İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | HUM 319 | |||||
Ders Adı İngilizce | Media Economics | |||||
Ders Adı Türkçe | Medya Ekonomisi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Medya endüstrisinin temellerini ve ekonomik yapısını öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, Türk medya endüstrisinin yapısı, ekonomik değişimin tarihi, medyanın piyasa yapısı, medya ekonomisinin genel ekonomiden farkları, medya şirketleri nasıl yönetiliyor, medyaya olan politik ve sosyal etkiler konularında temel bilgiler verilmektedir |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türkiye'deki medya pazarını anlamak 2) Türkiye medya pazarının geçmişten günümüze yoğunlaşma oranlarını ve pazar yapısını kavrayabilme 3) Medya şirketlerinin nasıl yönetildiğini ve en uygun modellerin neler olduğunu analiz etmek 4) Medya endüstrisi ekonomisinin genel ekonomiden nasıl farklılaştığını açıklayınız. 5) Siyasetin ve diğer sosyal faktörlerin medya endüstrisine etkilerini anlamak 6) Medya şirketlerinin pazarlama karmasını nasıl kullandığını analiz edin |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Sunum |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Derse Katılım |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Derse Katılım |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | MICHAEL KUYUCU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU |
Hafta | Konu |
1) | Medya Ekonomisi - Tanımlar ve Kavram Hakkında Bilgi |
2) | Medya sektöründeki ana rol oyuncuları - kim ne yapıyor? |
3) | Medya endüstrisinin ekonomisini etkileyen faktörler |
4) | Genel ekonominin medya ekonomisine etkileri |
5) | Pazar Yapısı - medya endüstrisinde pazar türleri - Tekel, oligopol, tam rekabet |
6) | Konsatrasyon Oranları - CR4/ CR8 hesaplamaları |
7) | Vize ve Ödev Sunumları |
8) | Medyada Entegrasyon - Dikey ve Yatay Entegrasyonlar |
9) | Medya sektöründe fizibilite |
10) | Medya sektöründe fizibilite II |
11) | Medya yönetiminin işlevleri ve medya ortamına etkileri |
12) | Medyada Pazarlama Karması - Bölüm I |
13) | Medyada Pazarlama Karması - Bölüm II |
14) | Proje ve Sunumlar |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders notları, haftalık olarak ders tarihinden önce dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 Ödev ve 1 proje | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kuyucum@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 3 | 5 | 9 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 2 | 5 | |||
Final | 1 | 5 | 3 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |