Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 405 | ||||
Ders Adı İngilizce | Turkish Economy | ||||
Ders Adı Türkçe | Türkiye Ekonomisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 204 - Macroeconomic Theory II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Makro iktisat bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Makroekonomik düzeyde Türkiye ekonomisinin temellerini, ekonomik sorunların tarihsel kökenlerini ve yapısal arka planını inceleyerek öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders makro iktisat ve kalkınma iktisadı açısından Türkiye Ekonomisini incelemektedir. Ders iki temel bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde Türk İktisat tarihi eleştirel bir biçimde ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye ekonomisi ile ilgili güncel konulara yer verilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türkiye iktisat tarihinin tarihsel kökenini değerlendirmek 2) Türkiye'deki güncel iktisadi gelişmeleri anlamak 3) Üretim ve emek piyasası açısından yapısal değişimi tartışmak 4) Türkiye'de iktisadi büyüme ve kalkınmayı sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık açısından değerlendirmek 5) Türkiye iktisat politikasındaki paradigma değişimini tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | BURHAN CAN KARAHASAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | BURHAN CAN KARAHASAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Erken Cumhuriyet Dönemi - Devletçi Kalkınma |
3) | Erken sanayileşme ve liberal dönem 1950'ler |
4) | Planlı kalkınam dönemi ve ithal ikameci sanayileşme |
5) | 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme I |
6) | 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme II |
7) | Türkiye'de iktisat politikaları |
8) | Vize / Dönem ödevi tartışması |
9) | Büyüme ve Türkiye'de büyüme dinamikleri |
10) | Türkiye'de emek piyasası gelişmeleri |
11) | Türkiye'de finansal krizler ve dinamikleri |
12) | Uluslararası entegrasyonu küreselleşme ve ticaret politikaları |
13) | Türkiye Ekonomici Günce Konular I |
14) | Türkiye Ekonomici Günce Konular II |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okuma listesi dağıtılacaktır. Destekleyici okumalar: - Turkish Economy at the Crossroads: Facing the Challenges Ahead, edited by Asaf Savaş Akat, Seyfettin Gürsel, World Scientifi Publications - Türkiye İktisat Tarihi, 2016, Korkut Borotav, İmge Yayunevi (in Turkish) - The Turkish Economy, 2006, Edited by Sumru Altuğ and Alpay Filiztekin, Routledge | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem ödevi (1 adet) | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet - proje, sunumlar, analizler, vb. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | None | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karahasanb@mef.edu.tr Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |