Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 231 | ||||
Ders Adı İngilizce | Case Studies on Historical Leaders | ||||
Ders Adı Türkçe | Tarihi Liderler Üzerinde Vaka Çalışmaları | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 124 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Gerçek hayattaki vakaların analizi yoluyla temel liderlik tipolojilerini öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste temel olarak, liderlik konusuna ilişkin teorik bilgiler saha çalışmaları ile somut derslere dönüştürülmeye çalışılacaktır. İşlenecek vaka çalışmalarında üç tip lider üzerinde durulacaktır. Bunlar: Devrimci liderler, savaş dönemi liderleri ve kriz yönetimi liderleri. Seçilecek liderler; amaçları, uyguladıkları stratejiler ve elde ettikleri sonuçlar başlıkları altında değerlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Farklı liderlik tipolojilerini anlamak 2) Liderlerin zor durumlarda nasıl davrandıklarını analiz etme 3) Farklı liderlık tiplerı arasında ayrım yapabilme 4) Liderlik stilleri geliştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | N | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | İLKER BAŞBUĞ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. İLKER BAŞBUĞ |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma, dersin işlenişi hakkında bilgi |
2) | Liderler üzerine yapılacak saha çalışmalarında dikkate alınacak on nitelik üzerine görüşme. |
3) | Atatürk'ün Hatay sorununu çözerken uyguladığı stratejinin liderlik açısından değerlendirilmesi - İlker Başbuğ |
4) | Çanakkale Savaşı'nda Mustafa Kemal'in liderliğinin incelenmesi - Ahmet Yavuz |
5) | Mudanya Ateşkes Anlaşmasında Mustafa Kemal Paşa'nın Liderliğinin Değerlendirilmesi - İlker Başbuğ |
6) | Gazi Mustafa Kemal Paşa'nın Saltanat ve Hilafetin Kaldırılması Sürecinde Uyguladığı Stratejinin Liderlik Açısından Değerlendirilmesi - Ahmet Yavuz |
7) | Mustafa Kemal Atatürk - Zabitan ve Kumandan ile Hasbihal kitabının incelenmesi, özet yazılması ve yazılan özet hakkında okulda ortak genel değerlendirme yapılması. Ara sınav. |
8) | Richard Nixon - İlker Başbuğ |
9) | Charles De Gaulle'ün devlet adamı olarak liderlik niteliklerinin değerlendirilmesi - Ahmet Yavuz |
10) | Thatcher - İlker Başbuğ |
11) | Konrad Adenauer - Ahmet Yavuz |
12) | Lee Kuan Yew - İlker Başbuğ |
13) | Enver Sedat - Ahmet Yavuz |
14) | Final sınavı, Machiavelli - Prens (Yazılı) |
15) | Final sınavının okulda değerlendirilmesi ve kapanış. |
16) | Final sınavının okulda değerlendirilmesi ve kapanış. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okumalar öğretim görevlisi tarafından verilecektir. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz edilmiş öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Her hafta öncesinde belirlenen tarihi liderler hakkında grupların sunumları. Liderlerin Atatürk ile benzerlikleri hakkında ödev. Öğrenilen konuya göre yapılan ders içi quizler. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
basbugi@mef.edu.tr MEF Üniversitesi akademik dürüstlüğe değer vermektedir. Bu nedenle tüm öğrenciler kopya çekmenin, intihalin ve diğer akademik suçların öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamındaki anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. MEF Üniversitesi’nin Yapay Zekâ Politikası çerçevesinde, yapay zekânın eğitim süreçlerine entegre edilmesi ve etik kullanımının teşvik edilmesi amaçlanmaktadır. Politika belgesinin tam metnine buradan ulaşabilirsiniz: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 24 | 24 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 | ||||
Toplam İş Yükü | 124 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |