TURK 113 Turkish Language and Literature IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Rektörlük
Ders Kodu TURK 113
Ders Adı İngilizce Turkish Language and Literature I
Ders Adı Türkçe Türk Dili ve Edebiyatı I
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 47 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Geçti / Kaldı
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Dilin önemini kavramak, dilin çeşitli kavramlarla ilişkisi üzerine düşünmek, Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını, tarihsel gelişimini öğrenerek dilin doğru ve etkili kullanımını sağlamak, okuma ve düşünme pratiği geliştirmek, yazma becerisini geliştirmek.
Ders Açıklaması Dilin tanımı ve özellikleri, dil-kültür, dil-cinsiyet, dil-coğrafya, dil- milliyet ilişkisi, dilin doğuşu, dillerin sınıflandırılması, dilin türleri, Türkçenin tarihsel gelişimi, Türkçenin ses ve şekil özellikleri, anlatım birimleri, atasözleri ve deyimler, Türkçenin günümüzde karşılaştığı sorunlar, noktalama işaretleri, yazım kuralları, anlatım bozuklukları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Noktalama işaretleri ve yazım kurallarını doğru kullanımı
2) Dil kavramı ve özelliklerinin anlaşılması
3) Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarının anlaşılması
4) Okuduğunu anlama, yorumlama ve eleştirme becerisinin gösterilmesi
5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. N
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Sınav,Ödev,Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. N
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. IPEK SAHBENDEROGLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dilekçe nasıl yazılır?
2) Dilin tanımı ve özellikleri, dilin türeyişini açıklayan kuramlar, dilin cinsiyet, milliyet, coğrafya, kültür gibi kavramlarla ilişkisi üzerine düşünmek
3) Dilin türleri nelerdir?
4) Yeryüzündeki diller, dillerin sınıflandırılması, dil aileleri
5) Türklerin kullandığı alfabeler
6) Türkçenin söz varlığını ortaya koyan temel metinler
7) Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türkçenin tarihsel dönemleri: Eski Türkçe, Orta Türkçe, Yeni Türkçe, Modern Türkçe, Eski Anadolu Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Türkiye Türkçesi, Türk Dilinin sadeleşme evreleri
8) Ara sınav-Ödev
9) Türkçenin ses olayları
10) Türkçenin ses özellikleri, Türkçe kelimelerin belli başlı özellikleri
11) Noktalama işaretlerinin doğru kullanımı
12) Yazım kuralları
13) Anlatım bozuklukları (Yapı Bakımından/ Anlam Bakımından)
14) Anlatım bozuklukları (Yapı Bakımından/ Anlam Bakımından)
15) Final Sınavı/Poje Sunum Dönemi (genel Değerlendirme)
16) Final Sınavı/Poje Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZeynep Korkmaz.(2012). Türk Dili ve Kompozisyon , Ekin Yayıncılık. Süer Eker (2015). Çağdaş Türk Dili , Grafiker Yayınları. Doğan Aksan (2015), Türkçenin Söz Varlığı , Bilgi Yayınevi. Türkçe Sözlük , Türk Dil Kurumu Yayınları. Yazım Kılavuzu (2012) . Türk Dil Kurumu Yayınları. http://www.tdk.gov.tr/ Sözlükler, Uygulamalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve ProjelerÖdev
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 1 28
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 47
Toplam İş Yükü/25 1.9
AKTS 2