Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IE 435 | ||||
Ders Adı İngilizce | Risk Analysis | ||||
Ders Adı Türkçe | Risk Analizi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 142 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 228 - Probability and Statistics for Engineering II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Olasılık ve istatistik temel bilgisi beklenmektedir | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Modern teknikler kullanarak kantitatif analiz deneyimi kazanmak | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı önemli risk kavramlarını tanıtmak ve sonrasında mühendislik, ekonomik, çevresel ve güvenlik açılarından niceliksel risk analizi ve kontrol tekniklerini, bunların karar destek sistemlerindeki önemini vurgulamak için öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Önemli risk kavramlarını anlayarak uygun analizler yapar; 2) Uygun sayısal yöntemlerle risk analizi ve optimizasyon yapar; 3) Riski, farklı boyutlarıyla (güvenlik, çevre, finans, vb.) bir karar destek aracı olarak kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ŞİRİN ÖZLEM , December 2023 |
Ders Koordinatörü | ŞİRİN ÖZLEM |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN ÖZLEM |
Hafta | Konu |
1) | Tarihsel Notlar ve Temel Kavramlar, Yarı Niceliksel Risk Değerlendirme Modelleri |
2) | Olasılıksal Modellerin Gözden Geçirilmesi |
3) | İstatistiksel Modellerin Gözden Geçirilmesi |
4) | Weibull Analizi |
5) | Belirsizlik Altında Karar Verme |
6) | Risk Altında Karar Verme |
7) | Belirsizlik Modelleme ve Risk Ölçümü (DT) |
8) | Belirsizlik Modelleme ve Risk Ölçümü (BN) |
9) | Yarıyıl Ortası Sınavı |
10) | Belirsizlik Modelleme ve Risk Ölçümü (FT) |
11) | Monte Carlo Simülasyonu |
12) | Doğrusal ve Lojistik Regresyon |
13) | Proje Sunumları |
14) | Proje Sunumları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli: Ders Notları Önerilen: Probabilistic Risk Analysis-Foundations and Methods – Tim Bedford, Roger Cooke | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped classroom/Alıştırma/Active learning | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem projesi | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin dönem projesi için bilgisayar programları beklenmektedir | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
sirin.ozlem@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 1.5 | 84 | ||
Proje | 1 | 20 | 9 | 29 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 142 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.7 | ||||||
AKTS | 6 |