Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||||
Ders Kodu | ARC 478 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Art Between Practice and Discourse | ||||||
Ders Adı Türkçe | Teori ve Pratik Arasında Sanat | ||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||||
Dönem | Bahar | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | 19. ve 20. yüzyıllarda sanatın tarihini ve teorisini anlamayı öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Michel Foucault, Gilles Deleuze ile gerçekleştirdiği Entellektüeller ve İktidar başlıklı bir söyleşisinde Teori ve Pratik arasındaki ilişkiyi ‘’Teori bir pratiği açıklamaz, ifade etmez, uygulamaz; teori bir pratiktir.’’ diye tanımlar. Deleuze ise ‘‘Pratik, teorik bir noktadan diğerine olan aracıların toplamıdır ve teori, bir pratikten diğerine bir aracıdır. Hiçbir teori, bir tür duvarla karşılaşmadan gelişemez ve duvarı delmek için de pratik gerekir.’’ Buradan hareketle, Modern ve Postmodern dönemleri kavrayabilmek için dersin ana kaynağı olarak Charles Harrison ve Paul Wood tarafından derlenen Teoride Sanat 1900-2000: Değişen Fikirlerin Antolojisi, adlı kitap kullanılacak. Dönem boyunca Klasizm, Modernite, Kübizm, Dadaizm,Avant-Garde, Dogma 95, Minimalizm, Yapıbozum, Postmodern ve Futurizm gibi sanat akımları ve kavramlar eğitmen ve öğrenciler tarafından performatif sunum teknikleriyle anlatılarak, farklı kavrama ve tartışma biçimlerine yer verilecek. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) sanat ve mimarlık arasındaki ilişkiyi takdir etmek; 2) 20. yüzyıldaki sanat akımlarını anlamak; 3) 20. yüzyıldaki mimari akımları anlamak; 4) sanat ve mimarlık tarihini kavramak; 5) mimarlıkla ilişkili çağdaş sanat akımlarını tanımak; 6) çağdaş sanatı, sanat ve mimarlık tarihini kavramak; 7) mimari pratiğe yönelik sanat teorilerini tartışmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | KERİM KÜRKÇÜ , November 2024 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. KERİM KÜRKÇÜ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Temel Kavramlar - Sanat Nedir? - Sunum Görevleri |
2) | Sınıf İçi - Sanat Teorileri |
3) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 1-A Klasisizm ve Özgünlük 1-B İfade ve Primitif |
4) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 2-A Modernite 2-B Kübizm |
5) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 3-A Neo-Klasisizm ve Düzene Çağrı 3-B İsyan ve Kaos |
6) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 3-C Soyutlama ve Biçim 3-D Kullanım ve İnşaa |
7) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 4-A İdeal Olarak Modern 4-B Gerçekçilik Olarak Figürasyon |
8) | Sınıf İçi - Vize - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 4-C Gerçekçilik Olarak Eleştiri 4-D Modernizm Olarak Eleştiri |
9) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 5-A Amerikan Avangardı 5-B Avrupa’da Bireysellik 5-C Sanat ve Toplum |
10) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 6-A Sanat ve Modern Hayat 6-B Modernist Sanat |
11) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 7-A Nesne Olma ve Redüktivizm 7-B Biçime Yaklaşımlar |
12) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 7-C Politika Aspektleri 7-D Eleştirel Revizyonlar |
13) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 8-A Tarihin Durumu 8-B Özgünlüğün Eleştirisi |
14) | Sınıf İçi - Öğrencilerden Performatif Sunumlar 8-C Farklılık Figürleri |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Harrison C. & Wood Paul, ART in THEORY 1900-2000, 2003, Blackwell Publishing Giddens Anthony, MODERNLİĞİN SONUÇLARI, 2016, Ayrıntı Kuspit Donald, SANATIN SONU, 2014, Metis Deleuze G. & Guattari F., FELSEFE NEDİR, 1992, YKY Foucault Michel, ENTELLEKTÜELİN SİYASİ İŞLEVİ, 1994, Ayrıntı Foucault Michel, ÖZNE ve İKTİDAR, 1994, Ayrıntı Roth Leland M., MİMARLIĞIN ÖYKÜSÜ, 2002, Kabalcı Yayınevi Freud Sigmund, SANAT ve SANATÇILAR ÜZERİNE, 1994, YKY Lenoir Beatrice, SANAT YAPITI, 2003, YKY Harrison C. & Wood Paul & Gaiger J., ART in THEORY 1815-1900, 1998, Blackwell Publishing Sennett Richard, TEN ve TAŞ; Batı Uygarlığında Beden ve Şehir, 2001, Metis Yayınları Rasmussen Steen Eiler, YAŞANAN MİMARİ, 1994, Remzi Kitapevi Trasi Nicoletta, INTERDISCIPLINARY ARCHITECTURE, 2001, Wiley-Academy Christian Bjone, ART and ARCHITECTURE: STRATEGIES in COLLABORATION, 2009, Birkhauser Jane Rendell, ART and ARCHITECTURE: A PLACE BETWEEN, 2006, I. B. Tauris Finkelpearl Tom, DIALOGUES in PUBLIC ART, 2000, MIT Kemp L. Roger (ed.), CITIES and THE ART, 2004, McFarland & Company | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmen tarafından yapılan sunumların yanı sıra sınıf tartışmalarını da içerecektir. Her hafta öğrenciler, sanat teorilerini açıklamak için performatif sunumlar yapacaklardır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 sunum, 1 final çalışması | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Performans Sanatı, Hikaye Anlatımı | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kerimkurkcu@gmail.com - Ofis: Kerim Kürkçü / Uniq Gallery E-posta: kerimkurkcu@gmail.com Katılım, bu ders için zorunludur. Öğrenciler, sanatçının stüdyo ziyaretlerine ve galeri ziyaretlerine katılmaktan sorumludur. Sınıf ve ziyaret sürelerinin çoğu, sanat ve mimari kavramlar, fikirler ve uygulamalar üzerine tartışmalara ayrılacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği geçerlidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |