COMP 452 Huawei Low Code Application DevelopmentMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 452
Ders Adı İngilizce Huawei Low Code Application Development
Ders Adı Türkçe Huawei Low Code Uygulama Geliştirme
Öğretim Dili EN
Ders Türü Laboratuvar Çalışması,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 81 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Huawei'nin AppCube düşük kodlu uygulama geliştirme hizmetlerinin kavramları, uygulama senaryoları, ana özellikleri ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak ve düşük kodlu uygulama geliştirme konusunda temelden ileri düzeye kadar yeteneklere sahip olmak. En az bir uygulama projesi üretmek.
Ders Açıklaması Bu derste; low code uyugulama geliştirme hakkında teorik ve uygulumalı olmak üzere aşağıdaki konular işlenecektir.AppCube low code uygulama platformuna giriş, hızlı uygulama geliştirme örnekleri, standart sayfa geliştirme, ileri düzey sayfa geliştirme, servis orkestrasyonu, script, object model geliştirme, iş akışı orkestrasyonu, ve veri görselleştirme.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) En son yazılım geliştirme trendlerini tanır;
2) Düşük kod geliştirme kavramını ve bileşenlerini anlar;
3) İş uygulamaları geliştirir;
4) Uygulama geliştirmede temelden ileri düzeye kadar olan kavramları ve formal tasarım sürecini açıklar;
5) Bir ekipte etkili bir şekilde çalışır;
6) Bir iş uygulaması hakkında teknik rapor hazırlar ve sözlü sunum yapar;
7) Gerektiğinde yeni bilgiler edinir ve uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih MEHMET FEVZİ ÜNAL , November 2023
Ders Koordinatörü ŞENİZ DEMİR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. FATİH MERT

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Uygulama Geliştirmeye Giriş
2) AppCube Düşük Kodlu Uygulama Geliştirme Platformuna Giriş
3) Standart Sayfa Geliştirme
4) Uygulama Geliştirme (Laboratuvarda)
5) İleri Düzey Sayfa Geliştirme
6) Betik (Script)
7) Nesne Modeli Geliştirme
8) İş Süreci Orkestrasyonu
9) Veri Görselleştirme
10) Sınıf İçi Geliştirme Uygulaması
11) Sınıf İçi Geliştirme Uygulaması
12) Sınıf İçi Geliştirme Uygulaması
13) Davetli Konuşma: Huawei'de İş ve Staj Fırsatları
14) Öğrenci Sunumları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarYok
Öğretme TeknikleriTersyüz Derslik. Projelerde takım çalışması.
Ödev ve ProjelerBir dönem projesi.
Laboratuvar ÇalışmasıDers içi geliştirme.
Bilgisayar KullanımıAppCube ile App Geliştirme.
Diğer AktivitelerProje sunumu, raport yazımı.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi appcubecloud@huawei.com

ğitmenin ofisi ve telefon numarası, ofis saatleri, e-posta adresi: Daha sonra duyurulacaktır Ofis: Telefon numarası: E-posta adresi: appcubecloud@huawei.com Devam kuralları, geç teslimler, sınav kaçırma vb.: Daha sonra duyurulacaktır Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: Daha sonra duyurulacaktır Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Proje 6 3 3 36
Ara Sınavlar 1 1 2 3
Toplam İş Yükü 81
Toplam İş Yükü/25 3.2
AKTS 6