Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
MKTG 431 |
Ders Adı İngilizce |
Neuromarketing |
Ders Adı Türkçe |
Nöropazarlama |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 135 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
MKTG 201 - Marketing
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca lisans öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Farklı iş alanlarında nöropazarlamayı uygulamak için arka planları, temelleri ve araçları öğrenmek ve anlamak |
Ders Açıklaması |
Nöropazarlama, tüketicilerin nörolojik sistemlerinin ve biyofizyolojik belirteçlerin pazarlama unsurlarına nasıl tepki ve/veya cevap verdiğini inceleyen; Elde edilen sonuçların, yönetimsel kararların bir parçası olarak tüketicilere üstün değer sunmayı ve pozitif yatırım getirisine katkıda bulunmayı amaçlayan, verimli pazarlama stratejilerinin tasarlanmasına katkıda bulunan gelişmekte olan disiplinler arası bir alandır.
Nörobilimsel ölçümlerdeki son gelişmeler ve uygulanabilirlik kolaylığı, sosyal bilimlerde kullanılan tıbbi araç ve yöntemlerin penetrasyonuna olanak sağlamıştır. Geleneksel pazarlama yöntemleri, bilinçli ve bilinçsiz tüketici tercihlerinin ardındaki “neden”leri nesnel ve tam olarak kapsamamakta ya da raporlama, analiz etme ve anlamlı pazarlama stratejilerine dönüştürülememektedir. Bu nedenle nöropazarlama, tüketicilere üstün değer sunmak için çözümler bulmak ve anlamak için ekonomi, psikoloji, tıp ve pazarlama ile işbirliği içinde çalışan çok disiplinli bir platformdur.
Kurs, gerçek hayattan iş vaka örnekleri ve endüstri alanlarında önde gelen konuk konuşmacılar dahil olmak üzere nöropazarlamanın “ne, neden, nasıl” konularını kapsayacaktır.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) NP perspektifinden 'rasyonel tüketicileri' ve 'sezgisel tüketicileri' ayırt etme
2) tüketici tepkilerinin altındaki bilinç olmayan mekanizmaları ayırt etme
3) Beyin biliminin tüketici düşünme süreçlerini nasıl aydınlattığını yorumlama
4) Pazarlama ve satış performansını etkileyen tüketici dikkati, duyguları, belleği ve hedeflerini seçip tasarlama
5) Tüketici karar verme ve satın alma davranışlarına yeni perspektifler uygulama
6) Nöropazarlamaya farklı endüstrilerin yaklaşımlarını anlamak
7) Farklı nöropazarlama metodolojilerinin artılarını ve eksilerini anlamak
8) Gerçek hayat senaryolarıyla uyumlu olacak teknolojileri seçme
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
|
|
|
|
|
|
|
|
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
|
|
|
|
|
|
|
|
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
|
|
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak |
S |
Derse Katılım
|
2) |
İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir |
S |
Derse Katılım
|
3) |
Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular |
S |
Derse Katılım
|
4) |
İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler |
S |
Derse Katılım
|
5) |
Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir |
S |
Derse Katılım
|
6) |
Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir |
S |
Derse Katılım
|
7) |
Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) |
H |
Proje
|
8) |
Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir |
S |
Proje
|
9) |
Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir |
N |
|
10) |
Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir |
N |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
LEVENT KURTOĞLU , May 2023 |
Ders Koordinatörü |
CEYHAN MUTLU |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Öğr. Gör. LEVENT KURTOĞLU |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş |
2) |
Nöropazarlamanın tarihi |
3) |
Tüketici Davranışı Kuramı ve Yaklaşımları
Dönem Projesi Gruplarının Oluşturulması ve Dönem Projelerinin Dağıtımı |
4) |
Tüketici Karar Verme Modelleri
Dönem Projelerinin Dağıtımı |
5) |
Tüketici kararlarında Bilinç ve Bilinçdışı
Davetli Konuşmacı: Kurumsal İletişim Uzmanı
Ödevlerin Dağıtımı |
6) |
Tüketici Tepkileri: Tutumlar, bellek, duygular, algı ve ikna
