Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 117 | ||||
Ders Adı İngilizce | Macroeconomics for Leaders | ||||
Ders Adı Türkçe | Liderler için Makroekonomi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 129 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Liderlik Yandal | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Makroekonomik göstergelerin, özellikle Türk Ekonomisi için, birbirleriyle ve finansal piyasalarla nasıl ilişkili olduğunu öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Ders, Türkiye’nin (GSYİH, enflasyon, cari açık gibi) temel makroeokonomik göstergelerini doğru analiz etme fırsatı sunmaktadır. Ders, verileri kaynağından temin etmek suretiyle somut analiz yapma ve temel göstergelerin (küresel) finansal piyasalarla ilişkisini anlayabilme yetkinliği ile temel göstergeleri etkin şekilde yorumlamayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Orijinal kaynaktan veri elde ederek doğru bir makroekonomik analiz yapmak, mevcut ekonomik ortam hakkında doğru bir yorum sağlamaya yardımcı olacaktır 2) Ekonomik göstergeler ile finansal piyasalar arasındaki ilişkiyi çıkararak etkili karar alma ve risk yönetimi için kullanmak 3) Küresel piyasa gelişmelerini ve bunların Türk ekonomisi üzerindeki etkisini değerlendirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | FIRAT BİLGEL , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. HAKAN AVDAN |
Hafta | Konu |
1) | Türkiye Ekonomisinin Dinamiklerine Giriş |
2) | Ekonomik Aktivite 1: Ekonomik büyüme nasıl analiz edilir? Gayri Safi Yurtiçi Hasıla Bileşenleri |
3) | Ekonomik Aktivite 2: Büyüme tahmini için öncü göstergeler |
4) | İstihdam istatistikleri ve ekonomik aktivite ile olan ilişkisi |
5) | Ödev 1 |
6) | Enflasyon dinamikleri |
7) | Para politikası ve sonuçları |
8) | Misafir konuşmacı |
9) | Dış Denge: Dış Ticaret ve Ödemeler Dengesi |
10) | Mali Durum: Merkezi Hükümet Bütçesi ve Kamu Borcu |
11) | Ödev 2 |
12) | Ekonomik göstergeler arasındaki ilişkiler ve finansal piyasalar üzerindeki etkisi (Finansal göstergeleri nasıl okuyabilirsiniz) |
13) | Türkiye’nin gelişen piyasalar içindeki ekonomik konumu |
14) | Gelişmiş ekonomilerdeki ekonomik gelişmelerin Türkiye üzerindeki etkisi |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | A Concise Guide to Macroeconomics, Second Edition: What Managers, Executives, and Students Need to Know (2014), Harvard Business Review Press Guide to Economic Indicators: Making Sense of Economics, The Economist, Profile Books Ltd Mahfi Eğilmez, Ekonominin Temelleri (2019), Remzi Kitabevi Acemoglu, Daron, and James A Robinson (2012), Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity and Poverty, Crown Publishing Group | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Quiz ve ödevler | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
avdanh@mef.edu.tr Ders saati ve yeri: TBA Devamlılık/katılım: Öğrencilerin belirlenen videolar ve okuma materyalleri aracılığıyla derse hazırlanmaları beklenmektedir. Öğrenciler, Blackboard sistemindeki duyuruları ve ders materyallerini takip etmekle yükümlüdür. E-postaların resmi kullanımı: Öğrencilerin e-posta trafiği için @mef hesaplarını kullanmaları beklenmektedir. Eğitmen sadece Blackboard sistemi üzerinden gönderilen/alınan bilgilerden ve @mef hesabını kullanan e-postalardan sorumludur. Eğitmen, e-posta yoluyla gönderilen her türlü bilginin, bir sistem sorunu yaşanmadığı sürece 24 saat içinde alınacağını varsayar. Notlandırma ve değerlendirme: Değerlendirme, öğrenci öğrenim çıktılarına göre yapılacaktır. Tüm çalışmaların zamanında tamamlanması şiddetle tavsiye edilir. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Ara sınavın kaçırılması: Meşru bir devamsızlık kanıtı sunulmadığı sürece telafi yapılmayacaktır. Eksik sınavlar: Telafi yok Akademik dürüstlük: MEF Üniversitesi'nin tüm öğrencilerinden dürüst olmaları ve akademik dürüstlüğe uymaları beklenir. Öğrencilerin kendi çalışmalarını yapmaları ve yetkisiz yardım almamaları veya vermemeleri beklenir. Şüphe durumunda disiplin cezası uygulanacaktır. Akademik Sahtekarlık ve İntihal konusunda, YÖK Yönetmeliğine uyulacaktır. ÖNEMLİ: Bu dersi geçmek için en az %70 devam zorunluluğu vardır! Bu, mazeretli veya mazeretsiz 5 ders kaçırırsanız, final sınavına giremeyeceğiniz ve FZ alacağınız anlamına gelir. (MEF Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 24). |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 2 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 1 | 3 | 10 | 28 | ||
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ||
Final | 1 | 1 | 3 | 10 | 14 | ||
Toplam İş Yükü | 129 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |