IE 438 Inventory Management and ControlMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Endüstri Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu IE 438
Ders Adı İngilizce Inventory Management and Control
Ders Adı Türkçe Envanter Yönetimi ve Kontrol
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 148 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 227 - Probability and Statistics for Engineering I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi İhtimal hesabının temel kavramları hakkında bilgi
Kayıt Kısıtlamaları Lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi lojistikte malzeme akışını, tedarik zincirini veya üretim ve dağıtım sistemlerini planlama konusunda bilgi edinme
Ders Açıklaması Bu derste, firmalarda envanterin rolü ve envanter yönetiminin temel kavramları hakkında yaratıcı tartışmalar bulacaksınız. Bu ders, temel envanter kontrol prosedürleri ve bunların kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi sunar. Ders aynı zamanda tedarik zinciri envanter yönetimi gibi son gelişmeleri de içerecek ve envanter yönetiminin uygulanması ve organizasyonel yönleri hakkında tartışmalar da içermektedir. Bu dersin bilgisini lojistik, tedarik zinciri veya üretim ve dağıtım sistemlerinde malzeme akışının planlanması ile ilgili alanlarda kullanabilirsiniz.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) understand and explain the inventory management concepts and their relations;
2) develop analytical models that can be used to optimize inventory systems;
3) apply inventory theory to real-life cases.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Proje
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih UTKU KOÇ , December 2023
Ders Koordinatörü TUBA AYHAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş, Çerçeve ve Kavramlar
2) Öngörme
3) Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) ve uzantıları
4) Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) ve uzantıları
5) Stok Kontrol Politikaları
6) Stok Kontrol Politikaları
7) Stok Kontrol Politikaları
8) Gazeteci Modeli
9) Tedarik Zinciri Stok Yönetimi
10) Tedarik Zinciri Stok Yönetimi
11) Tedarik Zinciri Stok Yönetimi
12) Uygulama ve Organizasyonel Açıdan
13) Uygulama ve Organizasyonel Açıdan
14) Gözden Geçirme ve Sonuç
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme TeknikleriTersyüz Öğrenme
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin ders projesi için bilgisayar programlarını kullanması beklenmektedir.
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi selcukb@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 20 2 22
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü/25 5.9
AKTS 6