PCG 316 Learning DisabilitiesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 316
Ders Adı İngilizce Learning Disabilities
Ders Adı Türkçe Öğrenme Bozuklukları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 228 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PCG 214 - Developmental Psychology II
EDS 103 - Educational Psychology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Psychology of Learning Developmental Psychology II
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Okul ortamında bu sorunlara müdahale edebilmek için öğrenme güçlüklerini anlamak
Ders Açıklaması Öğrenciler bu derste öğrenme güçlüğünün ne demek olduğunu öğrenir, dil ve süreçlerindeki eksikliklerinin akademik başarı ve sosyal ilişkileri nasıl etkilediğini anlar; okuma güçlüğü, yazma güçlüğü, matematik güçlüğünün ne demek olduğunu öğrenir; öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını anlar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) öğrenme güçlüğü alanındaki felsefi, tarihsel ve güncel eğilimleri anlamak ve takdir etmek;
2) Öğrenme güçlüğünün özelliklerini, türlerini ve yaygınlığını tanımlayın ve açıklayın
3) Öğrenme güçlüğünün nedenlerini açıklamak
4) Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dil, bilişsel, akademik, sosyal ve davranışsal özelliklerini anlamak
5) Belirli öğrenme güçlüklerinin ve/veya DEHB ve disleksi dahil öğrenme sorunlarının etiyolojisini ve olası tedavi seçeneklerini bilmek
6) Öğrenme güçlüğü olan çocuk ve gençlerin değerlendirilmesine ilişkin özel terminoloji kullanmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih SERVET ALTAN , February 2024
Ders Koordinatörü SERVET ALTAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Müfredat Temel Kavramları
1)
2) Öğrenme Güçlüğüne Giriş Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
3) Erken Çocuklukta Önleme ve Müdahale Ergenlik ve Yetişkinlikte Geçiş Programlaması
4) Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Biliş, Üstbiliş ve Bellek
5) Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
6) Ebeveynler ve Aileler Eğitim Yaklaşımları
7) Konuşma Dilinde Zorluk Yaşayan Öğrenciler
8) Okumada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
9) Okumada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
10) Yazmada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
11) Yazmada Zorluk Yaşayan Öğrenciler
12) Matematikte Zorluk Yaşayan Öğrenciler
13) Matematikte Zorluk Yaşayan Öğrenciler
14) Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Genel Eğitim Sınıflarına Katılımı
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBunu takip eden hem öğrenciler hem de öğretim personeli için öğretim stratejisi ve beklentiler. Öğrenci çalışma modları (bağımsız ve/veya takım halinde). Dış toplulukla (coğrafi veya endüstri sektörü) herhangi bir çalışma.
Öğretme TeknikleriDers
Ödev ve Projeler 2 Dergi Eleştirmeni: %15 Proje Belgesi: %15
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 14
Sunum 3 % 24
Projeler 3 % 24
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 18
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr
Cavit Yeşildağ

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 3 0 0
Sunum / Seminer 3 8 24 96
Proje 3 8 24 96
Final 1 16 2 18 36
Toplam İş Yükü 228
Toplam İş Yükü/25 9.1
AKTS 4