School/Faculty/Institute |
|
Course Code |
TURK 114 |
Course Title in English |
Turkish Language and Literature II |
Course Title in Turkish |
Türk Dili ve Edebiyatı II |
Language of Instruction |
TR |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Seçiniz |
Semester |
Bahar |
Contact Hours per Week |
Lecture: 1 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
47 hours per semester |
Number of Credits |
2 ECTS |
Grading Mode |
Pass / Fail
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
None |
Overall Educational Objective |
Metinlere yorumlayıcı ve eleştirel bakabilmeyi öğrenmek, okuma alışkanlığını geliştirmek, yazma ve metinler üzerine düşünme becerisi kazanmak. |
Course Description |
Informative writing types (column writing, article, interview, criticism, essay, diary, memory, travel, letter, life story, autobiography); fictional genres (story, novel, theater); subject, message, style, expression styles and ways of developing thought in the text; scientific article/research report, bibliography and footnote rules; types of verbal expression; punctuation, spelling rules, expression disorders; problems Turkish language face. |
Course Description in Turkish |
Bilgilendirici yazı türleri (köşe yazısı, makale, röportaj, eleştiri, deneme, günlük, anı, gezi, mektup, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü); kurmaca türler (öykü, roman, tiyatro); metinde konu, ileti, biçem, anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları; bilimsel makale/araştırma raporu, kaynakça ve dipnot kuralları; sözlü anlatım türleri; noktalama işaretleri, yazım kuralları, anlatım bozuklukları; Türkçenin günümüzde karşılaştığı sorunlar. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Noktalama işaretleri ve yazım kurallarını doğru kullanımı
2) Dil kavramı ve özelliklerinin anlaşılması
3) Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarının anlaşılması
4) Okuduğunu anlama, yorumlama ve eleştirme becerisinin gösterilmesi
5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi
6) Çeşitli edebi türlerin, anlatım biçimlerinin ve özelliklerinin tanımması ve bu türlerin okuyucusuyla paylaştığı zengin yaşam tecrübelerinni farklı perspektiflerden okunması
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) |
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
|
10) |
|
|
|
|
|
|
11) |
|
|
|
|
|
|
12) |
|
|
|
|
|
|
13) |
|
|
|
|
|
|
14) |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
10) |
|
N |
|
11) |
|
N |
|
12) |
|
N |
|
13) |
|
N |
|
14) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester |
Bahar |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. IPEK SAHBENDEROGLU |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Noktalama İşaretleri |
2) |
Yazım Kuralları |
3) |
Noktalama İşaretleri ve Yazım Kuralları, sıkça yanlış yazılan ve kullanılan kelimeler hakkında örnek metinlerle sınıf çalışması |
4) |
Anlatım Bozuklukları
|
5) |
Anlatım Biçimleri |
6) |
Düşünceyi Geliştirme Yolları ve Yöntemleri |
7) |
Anlatım Özellikleri |
8) |
Ara sınav-Ödev |
9) |
Edebi Metinlerde Bakış Açısı ve Anlatıcı Türleri |
10) |
Edebi Metin Türleri |
11) |
Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri |
12) |
Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri |
13) |
Örnek Metin Yorumlama Çalışması |
14) |
Örnek Metin Yorumlama Çalışması |
15) |
Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi (Genel Değerlendirme) |
16) |
Final Sınavı/Poje Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Zeynep Korkmaz (2012), Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yayıncılık.
Doğan Aksan (2015), Türkçenin Söz Varlığı, Bilgi Yayınevi.
Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları.
Yazım Kılavuzu (2012), Türk Dil Kurumu Yayınları.
http://www.tdk.gov.tr/ Sözlükler, Uygulamalar
A.Rıdvan Bülbül (2000), Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları.
Emin Özdemir (1999), Yazınsal Türler, Bilgi Yayınevi.
Oğuz Cebeci(2008), Komik Edebi Türler: Parodi, Satir, İroni, İthaki Yayınları.
Öner Yağcı (2002), Cumhuriyet Dönemi Denemeler Seçkisi, T.C. Kültür Bakanlığı Cumhuriyet Kitaplığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi.
Muharrem Ergin(2002), Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları. |
Teaching Methods | |
Homework and Projects | Ödev |
Laboratory Work | |
Computer Use | |
Other Activities | |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
TOTAL |
% |
|
Course Administration |
|