İşletme (YL) (Tezsiz) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | MGMT 545 | ||||
Ders Adı İngilizce | Sustainability and Corporate Citizenship | ||||
Ders Adı Türkçe | Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Vatandaşlık | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | yoktur | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece YL öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sürdürülebilir iş, kurumsal yönetim, kurumsal vatandaşlık ve kurumsal sosyal sorumluluğa ilişkin teoriyi ve çağdaş kurumsal yaklaşımları öğrenin ve anlayın. | ||||
Ders Açıklaması | Derste son dönemin popüler konularından işletmelerdeki sürdürülebilirlik kavramını ele almayı hedefliyoruz. Öğrenciler işletmelerdeki çağdaş uygulamaları, kurumsal yönetim yaklaşımlarını, işletme ile çevre arasındaki ilişkileri ele alacaklardır. Ders sonucunda öğrenciler, bir işletmenin sürdürülebilir (kalıcı) olabilmesi için yapması gerekenlerin ne olduğu konusunda detaylı bilgi ve yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık, kurumsal yönetim, kurumsal sosyal sorumluluk vb. kavramların tanımı, açılımları, işletmelerin finansal yapısı ve ekonomik yaklaşımları ile ilişkisi ve etkisi ile nasıl uygulanacağı konularında bilgi ve uygulamada yetkinlik sahibi olacaklardır. Öğrenciler sürdürülebilirlik konusunda işletmelerin karşı karşıya bulunduğu değişim ihtiyaçları karşısındaki durumlarını ve yapılması gerekenleri analiz eden bir proje gerçekleştireceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sürdürülebilirlik bağlamında iş operasyonlarının ilkelerini gösterin. 2) İş operasyonları ile sürdürülebilirlik arasındaki çatışmanın çıkarlarını anlayabilmek için iş dünyasındaki temel araştırma metodolojilerini ve tekniklerini açıklamak 3) Bir işletmenin çevresi üzerindeki etkisini ve raporlama gerekliliklerini sistematik olarak değerlendirmek için bilgileri ve sayısal verileri yorumlamak. 4) İş faaliyetlerinde etik ve sosyal açıdan sorumlu eylemlere değer vermek. 5) İş dünyasında sürdürülebilirliği sağlamaya yönelik planlar önerme ve savunma konusunda eleştirel düşünme becerileri göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | |||||
2) Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | |||||
3) Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | |||||
4) Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | |||||
5) Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | |||||
6) Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | |||||
7) Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | |||||
8) Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | |||||
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Muhasebe ve finans, operasyon yönetimi, pazarlama ve teknoloji de dahil olmak üzere çeşitli organizasyonel bilgileri analiz etme yeteneği | H | Proje |
2) | Organizasyonun işlevsel bilgisini, uzun vadeli stratejik hedef ve amaçların oluşturulması ve uygulanması sürecine entegre etme | S | Proje |
3) | Yenilik yönetimi ve organizasyonlardaki rutin süreçler ve faaliyetler için liderlik ve ekip üyeliği becerilerinde yetkinlik | S | Proje |
4) | Gerçek iş fırsatlarının geliştirilmesi ve uygulanması yoluyla kendini keşfetme | H | Proje |
5) | Küresel iş ortamlarının belirsizliği ve karmaşıklığının, değişen iş uygulamaları ve trendlerinin farkındalığı | S | Proje |
6) | Karmaşık organizasyonel problemlere etik, yaratıcı ve kapsamlı çözümler bulma yeteneği | S | Proje |
7) | Yönetim teknikleri, yeni iş modelleri ve analitik araçları karar alma süreçlerine entegre etme | S | Proje |
8) | Eleştirel düşünme, iş iletişimi, karar verme ve çatışma çözümü gibi hayati yönetimsel ve liderlik becerilerinde yetkinlik | S | Proje |
9) | Avrupa Dil Portföyü Genel Düzey B2'de İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma yeteneği | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MURAT DOĞU , |
Ders Koordinatörü | BÜŞRA AYAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MURAT DOĞU |
Hafta | Konu |
1) | Küresel toplumda iş dünyasının değişen rolü |
2) | Sürdürülebilirlik ve kurumsal vatandaşlığa giriş |
3) | Kurumsal yönetim ve şeffaflık |
4) | Döngüsel ekonominin temelleri |
5) | Karbon ticaretinin temelleri |
6) | Ara Sınav |
7) | Sürdürülebilirlik ve temel kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri |
8) | Çatışan çıkarlar ve sürdürülebilirliği yönetmek |
9) | Sürdürülebilirlik muhasebesi ve entegre raporlama |
10) | Misafir Konuşmacı |
11) | Sürdürülebilirliğin Ölçülmesi |
12) | Sürdürülebilir finanstaki gelişmeler |
13) | Bir değişim ve dönüşüm unsuru olarak sürdürülebilirlik; teknolojiyle başa çıkmak |
14) | Sürdürülebilirlik ve gelecek |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Robertson, Margaret (2021), “Sustainability, Principles and Practice”, Routledge, 3rd Edition. 2. Kopnina, Poldner (2021), “Circular Economy: Challenges and Opportunities for Ethical and Sustainable Business”, Routledge, 1 st Edition. 3. Prosper (2021), “Carbon Trade: The Dawn of a New Age of Investing: An Introduction to Investing in a Sustainable World. Learn the Secrets to Profiting from the Most Valuable Ecological Asset”, a Green Planet, 1st Edition. 4. Gutterman (2021), “Sustainable Finance and Impact Investing”, Business Expert Press, 1 st Edition. 5. Larcker, Tayan (2020), “Corporate Governance Matters”, FT Press, 3rd Edition. 6. Verbin (2020), “Corporate Responsibility in the Digital Age”, Routledge, 3rd Edition. 7. Esty, Cort (2020), “Values at Work: Sustainable Investing and ESG Reporting”, Palgrave Mcmillan, 1st Edition | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sınıf sunumları ve etkileşimli konuşmalar. Öğrenciler bağımsız olarak ve/veya takım halinde çalışırlar. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
dogum@mef.edu.tr Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 7 | 1 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |