MKTG 431 NeuromarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MKTG 431
Ders Adı İngilizce Neuromarketing
Ders Adı Türkçe Nöropazarlama
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MKTG 201 - Marketing
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Farklı iş alanlarında nöropazarlamayı uygulamak için arka planları, temelleri ve araçları öğrenmek ve anlamak
Ders Açıklaması Nöropazarlama, tüketicilerin nörolojik sistemlerinin ve biyofizyolojik belirteçlerin pazarlama unsurlarına nasıl tepki ve/veya cevap verdiğini inceleyen; Elde edilen sonuçların, yönetimsel kararların bir parçası olarak tüketicilere üstün değer sunmayı ve pozitif yatırım getirisine katkıda bulunmayı amaçlayan, verimli pazarlama stratejilerinin tasarlanmasına katkıda bulunan gelişmekte olan disiplinler arası bir alandır. Nörobilimsel ölçümlerdeki son gelişmeler ve uygulanabilirlik kolaylığı, sosyal bilimlerde kullanılan tıbbi araç ve yöntemlerin penetrasyonuna olanak sağlamıştır. Geleneksel pazarlama yöntemleri, bilinçli ve bilinçsiz tüketici tercihlerinin ardındaki “neden”leri nesnel ve tam olarak kapsamamakta ya da raporlama, analiz etme ve anlamlı pazarlama stratejilerine dönüştürülememektedir. Bu nedenle nöropazarlama, tüketicilere üstün değer sunmak için çözümler bulmak ve anlamak için ekonomi, psikoloji, tıp ve pazarlama ile işbirliği içinde çalışan çok disiplinli bir platformdur. Kurs, gerçek hayattan iş vaka örnekleri ve endüstri alanlarında önde gelen konuk konuşmacılar dahil olmak üzere nöropazarlamanın “ne, neden, nasıl” konularını kapsayacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) NP perspektifinden 'rasyonel tüketicileri' ve 'sezgisel tüketicileri' ayırt etme
2) tüketici tepkilerinin altındaki bilinç olmayan mekanizmaları ayırt etme
3) Beyin biliminin tüketici düşünme süreçlerini nasıl aydınlattığını yorumlama
4) Pazarlama ve satış performansını etkileyen tüketici dikkati, duyguları, belleği ve hedeflerini seçip tasarlama
5) Tüketici karar verme ve satın alma davranışlarına yeni perspektifler uygulama
6) Nöropazarlamaya farklı endüstrilerin yaklaşımlarını anlamak
7) Farklı nöropazarlama metodolojilerinin artılarını ve eksilerini anlamak
8) Gerçek hayat senaryolarıyla uyumlu olacak teknolojileri seçme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih LEVENT KURTOĞLU , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. LEVENT KURTOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Nöropazarlamanın tarihi
3) Tüketici Davranışı Kuramı ve Yaklaşımları Dönem Projesi Gruplarının Oluşturulması ve Dönem Projelerinin Dağıtımı
4) Tüketici Karar Verme Modelleri Dönem Projelerinin Dağıtımı
5) Tüketici kararlarında Bilinç ve Bilinçdışı Davetli Konuşmacı: Kurumsal İletişim Uzmanı Ödevlerin Dağıtımı
6) Tüketici Tepkileri: Tutumlar, bellek, duygular, algı ve ikna Davetli Konuşmacı: Kurumsal renk ve boya uzmanı
7) Nöropazarlama ve veri toplama yöntemleri Ödevlerin Toplanması
8) Ara Sınav
9) Farklı endüstrilerde geleneksel ve nöropazarlama araçlarının kullanımının karşılaştırılması Dönem Projelerinin Toplanması
10) Dönem Projesi Sunumları
11) Nöropazarlamanın ticarileştirilmesi ve uygulama örnekleri Final Projelerin Dağıtımı
12) Nöro markalama ve sosyal medya etkileşimleri
13) Davetli Konuşmacı (C-Level Moda Lideri)
14) Nöropazarlama ve Etik Final Projelerin Toplanması
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar* Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer (2010), Zurawicki, Leon. Springer, Boston MA * Ethics and Neuromarketing: Implications for Market Research and Practice (2017), Thomas, R. Andrew, Pop, Alexandru Nicolaeu, Iorga, Ana Maria, Ducu, Cristian. Springer, Broadview Heights, OH, USA and Bucharest, Romania Kaynaklar, Science Direct ve Springer bağlantıları altında mevcuttur. Öğrenciler, bu kaynaklara okul kütüphane erişim noktalarından erişim sağlayamazlarsa, çevrimiçi sürümleri sağlanacaktır. Ayrıca her dersin başında/sonunda güncel ve ilgili akademik literatür örnekleri öğrencilerle e-posta aracılığıyla paylaşılacak veya üniversitenin çevrimiçi platformuna yüklenerek sunulacaktır. Öğrencilerin bu materyalleri okumaları, ilgili tartışmalara katılmalarını sağlamak için teşvik edilecektir.
