ECON 442 Machine Learning in Decision MakingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 442
Ders Adı İngilizce Machine Learning in Decision Making
Ders Adı Türkçe Karar Verme Sürecinde Makine Öğrenimi Yöntemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 0 Okuma: 0 Laboratuvar : 3 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ECON 337 - R Programming for Social Sciences
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Baslangıç seviyesi R programlama dili ve istatistik
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Makine öğrenmesi araçlarını tanıma ve basit verilerle çeşitli metodlarda uygulamalar yapma.
Ders Açıklaması Bu derste öğrenciler, makine öğrenimini kullanarak iş problemlerini etkili bir şekilde çözmeyi öğreneceklerdir. Bu ders başlangıç seviyesinde bir derstir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) R programlama dilinin temel konularina hakim olmak ve makina öğrenmesi araçlarını öğrenmek
2) Verileri görsel yöntemler kullanarak analiz etme
3) Makine öğrenmesinde kullanılan temel yönetemlerin öğrenilmesi ve uygulanması
4) Makine öğrenmesi modelleri kullanarak model oluşturma ve analiz etme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. S Laboratuvar
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H Laboratuvar
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. H Laboratuvar
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. H Laboratuvar
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Laboratuvar
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Laboratuvar
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Laboratuvar
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Laboratuvar
Hazırlayan ve Tarih NAROD ERKOL , February 2024
Ders Koordinatörü MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi NAROD ERKOL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) R programlama dilini kullanarak makine öğrenmesine giriş
2) Veri yapıları: Vektörler ve matrisler
3) Veri yapıları I: Veri şemaları, listeler, döngüler
4) Veri görselleştirme
5) Doğrusal regresyon ve sınıflandırma modelleri oluşturma
6) Doğrusal modeller oluşturma
7) Ara sınav
8) Makine Öğrenmesinde Temel Kavramlar: Yanlılık/Varyans Dengesi ve Çapraz Doğrulama
9) Karar ağacı modelleri kullanarak model oluşturma ve doğrulama
10) Karar ağacı modelleri kullanarak model oluşturma ve doğrulama
11) Rastgele orman algoritması ve modellerı kullanarak model oluşturma ve doğrulama
12) Destek vektör algoritmaları kullanarak model oluşturma ve doğrulama
13) Makine öğrenmesi uygulaması: satış ve talep tahmini
14) Makine öğrenimi uygulaması: pazarlama stratejisini geliştirme
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarTibshirani, R., James, G., Witten, D., & Hastie, T. (2013). An Introduction to Statistical Learning with Applications in R. New York: Springer.
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme Ters yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerDers öncesi ve ders içi ödevler
Laboratuvar ÇalışmasıVar
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 4 % 40
Projeler 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi erkoln@mef.edu.tr
02123953670
Katılım/katılım: Öğrencilerin derse hazırlık için ön sınıf ödevleri, videolar ve okuma materyalleri ile çalışmaları beklenmektedir. Öğrenciler, duyuruları ve Blackboard sistemindeki kurs materyallerini takip etmekten sorumludur. Resmi e-posta kullanımı: Öğrencilerin e-posta iletişimi için @mef hesaplarını kullanmaları beklenmektedir. Eğitmen, yalnızca Blackboard sistemi üzerinden gönderilen/alınan bilgilere ve @mef hesabı ile yapılan e-postalara dair sorumludur. Eğitmen, e-posta yoluyla gönderilen bilgilerin 24 saat içinde alınacağını varsaymaktadır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı
Laboratuvar 24 120
Ödevler 6 72
Ara Sınavlar 2 34
Final 2 44
Toplam İş Yükü 270
Toplam İş Yükü/25 10.8
AKTS 5