HUK 437 Uluslararası TahkimMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 437
Course Title in English International Arbitration
Course Title in Turkish Uluslararası Tahkim
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective The course aims to familiarize students with Turkish and international arbitration legislation and arbitration procedure.
Course Description The course aims to explore national arbitration procedure under Turkish Law on International Arbitration as well as international arbitration procedures.
Course Description in Turkish Derste Türk tahkim mevzuatı uyarınca tahkim prosedürü ve uluslararası tahkim mevzuatı incelenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Tahkim kavramı ve tahkimin avantajları ile dezavantajlarını kavrar.
2) Türk tahkim mevzuatını bilir ve uluslararası mevzuat ile karşılaştırır.
3) Tahkim anlaşması ve uygulanacak hukuka ilişkin sorunları kavrar.
4) Tahkim yargılamasına uygulanacak kuralları değerlendirir ve uygular.
5) Tahkim kararlarına karşı başvurulacak kanun yollarını bilir.
6) Yabancı tahkim prosedürünü karşılaştırmalı olarak inceler.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Exam
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. H Exam
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. H Exam
Prepared by and Date ,
Course Coordinator AKTS1
Semester
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Tahkim kavramı, tahkim yargılamasının kullanılmasındaki sebepler
2) Türk Hukukunda tahkimle ilgili düzenlemeler
3) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim I: Kanunun kapsamı
4) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim II: Tahkim anlaşması
5) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim III: İhtiyati tedbir usulü
6) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim IV: Uygulanacak hukukun seçimi ve bağlantılı sorunlar
7) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim V: Hakem seçimi ve hakemlerin bağımsızlığı
8) Vize
9) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim VI: Tahkim yargılaması
10) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim VII: Hakem kararına karşı kanun yolu
11) Milletlerarası Tahkim Kanunu’na göre tahkim VII: Hakem kararına karşı kanun yolu
12) UNCITRAL kuralları uyarınca tahkimin esasları
13) New York Sözleşmesi uyarınca tahkimin esasları
14) Yabancı hakem kararlarının tanınması ve tenfizi
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended ReadingsZiya Akıncı – Milletlerarası Tahkim, Vedat Kitapçılık Nuray Ekşi/ Ergin Nomer/ Günseli Öztekin – Milletlerarası Tahkim Hukuku Margaret Moses – The Principles and Practice of International Commercial Arbitration, Cambridge University Press *The latest editions of all books are recommended.
Teaching MethodsStudents will be assigned small research, presentation and decision analysis assignments. Since the arbitration legislation is based in English, English sources and texts will be used in the course. The course will be taught with Flipped Classroom technique.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 60
Sunum 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Laboratuvar 14 0 0
Proje 1 0 0
Ara Sınavlar 2 4 2 12
Final 1 6 2 8
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2