ECON 349 Regional EconomicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 349
Ders Adı İngilizce Regional Economics
Ders Adı Türkçe Bölgesel İktisat
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 125 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ECON 101 - Microeconomics
ECON 102 - Macroeconomics
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Temel mikroiktisat ve makroiktisat bilgisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans
Genel Eğitim Hedefi Yerel ve kentsel ekonominin temellerini, tüketicilerin ve üreticilerin en yerel düzeyde nasıl etkileşimde bulunduğunu incelemek ve yerel ekonomik ortamın bireylerin ve firmaların kararlarını nasıl etkilediğini anlamak
Ders Açıklaması Bu ders bölgesel iktisat ile ilgili temel konuları kapsamayı amaçlamaktadır. Mekân teorileri ve yeni coğrafya iktisadında ortaya çıkan güncel tartışmalardan yararlanılarak bireylerin ve firmaların mekân seçme davranışları incelenecektir. Bölge bilimindeki güncel teknikler tartışılarak analitik ve uygulamalı çalışmalar yapılması sağlanacaktır. Ders ayrıca bölge bilimindeki, mekânsal ve kent ekonomisindeki birçok güncel konuyu da kapsayan tartışmalar gerçekleştirecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Mekan seçme kararlarını tartışmak ve eşitsizliklerin tarihsel kökenlerini, kentsel ekonomi, uluslararası ticaret ve yeni ekonomik coğrafyadaki son gelişmelerle ilişkilendirmek
2) Mekansal etkileşimlerin ve öneminin bölgesel politika tasarımı açısından değerlendirilmesi
3) Bölgesel ve mekansal iktisadın betimsel ve analitik araçlarını kullanmak
4) Bölgesel eşitsizliklerin kökenini ve iktisadi refah ile kalkınmayla ilişkisini tartışmak
5) İktisat politikalarını iktisadi kalkınma ve büyümenin kapsayıcılığı açısından tartışmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. S Proje
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek H Sınav,Proje
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak H Sınav
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. S Sınav,Proje
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Proje
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. H Proje
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. H Proje
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Proje
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Sınav,Proje
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Proje
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H Proje
Hazırlayan ve Tarih BURHAN CAN KARAHASAN , November 2023
Ders Koordinatörü BURHAN CAN KARAHASAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Yer seçimi teorisi: Birey ve sanayi tercihleri
3) İktisadi aktivitenin mekansal analizi
4) Kent ölçeği, kent büyümesi, Kent ekonomisinin mekansal yapısı
5) Mekansal eşitsizlikler ve ticaret ile uzmanlaşmanın bölgesel analizi
6) Uluslararası ticaret ve yeni coğrafya iktisadının yükselişi
7) Vize
8) Bölgesel entegrasyon ve emek piyasası analizi
9) Bölgesel büyüme analizi ve kuramsal arka plan
10) Bölgesel büyüme analizi ve ampirik bulgular
11) Bölgesel büyüme, Uluslararası iktisat ve iktisadi kalkınma politikaları
12) Kentleşme ve Modern Dünya'da Kentlerin Yükselişi
13) Kent ekonomisinde özel konular: Kent büyümesi ve iktisat politikası
14) Kent ekonomisinde özel konular: Eğitim, sağlık, suç, ulaştırma
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar- Modern Urban and Regional Economics, 2nd Edition, Philip McCann, Oxford University Press. - Okuma listesi ayrıca dağıtılacaktır. - Urban Economics, A. O'Sullivan, 8th Edition, McGraw Hill
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerDönem ödevi (1 adet)
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet - proje, sunum, analizler vb.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karahasanb@mef.edu.tr

Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 12 1 13
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 14 2 16
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5