ECON 405 Turkish EconomyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 405
Ders Adı İngilizce Turkish Economy
Ders Adı Türkçe Türkiye Ekonomisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ECON 204 - Macroeconomic Theory II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Makro iktisat bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans
Genel Eğitim Hedefi Makroekonomik düzeyde Türkiye ekonomisinin temellerini, ekonomik sorunların tarihsel kökenlerini ve yapısal arka planını inceleyerek öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders makro iktisat ve kalkınma iktisadı açısından Türkiye Ekonomisini incelemektedir. Ders iki temel bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde Türk İktisat tarihi eleştirel bir biçimde ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise Türkiye ekonomisi ile ilgili güncel konulara yer verilmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Türkiye iktisat tarihinin tarihsel kökenini değerlendirmek
2) Türkiye'deki güncel iktisadi gelişmeleri anlamak
3) Üretim ve emek piyasası açısından yapısal değişimi tartışmak
4) Türkiye'de iktisadi büyüme ve kalkınmayı sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık açısından değerlendirmek
5) Türkiye iktisat politikasındaki paradigma değişimini tartışmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BURHAN CAN KARAHASAN , November 2023
Ders Koordinatörü BURHAN CAN KARAHASAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Erken Cumhuriyet Dönemi - Devletçi Kalkınma
3) Erken sanayileşme ve liberal dönem 1950'ler
4) Planlı kalkınam dönemi ve ithal ikameci sanayileşme
5) 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme I
6) 1980 sonrası Liberal dönem - İhracata dayalı büyüme II
7) Türkiye'de iktisat politikaları
8) Vize / Dönem ödevi tartışması
9) Büyüme ve Türkiye'de büyüme dinamikleri
10) Türkiye'de emek piyasası gelişmeleri
11) Türkiye'de finansal krizler ve dinamikleri
12) Uluslararası entegrasyonu küreselleşme ve ticaret politikaları
13) Türkiye Ekonomici Günce Konular I
14) Türkiye Ekonomici Günce Konular II
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOkuma listesi dağıtılacaktır. Destekleyici okumalar: - Turkish Economy at the Crossroads: Facing the Challenges Ahead, edited by Asaf Savaş Akat, Seyfettin Gürsel, World Scientifi Publications - Türkiye İktisat Tarihi, 2016, Korkut Borotav, İmge Yayunevi (in Turkish) - The Turkish Economy, 2006, Edited by Sumru Altuğ and Alpay Filiztekin, Routledge
Öğretme TeknikleriTers-yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerDönem ödevi (1 adet)
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet - proje, sunumlar, analizler, vb.
Diğer AktivitelerNone
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karahasanb@mef.edu.tr

Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 12 1 13
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 14 2 16
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5