Davetli Konuşmacı: Kurumsal renk ve boya uzmanı |
7) |
Nöropazarlama ve veri toplama yöntemleri
Ödevlerin Toplanması |
8) |
Ara Sınav |
9) |
Farklı endüstrilerde geleneksel ve nöropazarlama araçlarının kullanımının karşılaştırılması
Dönem Projelerinin Toplanması |
10) |
Dönem Projesi Sunumları |
11) |
Nöropazarlamanın ticarileştirilmesi ve uygulama örnekleri
Final Projelerin Dağıtımı |
12) |
Nöro markalama ve sosyal medya etkileşimleri |
13) |
Davetli Konuşmacı (C-Level Moda Lideri) |
14) |
Nöropazarlama ve Etik
Final Projelerin Toplanması |
15) |
Final Dönemi |
16) |
Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | * Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer (2010), Zurawicki, Leon. Springer, Boston MA
* Ethics and Neuromarketing: Implications for Market Research and Practice (2017), Thomas, R. Andrew, Pop, Alexandru Nicolaeu, Iorga, Ana Maria, Ducu, Cristian. Springer, Broadview Heights, OH, USA and Bucharest, Romania
Kaynaklar, Science Direct ve Springer bağlantıları altında mevcuttur. Öğrenciler, bu kaynaklara okul kütüphane erişim noktalarından erişim sağlayamazlarsa, çevrimiçi sürümleri sağlanacaktır. Ayrıca her dersin başında/sonunda güncel ve ilgili akademik literatür örnekleri öğrencilerle e-posta aracılığıyla paylaşılacak veya üniversitenin çevrimiçi platformuna yüklenerek sunulacaktır. Öğrencilerin bu materyalleri okumaları, ilgili tartışmalara katılmalarını sağlamak için teşvik edilecektir. |
Öğretme Teknikleri | Öğretim üyesi, her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Vaka çalışmaları ve gerçek hayat örnekleriyle öğrenciler, bilinçli ve bilinçaltı tüketici kararlarını, tüketici davranışını, nöropazarlamayı, nöromarkalaşmayı ve nöropazarlamaya yönelik etik konuları genişletme fırsatı bulacaklardır. Öğrencilerden sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir. Öğretim üyesi, öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır; bu süreç çoğunlukla öğrencilerin sınıf ödevlerini okuyarak/izleyerek, daha fazla araştırarak; sınıf arkadaşlarıyla işbirliği yaparak dönem projelerini ve bireysel olarak da son projeleri sunmaları ile yürütülmektedir. |
Ödev ve Projeler | Dersin üç ana direği Ödev, Dönem Projesi, Final Projesi ve ilgili sunumlarıdır. Bu yolla öğrencilerin yeteneklerini gerçek hayata taşıyabilmeleri için öz farkındalıklarını artırmaları beklenmektedir. Öğrenciler, seçtikleri gerçek hayat senaryosu hakkında bir grup sunumu yapacaklar. Final projesinde kendi başlarına çalışacakları iş alanını seçecekler ve nöropazarlama alanında bir proje yürüteceklerdir. Her birinin ayrıntıları öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Kişisel bilgisayar |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
1 |
% 10 |
Ödev |
1 |
% 25 |
Projeler |
1 |
% 40 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
kurtoglul@mef.edu.tr
Öğrenciler öğretim görevlisine e-posta gönderebilir veya ders saatleri içinde öğretim görevlisiyle iletişime geçebilir. Randevu talepleri e-posta ile yapılmalıdır.
Öğretim görevlisinin izni olmadan senkron/asenkron derslerin kaydedilmesi/paylaşılması veya ders kayıtlarının kopyalanması yasaktır. Yetkisiz kayıt yapmak, kaydı başkasına vermek, almak, kullanmak veya fiziksel veya sanal ortamda paylaşmak gibi eylemler ilgili mevzuata göre yasaktır ve/veya suçtur.
Telafi sınavları Mazeret Yönetmeliğine tabi olacaktır (bağlantı: (https://students.mef.edu.tr/tr/mazeretlerin-kabulu-ve-mazeret-sinavlarinin-yapili#gsc.tab=0). Öğrencilerin sınav tarihinden itibaren üç (3) gün içinde (raporlarıyla birlikte) fakülte sekreterliğine bu bağlantı üzerinden https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu) talepte bulunmaları gerekmektedir. Talepler fakülte kurulu ile görüşülür ve fakülte sekreterinin aldığı karar öğretim elemanına iletilir. Öğrencinin mazereti kabul edildikten sonra öğretim elemanı ve öğrenci birlikte yer ve zamanı kararlaştırırlar.
Akademik sahtekârlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. |