Özel Hukuk Doktora | |||||
Doktora | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF: 8. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 632 | ||||
Course Title in English | Dispute Resolution in International Procedural Law | ||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Usul Hukukunda Uyuşmazlık Çözüm Yolları | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Bahar,Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Doctoral Students Only | ||||
Overall Educational Objective | Understanding which dispute resolution methods are available for disputes involving a foreign element and how special situations related to disputes should be resolved | ||||
Course Description | Resolution of a dispute containing foreign element by using certain conciliation or judicial procedures after the dispute arises. The scope of the course includes: Dispute resolution before national courts and arbitration courts or dispute resolution through direct negotiation methods, mediation and mediators, technical expert panel, pre-arbitration procedure, intervention of neutral third parties, diplomatic protection and alternative dispute resolution techniques. | ||||
Course Description in Turkish | Yabancılık unsur içeren uyuşmazlık ortaya çıktıktan sonra belirli uzlaştırma veya yargı usullerinin kullanılması ile çözümlenmesi. Dersin kapsamında: Milli mahkemeler, hakem mahkemeleri, doğrudan müzakere yöntemleri, uzlaştırma ve arabulucu heyetleri, teknik bilirkişilik heyeti, ön hakemlik usulü, tarafsız üçüncü kişilerin uyuşmazlığa müdahalesi usulleri, diplomatik yol ve alternatif uyuşmazlık çözme teknikleri yer almaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Yabancılık unsur içeren uyuşmazlıklar için hangi çözüm yöntemlerin bulunduğunu bilecek 2) Uluslararası tahkim sürecini yürütecek 3) Uluslararası arabuluculuk sürecini yürütecek 4) Uyuşmazlık çözümleri esnasında ortaya çıkabilecek sorunları ulusal ve uluslararası mevzuata uygun olarak çözecek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | ||||
2) 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | ||||
3) 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | ||||
4) 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | ||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | ||||
6) 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | ||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | ||||
8) 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||
9) 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | ||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
2) | 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | HW,Presentation |
3) | 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | HW,Presentation |
4) | 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | H | HW,Presentation |
6) | 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | H | HW,Presentation |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | HW,Presentation |
8) | 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | HW,Presentation |
9) | 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | HW,Presentation |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | N | |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | N | |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | AYFER UYANIK , |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Bahar,Güz |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Genel olarak uyuşmazlıkların çözüm yolları |
2) | Uyuşmazlıkların milli mahkemeler aracılığı ile çözüme kavuşturulması |
3) | Türk usul hukukundaki yetki kuralları |
4) | Türk mahkemelerinin yetkilendirilmesi |
5) | Yabancı mahkemelerin yetkilendirilmesi |
6) | Yabancı derdestlik ve bekletici mesele |
7) | Teminat/Delillerin Toplanması ve Değerlendirilmesi |
8) | Tebligat ve ihtiyati tedbirler |
9) | Uluslararası uyuşmazlığın tahkim yoluyla çözümü |
10) | Ad Hoc ve Kurumsal Tahkim |
11) | Yabancı hakem ve mahkeme kararlarının tenfizi |
12) | Uluslararası uyuşmazlıkların müzakere, uzlaştırma, hakem bilirkişilik, ön hakemlik, üçüncü kişinin sözleşmeye müdahalesi |
13) | Alternatif uyuşmazlık çözme teknikleri ile çözümü |
14) | Uluslararası arabuluculuk |
15) | Ödevlerin yazılı olarak teslimi |
16) | Ödevlerin yazılı olarak teslimi |
Required/Recommended Readings | Akıncı, Ziya, Milletlerarası Tahkim Kalpsüz, Turgut, Türkiye’de Milletlerarası Tahkim Nomer, Ergin / Ekşi, Nuray /Öztekin Gelgel, Günzeli, Milletlerarası Ticari Tahkim Şanlı, Cemal, Uluslar arası Ticari Akitlerin Hazırlanması ve Uyuşmazlıkların Çözüm Yolları Deren-Yıldırım, Nevhis: Uncitral Model Kanunu Çerçevesinde Milletlerarası Tahkimin Esaslı Sorunları Esen, Emre; ‘’Uluslararası Ticari Tahkimde Tahkim Anlaşmasının Üçüncü Kişilere Teşmili’’ Yeşilova, Bilgehan; ‘’Milletlerarası Ticari Tahkimde Nihai Karardan önce Mahkemelerin Yardımı ve Denetimi’’ | ||||||||||||
Teaching Methods | The courses are supported by seminar assignments and presentations prepared by the students. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
uyanika@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Laboratuvar | 7 | 0 | 3 | 1 | 28 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 2 | 1 | 26 | ||
Ödevler | 2 | 17 | 1 | 36 | |||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |