Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 349 | ||||
Ders Adı İngilizce | Regional Economics | ||||
Ders Adı Türkçe | Bölgesel İktisat | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 125 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 101 - Microeconomics ECON 102 - Macroeconomics |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Temel mikroiktisat ve makroiktisat bilgisi | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Yerel ve kentsel ekonominin temellerini, tüketicilerin ve üreticilerin en yerel düzeyde nasıl etkileşimde bulunduğunu incelemek ve yerel ekonomik ortamın bireylerin ve firmaların kararlarını nasıl etkilediğini anlamak | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders bölgesel iktisat ile ilgili temel konuları kapsamayı amaçlamaktadır. Mekân teorileri ve yeni coğrafya iktisadında ortaya çıkan güncel tartışmalardan yararlanılarak bireylerin ve firmaların mekân seçme davranışları incelenecektir. Bölge bilimindeki güncel teknikler tartışılarak analitik ve uygulamalı çalışmalar yapılması sağlanacaktır. Ders ayrıca bölge bilimindeki, mekânsal ve kent ekonomisindeki birçok güncel konuyu da kapsayan tartışmalar gerçekleştirecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mekan seçme kararlarını tartışmak ve eşitsizliklerin tarihsel kökenlerini, kentsel ekonomi, uluslararası ticaret ve yeni ekonomik coğrafyadaki son gelişmelerle ilişkilendirmek 2) Mekansal etkileşimlerin ve öneminin bölgesel politika tasarımı açısından değerlendirilmesi 3) Bölgesel ve mekansal iktisadın betimsel ve analitik araçlarını kullanmak 4) Bölgesel eşitsizliklerin kökenini ve iktisadi refah ile kalkınmayla ilişkisini tartışmak 5) İktisat politikalarını iktisadi kalkınma ve büyümenin kapsayıcılığı açısından tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | Proje |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav,Proje |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | S | Sınav,Proje |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Proje |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | Proje |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | H | Proje |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Proje |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Sınav,Proje |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Proje |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BURHAN CAN KARAHASAN , November 2023 |
Ders Koordinatörü | BURHAN CAN KARAHASAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Yer seçimi teorisi: Birey ve sanayi tercihleri |
3) | İktisadi aktivitenin mekansal analizi |
4) | Kent ölçeği, kent büyümesi, Kent ekonomisinin mekansal yapısı |
5) | Mekansal eşitsizlikler ve ticaret ile uzmanlaşmanın bölgesel analizi |
6) | Uluslararası ticaret ve yeni coğrafya iktisadının yükselişi |
7) | Vize |
8) | Bölgesel entegrasyon ve emek piyasası analizi |
9) | Bölgesel büyüme analizi ve kuramsal arka plan |
10) | Bölgesel büyüme analizi ve ampirik bulgular |
11) | Bölgesel büyüme, Uluslararası iktisat ve iktisadi kalkınma politikaları |
12) | Kentleşme ve Modern Dünya'da Kentlerin Yükselişi |
13) | Kent ekonomisinde özel konular: Kent büyümesi ve iktisat politikası |
14) | Kent ekonomisinde özel konular: Eğitim, sağlık, suç, ulaştırma |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - Modern Urban and Regional Economics, 2nd Edition, Philip McCann, Oxford University Press. - Okuma listesi ayrıca dağıtılacaktır. - Urban Economics, A. O'Sullivan, 8th Edition, McGraw Hill | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem ödevi (1 adet) | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet - proje, sunum, analizler vb. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karahasanb@mef.edu.tr Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 125 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |