Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 436 | ||||
Ders Adı İngilizce | Smart Spaces | ||||
Ders Adı Türkçe | Akıllı Mekanlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | “Akıllı” teknolojilerin yaşadığımız mekanları nasıl giderek değiştirdiğini, iç mekan, mimari ve kentsel tasarım alanındaki BİT’in farklı uygulamalarını ve bu teknolojileri kullanarak yaşam ve çalışma alanlarımızın kalitesini nasıl iyileştirebileceğimizi anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, “akıllı” teknolojilerin farklı mekansal ölçeklerdeki uygulamaları konusuna giriş niteliğindedir ve 3 modülden oluşmaktadır: “Akıllı” teknolojiler, “Akıllı” Mekanlar, “Akıllı” Mekanların Ötesinde. İlk modülde, enformasyon ve iletişim teknolojilerinin temelleri ve farklı alanlardaki uygulamaları konusunda genel düzeyde bilgi verilecektir. İkinci modülde, enformasyon ve iletişim teknolojilerinin iç mekan, mimari tasarım ve kentsel tasarım alanlarına özgü uygulamaları hakkında detaylı bilgi verilecektir. Son modülde ise, öğrencilere, “akıllı” teknolojilerin ötesinde düşünebilme ve bu teknolojilerin mekânsal anlamda gündelik hayatı nasıl iyileştirebileceğine dair kendi yaratıcı senaryolarını geliştirme yetisi kazandıracak eleştirel bilgi sağlanacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) "akıllı" teknolojilerin günlük hayatımızı ve yaşadığımız mekanları nasıl değiştirdiğini anlamak; 2) iç mimari, mimari ve kentsel tasarımda "akıllı" teknolojilerin farklı uygulamalarını takdir etmek; 3) iç mimari, mimari ve kentsel tasarımda "akıllı" teknolojilerin kullanımına yönelik eleştirel düşünmek; 4) farklı mekansal ölçeklerde "akıllı" teknolojilerin uygulamaları hakkında senaryolar oluşturmak; 5) "akıllı" teknoloji kavramlarını iç mimarlık alanına entegre etmek için dijital okuryazarlık becerilerini uygulamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | AHU SÖKMENOĞLU , January 2021 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AHU SÖKMENOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Derse Genel Giriş ve Genel Bakış + Ders Planının Gözden Geçirilmesi; "Akıllı" Mekanlara Giriş |
2) | "Akıllı" Teknolojiler Sözlüğü |
3) | İnsan Bilgisayar Etkileşimi |
4) | [1 "akıllı" kavram + 1 akıllı soru]: Öğrenciler tarafından geliştirilecek "akıllı" teknolojilerle ilgili bir kavramın derinlemesine analizi ve tartışması |
5) | "Akıllı" Nesneler |
6) | "Akıllı" Arayüzler |
7) | "Akıllı" Mekanlar |
8) | "Akıllı" Şehirler |
9) | [1 "akıllı" mekan + 1 akıllı soru]: Öğrenciler tarafından geliştirilecek bir "akıllı mekan"ın derinlemesine analizi ve tartışması |
10) | "Akıllı" Mekanlar için Ekolojik Perspektifler |
11) | "Akıllı" Mekanlar için Katılımcı Perspektifler |
12) | "Akıllı" Mekanlar için Eleştirel Perspektifler |
13) | [1 "akıllı" tasarım fikri]: Farklı mekansal ölçeklerde "akıllı" teknolojilerin uygulanmasına dair yaratıcı senaryolar |
14) | [1 "akıllı" tasarım fikri]: Farklı mekansal ölçeklerde "akıllı" teknolojilerin uygulanmasına dair yaratıcı senaryolar |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Rheingold, H. (1985). Tools for Thought: The History and Future of Mind-Expanding Technology. Simon & Schuster/Pretentice Hall. Negroponte, N. (1995). Being Digital. Alfred A. Knopf, Inc. Mitchell, W. J. (1996). City of Bits: Space, Place, and the Infobahn (On Architecture) MIT Press. Green, K. E. (2016). Architectural Robotics Ecosystems of Bits, Bytes, and Biology. MIT Press Gerrish, S. (2018). How Smart Machines Think. MIT Press. Bridle, J. (2018). New Dark Age: Technology and the End of the Future. Verso. Iannone, R., Gurashi, R., Iannuzzi, I., de Ghantuz Cubbe, G., Sessa, M. (2020) Smart Society : A Sociological Perspective on Smart Living. Routledge. Sharma, L. (ed.) (2021). Towards Smart World: Homes to Cities Using Internet of Things. Chapman and Hall/CRC. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenler tarafından sunumların yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerir. Ders, tüm okumaların ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters Yüz Öğrenme' modelini takip eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 2 Bireysel, 1 Grup Projesi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ahusokmenoglu@gmail.com - Öğrencilerin teorik derslerin %70'ine katılması gerekmektedir. Bu nedenle, 4 haftayı (ders) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Bu ders için %70 devamsızlık zorunludur. Ders zamanının çoğu, haftalık konuların tartışılmasına ayrılacaktır. Öğrencilerin, derse gelmeden önce haftalık ödevlerini hazırlayıp yüklemeleri gerekmektedir; geç teslim edilen ödevler puan kaybına yol açar. Tüm öğrencilerin, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik davranış sergilemeleri sorumluluğundadır. Bu davranış, akranların görüşlerine ve fikirlerine saygı duymak; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim gibi konularda ayrımcı davranışlarda bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi durumları kapsamakla birlikte bunlarla sınırlı değildir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |