PCG 314 Program Development in Guidance and Psychological CounselingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 314
Ders Adı İngilizce Program Development in Guidance and Psychological Counseling
Ders Adı Türkçe Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıkta Program Geliştirme
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 3
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 332 saat
Ders Kredileri 3 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi None
Kayıt Kısıtlamaları Only Undergraduate Students
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler okul ortamında uygulanacak psikolojik danışma programının planlanması, geliştirilmesi, düzenlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecini öğreneceklerdir. Öğrenciler okul ortamlarında uygulanacak psikolojik danışma programlarının geliştirilmesindeki adımları öğrenebileceklerdir.
Ders Açıklaması Bu ders, bir okul ortamında uygulanacak bir rehberlik programının planlanması, geliştirilmesi, düzenlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecine bir giriş sağlar. Öğrenciler program geliştirmenin adımlarını ve sürecini öğrenecekler ve kendi program önerilerini oluşturma, programlarını uygulama ve değerlendirme deneyimi kazanacaklardır. Öğrenciler ayrıca grup olarak çalışmayı deneyimleme fırsatına sahip olacaklar ve program geliştirme bağlamında grup çalışması becerilerini uygulama ve daha da geliştirme şansına sahip olacaklardır. Son olarak, öğrenciler profesyonel sunum becerilerini sergileme ve uygulama fırsatı bulacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Okul psikolojik danışma programlarının gelişim sürecini öğrenmek
2) 2. Psikolojik danışma alanı bağlamında güçlü ve etkili grup çalışması becerilerini uygulayabilecektir
3) 3. danışmanlık programlarının geliştirilmesinde yer alan adımları anlayacak
4) 4. Bir danışmanlık programı geliştirme, oluşturma ve sunmaya ilişkin becerileri gösterebileceklerdir
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih SERVET ALTAN , February 2024
Ders Koordinatörü SERVET ALTAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) TUĞBA NEŞE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş ve müfredat incelemesi
2) Program geliştirme/değerlendirme nedir?
3) Akademik okuma, yazma ve araştırma
4) Bir problemi belirlemek ve tanımlamak: amaç arayışı
5) Programların değerlendirilmesi
6) Sonuçların ölçülmesi
7) Teklif oluşturma
8) Sınıf içi grup toplantıları
9) Sınıf içi grup toplantıları
10) Bireysel sunumlar ve geri bildirimler
11) Bireysel sunumlar ve geri bildirimler
12) Programların okul ortamlarında uygulanması
13) Programların okul ortamlarında uygulanması
14) Programların okul ortamlarında uygulanması
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarRossi, P. H., Lipsey, M. W., & Freeman, H. E. (2004). Evaluation: a systemic approach (7th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Öğretme TeknikleriTers Yüz Edilmiş Sınıf/Ders
Ödev ve Projeler1. Individual Assignments (40%): Students will be asked to complete 3 individual assignments at different points of the class. These papers should be 2-3 pages in length. a. Article Reflection (10 %): In practice for the literature review portion of the final project, students will be asked to obtain and summarize one scholarly journal article of their choice. The summary should include a brief description of the article, the purpose, the intended population, the method and implication, the results and conclusion, as well as an assessment of the strengths and weakness of each article. This should be no longer than 2-3 pages in length. b. Program Summary (10 %): This assignment is designed to broaden students’ understanding of their role in the program evaluation aspect of professional counseling in the venue of their interest. For this assignment, students will be asked to research an existing social program and construct a short evaluation of the program based on information learned in the course. This should include a short summary of the program (purpose, population, etc), a review of any outcome data, and an analysis of the strengths and weaknesses of the program. c. Self- Journal (20%): In class self journal: Participation in discussions is crucial in this course as much of the work will be done as a group. The students will be asked to reflect their opinions on the group tasks and/or discussions by writing their self-journals. Each student will have a google document by their name ‘ SELF-JOURNAL NAME SURNAME’ Self- evaluation: After the implementation of the program, the students are asked to evaluate their experiences and what they have gained by designing, implementing, evaluating the program as well as their limitations. 2. Program Development Group Assignment (50%): This is the class’ raison de etre and therefore the most important assignment. As part of a group each student will be responsible for contributing to the conceptualization, planning, and writing and application of a program development project. This assignment includes both what would be a tradition midterm as well as final for the course. It is broken up into two major sections a. Program Proposal: In lieu of a midterm, students will instead write and present to me a proposal for their final paper. This proposal should include an abstract, an introduction, a statement of the problem, a statement regarding the targeted population, a statement of the purpose and proposed outcomes, and the proposed method of the program. Groups will present this to me in an informal presentation as well as submitting the physical proposal via black board. This will be graded out of 20 points, but also is a rough draft of sorts. Any missed points can be made up on the final project. b. Implementation of Program: This includes the implementation of the program in a school setting. There should be three stages of implementation ( all the parts of the proposal as well as a thorough literature review (at least 3 articles), a. As this represents the final draft of the paper this will account for the final 20 points of the project. 3. Project Development Proposal Presentation (10%): This is an opportunity to present group projects to the rest of the class. Please develop a formal presentation as a group, including a powerpoint and any other relevant audio/visual aids.
Laboratuvar ÇalışmasıNone
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 10 % 10
Projeler 2 % 90
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 3 0 0
Proje 5 10 50 300
Final 16 2 32
Toplam İş Yükü 332
Toplam İş Yükü/25 13.3
AKTS 3