Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PCG 434 | |||||
Ders Adı İngilizce | Expressive Arts Methodologies in Guidance and Psychological Counseling | |||||
Ders Adı Türkçe | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlıkta Dışavurumcu Sanat Terapisi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Dışavurumcu sanatlar, dans/hareket, drama, müzik terapisinin ilkelerini ve uygulamalarını öğrenmek ve bu disiplinlerin klinik çalışmalara nasıl entegre edilebileceğini ve ileriye yönelik mesleki uygulamalara nasıl temel oluşturulabileceğini anlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders sanat temelli terapilerin tarihine, felsefesine ve teorisine bir giriş yaptıktan sonra öğrenciler, yaratıcı ifade sanatlarının farklı şekillerde kullanımının özelliklerini inceleyecekler: görsel sanatlar, dans/hareket, drama, yaratıcı yazı ve şiir, hikâye anlatımı ve müzik. Öğrenciler ders anlatımı, okumalar, filmler ve deneyimsel alıştırmalar/egzersizler aracılığıyla sanatın terapötik uygulamaya entegrasyonunu keşfedecekler. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Dışavurumcu sanatların danışmanlık ve terapötik bağlamlarda kullanımının altında yatan gelişimsel, psikolojik ve nörolojik teoriyi anlamak 2) Psikolojik danışmanlıkta çağdaş sanat temelli yaklaşımlar hakkında derinlemesine bir anlayış sergilemek 3) Çoklu ifade araçlarına ilişkin anlayış gösterin ve bunları gerçek hayatta uygulayın 4) Dışavurumcu sanatların danışmanlık ve terapötik bağlamlarda uygulanmasına yönelik yaklaşım repertuarını bilmek 5) Uygulayıcı olarak size ve birlikte çalıştıkları nüfusa en uygun ifade aracının hangisi olduğunu belirlemek 6) Sanata dayalı bir program danışmanlığı programı geliştirme, oluşturma ve sunma ile ilgili becerileri gösterir. Buna profesyonel yazma becerileri de dahildir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SERVET ALTAN , February 2024 |
Ders Koordinatörü | SERVET ALTAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MENEKŞE ONBAŞI |
Hafta | Konu |
1) | Sınıf olarak giriş / Kursa giriş ve müfredat incelemesi |
1) | |
2) | Dışavurumcu Sanatlar nelerdir? |
3) | Dışavurumcu Sanatlarla İlgili Temalar Üzerine Felsefi Söylem / Ödev 1 (Yansıma Kağıdı) |
4) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Görsel Sanatlar |
5) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Müzik ve Şiir |
6) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Psikodrama |
7) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Psikodrama / Bağlantı Uygulaması İkili Gruplar Oluşumu (İkili + Gözlemciler) |
8) | Ödev 2 / Bağlantı Uygulaması İkili Grup Deneyimi 1. Hafta |
9) | Ödev 2 / Bağlantı Uygulaması İkili Grup Deneyimi 2. Hafta |
10) | Alıştırma İkili Ödev Zamanı ve Sözlü Düşüncelerin Bağlantılandırılması |
11) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Dans ve Hareket |
12) | Dışavurumcu Sanat Odaklı Hikaye Anlatımı |
13) | Eğitim ve Sosyal için Topluluk Sanatı ve Değişim Katılımcı Araştırma / Ödev 3: Bir Topluluk Sanat Projesi Geliştirme |
14) | Eğitim ve Sosyal için Topluluk Sanatı ve Değişim Katılımcı Araştırma / Ödev 3: Bir Topluluk Sanat Projesi Geliştirme |
15) | Toplumsal Sanat Projelerinin Sunumları |
16) | Toplumsal Sanat Projelerinin Sunumları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Her hafta için makaleler ve önerilen kitaplar sağlanacaktır. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme. Yapılandırmacı. Öğrenci merkezli. Faaliyet tabanlı. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bireysel görev Makale Yansıması Sınıf İçi Kişisel Günlük Alıştırma İkili Ödevini Bağlama Topluluk Sanat Projesi Geliştirme Önerisi ve Sunumu | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
menekseitu@gmail.com |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 3 | 20 | 2 | 66 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |