Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | COMP 452 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Huawei Low Code Application Development | ||||||
Ders Adı Türkçe | Huawei Low Code Uygulama Geliştirme | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Laboratuvar Çalışması,Ders | ||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 81 saat | ||||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA) |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Huawei'nin AppCube düşük kodlu uygulama geliştirme hizmetlerinin kavramları, uygulama senaryoları, ana özellikleri ve geliştirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak ve düşük kodlu uygulama geliştirme konusunda temelden ileri düzeye kadar yeteneklere sahip olmak. En az bir uygulama projesi üretmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Bu derste; low code uyugulama geliştirme hakkında teorik ve uygulumalı olmak üzere aşağıdaki konular işlenecektir.AppCube low code uygulama platformuna giriş, hızlı uygulama geliştirme örnekleri, standart sayfa geliştirme, ileri düzey sayfa geliştirme, servis orkestrasyonu, script, object model geliştirme, iş akışı orkestrasyonu, ve veri görselleştirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) En son yazılım geliştirme trendlerini tanır; 2) Düşük kod geliştirme kavramını ve bileşenlerini anlar; 3) İş uygulamaları geliştirir; 4) Uygulama geliştirmede temelden ileri düzeye kadar olan kavramları ve formal tasarım sürecini açıklar; 5) Bir ekipte etkili bir şekilde çalışır; 6) Bir iş uygulaması hakkında teknik rapor hazırlar ve sözlü sunum yapar; 7) Gerektiğinde yeni bilgiler edinir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | MEHMET FEVZİ ÜNAL , November 2023 |
Ders Koordinatörü | ŞENİZ DEMİR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. FATİH MERT |
Hafta | Konu |
1) | Uygulama Geliştirmeye Giriş |
2) | AppCube Düşük Kodlu Uygulama Geliştirme Platformuna Giriş |
3) | Standart Sayfa Geliştirme |
4) | Uygulama Geliştirme (Laboratuvarda) |
5) | İleri Düzey Sayfa Geliştirme |
6) | Betik (Script) |
7) | Nesne Modeli Geliştirme |
8) | İş Süreci Orkestrasyonu |
9) | Veri Görselleştirme |
10) | Sınıf İçi Geliştirme Uygulaması |
11) | Sınıf İçi Geliştirme Uygulaması |
12) | Sınıf İçi Geliştirme Uygulaması |
13) | Davetli Konuşma: Huawei'de İş ve Staj Fırsatları |
14) | Öğrenci Sunumları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Yok | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz Derslik. Projelerde takım çalışması. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bir dönem projesi. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Ders içi geliştirme. | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | AppCube ile App Geliştirme. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Proje sunumu, raport yazımı. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
appcubecloud@huawei.com ğitmenin ofisi ve telefon numarası, ofis saatleri, e-posta adresi: Daha sonra duyurulacaktır Ofis: Telefon numarası: E-posta adresi: appcubecloud@huawei.com Devam kuralları, geç teslimler, sınav kaçırma vb.: Daha sonra duyurulacaktır Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: Daha sonra duyurulacaktır Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Proje | 6 | 3 | 3 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 2 | 3 | |||
Toplam İş Yükü | 81 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.2 | ||||||
AKTS | 6 |