Öğretme TeknikleriÖğretim üyesi, her haftanın konusuyla ilgili temel kavramları özetleyecek ve açıklayacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenmektedir. Vaka çalışmaları ve gerçek hayat örnekleriyle öğrenciler, bilinçli ve bilinçaltı tüketici kararlarını, tüketici davranışını, nöropazarlamayı, nöromarkalaşmayı ve nöropazarlamaya yönelik etik konuları genişletme fırsatı bulacaklardır. Öğrencilerden sınıfta görüşlerini, fikirlerini ve sorularını paylaşmaları beklenmektedir. Öğretim üyesi, öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır; bu süreç çoğunlukla öğrencilerin sınıf ödevlerini okuyarak/izleyerek, daha fazla araştırarak; sınıf arkadaşlarıyla işbirliği yaparak dönem projelerini ve bireysel olarak da son projeleri sunmaları ile yürütülmektedir.
Ödev ve ProjelerDersin üç ana direği Ödev, Dönem Projesi, Final Projesi ve ilgili sunumlarıdır. Bu yolla öğrencilerin yeteneklerini gerçek hayata taşıyabilmeleri için öz farkındalıklarını artırmaları beklenmektedir. Öğrenciler, seçtikleri gerçek hayat senaryosu hakkında bir grup sunumu yapacaklar. Final projesinde kendi başlarına çalışacakları iş alanını seçecekler ve nöropazarlama alanında bir proje yürüteceklerdir. Her birinin ayrıntıları öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kurtoglul@mef.edu.tr

Öğrenciler öğretim görevlisine e-posta gönderebilir veya ders saatleri içinde öğretim görevlisiyle iletişime geçebilir. Randevu talepleri e-posta ile yapılmalıdır. Öğretim görevlisinin izni olmadan senkron/asenkron derslerin kaydedilmesi/paylaşılması veya ders kayıtlarının kopyalanması yasaktır. Yetkisiz kayıt yapmak, kaydı başkasına vermek, almak, kullanmak veya fiziksel veya sanal ortamda paylaşmak gibi eylemler ilgili mevzuata göre yasaktır ve/veya suçtur. Telafi sınavları Mazeret Yönetmeliğine tabi olacaktır (bağlantı: (https://students.mef.edu.tr/tr/mazeretlerin-kabulu-ve-mazeret-sinavlarinin-yapili#gsc.tab=0). Öğrencilerin sınav tarihinden itibaren üç (3) gün içinde (raporlarıyla birlikte) fakülte sekreterliğine bu bağlantı üzerinden https://www.cognitoforms.com/MEFUniversity/MazeretBildirimFormu) talepte bulunmaları gerekmektedir. Talepler fakülte kurulu ile görüşülür ve fakülte sekreterinin aldığı karar öğretim elemanına iletilir. Öğrencinin mazereti kabul edildikten sonra öğretim elemanı ve öğrenci birlikte yer ve zamanı kararlaştırırlar. Akademik sahtekârlık ve intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 3 8 5 2 45
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5