Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IE 438 | ||||
Ders Adı İngilizce | Inventory Management and Control | ||||
Ders Adı Türkçe | Envanter Yönetimi ve Kontrol | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 148 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 227 - Probability and Statistics for Engineering I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | İhtimal hesabının temel kavramları hakkında bilgi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | lojistikte malzeme akışını, tedarik zincirini veya üretim ve dağıtım sistemlerini planlama konusunda bilgi edinme | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste, firmalarda envanterin rolü ve envanter yönetiminin temel kavramları hakkında yaratıcı tartışmalar bulacaksınız. Bu ders, temel envanter kontrol prosedürleri ve bunların kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi sunar. Ders aynı zamanda tedarik zinciri envanter yönetimi gibi son gelişmeleri de içerecek ve envanter yönetiminin uygulanması ve organizasyonel yönleri hakkında tartışmalar da içermektedir. Bu dersin bilgisini lojistik, tedarik zinciri veya üretim ve dağıtım sistemlerinde malzeme akışının planlanması ile ilgili alanlarda kullanabilirsiniz. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) understand and explain the inventory management concepts and their relations; 2) develop analytical models that can be used to optimize inventory systems; 3) apply inventory theory to real-life cases. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Sınav,Proje |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | UTKU KOÇ , December 2023 |
Ders Koordinatörü | TUBA AYHAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, Çerçeve ve Kavramlar |
2) | Öngörme |
3) | Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) ve uzantıları |
4) | Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) ve uzantıları |
5) | Stok Kontrol Politikaları |
6) | Stok Kontrol Politikaları |
7) | Stok Kontrol Politikaları |
8) | Gazeteci Modeli |
9) | Tedarik Zinciri Stok Yönetimi |
10) | Tedarik Zinciri Stok Yönetimi |
11) | Tedarik Zinciri Stok Yönetimi |
12) | Uygulama ve Organizasyonel Açıdan |
13) | Uygulama ve Organizasyonel Açıdan |
14) | Gözden Geçirme ve Sonuç |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | ||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz Öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin ders projesi için bilgisayar programlarını kullanması beklenmektedir. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
selcukb@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 148 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.9 | ||||||
AKTS | 6 |