Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Rektörlük | |||||
Ders Kodu | TURK 114 | |||||
Ders Adı İngilizce | Turkish Language and Literature II | |||||
Ders Adı Türkçe | Türk Dili ve Edebiyatı II | |||||
Öğretim Dili | TR | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 47 saat | |||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | |||||
Değerlendirme | Geçti / Kaldı | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Metinlere yorumlayıcı ve eleştirel bakabilmeyi öğrenmek, okuma alışkanlığını geliştirmek, yazma ve metinler üzerine düşünme becerisi kazanmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bilgilendirici yazı türleri (köşe yazısı, makale, röportaj, eleştiri, deneme, günlük, anı, gezi, mektup, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü); kurmaca türler (öykü, roman, tiyatro); metinde konu, ileti, biçem, anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları; bilimsel makale/araştırma raporu, kaynakça ve dipnot kuralları; sözlü anlatım türleri; noktalama işaretleri, yazım kuralları, anlatım bozuklukları; Türkçenin günümüzde karşılaştığı sorunlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Noktalama işaretleri ve yazım kurallarını doğru kullanımı 2) Dil kavramı ve özelliklerinin anlaşılması 3) Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarının anlaşılması 4) Okuduğunu anlama, yorumlama ve eleştirme becerisinin gösterilmesi 5) Yazılı ve sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi 6) Çeşitli edebi türlerin, anlatım biçimlerinin ve özelliklerinin tanımması ve bu türlerin okuyucusuyla paylaştığı zengin yaşam tecrübelerinni farklı perspektiflerden okunması |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | N | |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | N | |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. IPEK SAHBENDEROGLU |
Hafta | Konu |
1) | Noktalama İşaretleri |
2) | Yazım Kuralları |
3) | Noktalama İşaretleri ve Yazım Kuralları, sıkça yanlış yazılan ve kullanılan kelimeler hakkında örnek metinlerle sınıf çalışması |
4) | Anlatım Bozuklukları |
5) | Anlatım Biçimleri |
6) | Düşünceyi Geliştirme Yolları ve Yöntemleri |
7) | Anlatım Özellikleri |
8) | Ara sınav-Ödev |
9) | Edebi Metinlerde Bakış Açısı ve Anlatıcı Türleri |
10) | Edebi Metin Türleri |
11) | Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri |
12) | Yazılı ve Sözlü Anlatım Türleri |
13) | Örnek Metin Yorumlama Çalışması |
14) | Örnek Metin Yorumlama Çalışması |
15) | Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi (Genel Değerlendirme) |
16) | Final Sınavı/Poje Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zeynep Korkmaz (2012), Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yayıncılık. Doğan Aksan (2015), Türkçenin Söz Varlığı, Bilgi Yayınevi. Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları. Yazım Kılavuzu (2012), Türk Dil Kurumu Yayınları. http://www.tdk.gov.tr/ Sözlükler, Uygulamalar A.Rıdvan Bülbül (2000), Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları. Emin Özdemir (1999), Yazınsal Türler, Bilgi Yayınevi. Oğuz Cebeci(2008), Komik Edebi Türler: Parodi, Satir, İroni, İthaki Yayınları. Öner Yağcı (2002), Cumhuriyet Dönemi Denemeler Seçkisi, T.C. Kültür Bakanlığı Cumhuriyet Kitaplığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi. Muharrem Ergin(2002), Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları. | ||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||
Ödev ve Projeler | Ödev | ||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 47 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 1.9 | ||||||
AKTS | 2 |