İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | Architectural Design I | ||||
Ders Adı Türkçe | Mimari Tasarım I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 858 saat | ||||
Ders Kredileri | 12 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mimarlığın tasarım soruları, prensipleri, araçları, teknikleri ve malzemelerini tanımlayarak temel tasarım süreçlerini kavrayıp, kişisel, çevresel, kültürel, yapısal ve ilişkisel bağlamları keşfetmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, öğrenicilere mimari tasarım konularını, beden, mekan, ölçek ve yer bağlamlarında eleştirel bir bakışla çalışma, anlama, keşfetme ve temsil etme yetilerini kazandırmaktır. Ders, öğrenicilerin verilen proje ödevleri için tasarım önerileri sunmalarına; stüdyo çalışmaları ve ödevler aracılığıyla temsil yetilerini geliştirmelerine dayanır. Ders bireysel çalışmalarla yürütülmesinin yanı sıra grup çalışmalarını gerektirmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Reflektif, ilişkisel ve bağımsız düşünmeyi içeren eleştirel düşünme becerilerini uygulamak; 2) Tasarım süreçlerini, mimarlık okuryazarlığını ve tasarımın temel unsurlarını, bunlar arasında beden, mekan, yer ve ölçeği anlamak; 3) Temel görsel temsil yöntemlerini kullanmak, bağımsız olarak, topluca ve grup içinde yetkin bir şekilde çalışmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | Sunum |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | H | Proje |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | Proje |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | H | Proje |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | S | Proje |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | H | Proje |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | Proje |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | Proje |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | Proje |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | S | Proje |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Proje |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | H | Proje |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | H | Proje |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | Proje |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | Proje |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | S | Proje |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | DİDEM SAĞLAM , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EMİNE BAHAR AVANOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – Proje 0: Isınma Egzersizi |
2) | Proje I: Kavramsal Haritalama |
3) | Proje II: Bir Mekansal Anlatının Kolektif Tasarımı |
4) | Proje II: Bir Mekansal Anlatının Kolektif Tasarımı |
5) | Proje III: Mimarlık Okuryazarlığından Öğrenmek |
6) | Proje III: Mimarlık Okuryazarlığından Öğrenmek |
7) | Proje IV: Oyun Alanı |
8) | Proje IV: Oyun Alanı |
9) | Proje IV: Oyun Alanı |
10) | Proje IV: Oyun Alanı |
11) | Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim |
12) | Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim |
13) | Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim |
14) | Proje V: Kırsal Yaşam Döngüsü İçin Geçici Bir Birim |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen okuma: • Abram, David. The Spell of the Sensuous. New York, NY: Vintage Books, 1997 • Allen, E. & Iano, J. Fundamentals of Building Construction. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2004 • Bachelard, Gaston. Poetics of Space. Boston, MA: Beacon Press, 1969 • Barthes, Roland. The Eiffel Tower, and other mythologies. University of California Press, 1997 • Berger, John. Ways of seeing. Vol. 1. Penguin UK, 2008 • Calvino, Italo. Invisible cities. Houghton Mifflin Harcourt, 1978 • Ching, F. Building Construction Illustrated. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2014 • Corner, James, ed. Recovering Landscape, New York, NY: Princeton Architectural Press, 1999 • Hays, K. Michael. Architecture's desire: reading the late avant-garde. MIT Press, 2010 • Holl, S., J. Pallasmaa, & A. Perez-Gomez. Questions of Perception Phenomenology of Architecture A + U Special Issue. July, 1994 • Ivins Jr., W. “Eye and Hand” in Art & Geometry A Study in Space Intuitions. NY, NY: Dover Publications, 1964: 1-9 • Merleau-Ponty, Maurice. Phenomenology of perception. Motilal Banarsidass Publisher, 1996 • Merleau-Ponty, Maurice. "Eye and mind." The primacy of perception 160, 1964 • Mostafavi, M. & Leatherbarrow, D. On Weathering. Boston, MA: MIT Press, 1993 • Pallasmaa, J. The Eyes of the Skin - Architecture and the Senses. Hoboken, NJ: Wiley & Sons, 2005 • Van den Berg, J.H. Things: Four Metabletic Reflections, Pittsburgh, PA: Duquesne University Press,1970 • Yürekli, Hülya, and Ferhan Yürekli. Mimarlık: bir entellektüel enerji alanı. Yapı Endüstri Merkezi, 2004 • Yürekli, Ferhan. Mimarlık/Mimarlığımız. Yapı Endüstri Merkezi, 2010 | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, dersler, seminerler, sunumlar, gösterimler, bireysel eleştiriler, grup eleştirileri, saha ziyaretleri, alan gezileri, grup ve bireysel tartışmaların bir kombinasyonunu içerir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler, değişen stüdyo eğitmenlerinin rehberliğinde beş ayrı proje üzerinde çalışacaklardır. Tüm projeler, stüdyo değerlendirmeleri aracılığıyla değerlendirilecektir. Öğrenciler, dönemin sonunda dönem portföylerini ve eskiz defterlerini teslim etmeleri beklenmektedir. | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
aydemirz@mef.edu.tr Office: Block A, Ayse Zeynep Aydemir 566 Stüdyo derslerinin tüm planlı ders saati boyunca devamlılık ve katılım zorunludur. Öğrencilerin, dersteki çalışmaları sorgulayıp tartışmaya katılmaları beklenmektedir. Tüm öğrenciler, ara ve final stüdyo değerlendirmelerine katılmak zorundadır. Tüm ödevler, belirtilen tarihte ve saatte teslim edilmelidir. Akademik Dürüstlük ve Plagiyatizm: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 4 | 12 | 4 | 280 | ||
Proje | 14 | 4 | 12 | 4 | 280 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 12 | 4 | 280 | ||
Final | 1 | 3 | 12 | 3 | 18 | ||
Toplam İş Yükü | 858 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 34.3 | ||||||
AKTS | 12 |