HISTR 213 Principles of Ataturk and History of the Turkish Republic IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Rektörlük
Ders Kodu HISTR 213
Ders Adı İngilizce Principles of Ataturk and History of the Turkish Republic I
Ders Adı Türkçe Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 46 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Geçti / Kaldı
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri.
Genel Eğitim Hedefi Cumhuriyet dönemindeki reformlar ve Atatürk devriminin temel ilkelerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde başlayan modernleşme sürecini, bu sürecin vardığı Atatürk devrimini ve laik ulus-devletin kuruluşunu inceleyecektir. Osmanlı son dönemindeki aydınlanma hareketinin ve Osmanlı aydınlarının bıraktığı siyasi düşünce mirasının üzerinde durulacak, öğrencilerin modernleşme tarihinin bir bütün olduğunu kavramaları, neden-sonuç ilişkileri kurmaları sağlanmaya çalışılacaktır. Yeni bir devletin, padişah iradesi yerine halk iradesini hakim kılan bir cumhuriyetin kurulma evresi, erken Cumhuriyet dönemindeki reformlar, Atatürk devriminin temel ilkeleri mercek altına alınacaktır.. Dersin amacı öğrencilere Türk siyasi tarihi hakkında sağlam bir temel kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Aydınlanma hareketini ve Osmanlı aydınlarının bıraktığı siyasi düşünce mirasını bilmek
2) Modernleşme tarihinin bir bütün olduğunu kavramak
3) Halk iradesini hakim kılan bir Cumhuriyetin kurulma evresini bilmek
4) Erken Cumhuriyet dönemindeki reformları bilmek
5) Atatürk devletinin temel ilkelerini bilmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. N
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. N
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. N
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. N
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. N
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. N
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. N
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih MEHMET FEVZİ ÜNAL ,
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Osmanlı son dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler
2) Osmanlı modernleşme sürecinin başlangıcı, Tanzimat Dönemi
3) Yeni Osmanlılar ve Birinci Meşrutiyet Döneminin başlaması
4) İlk anayasa Kanun-i Esasi’nin ilanı ve parlamentonun açılması
5) Jön Türkler ve İttihat ve Terakki Cemiyeti
6) 1908 devrimine varan süreç.. İkinci Meşrutiyet’in ilanı
7) 31 Mart ayaklanması ve İkinci Meşrutiyet Dönemi’ndeki siyasal toplumsal gelişmeler
8) İkinci Meşrutiyet Dönemi ideolojik akımları, İttihat Terakki dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler
9) Birinci Dünya Savaşı’na doğru imparatorluğun durumu, savaşın patlak vermesi
10) Mütareke Dönemi ve Milli Mücadele Dönemi’nin başlangıcı.. Erzurum ve Sivas Kongreleri, bağımsızlık savaşının temel ilkelerinin belirlenmesi, TBMM’nin açılması
11) Kurtuluş Savaşı’nda cepheler, İtilaf Devletleri ile yapılan anlaşmalar
12) 1921 Anayasası’nın ilanı, saltanatın kaldırılması
13) Yeni Türkiye’nin kuruluşu süreci (Kurtuluş Savaşı’nın sonu, ve Lozan Barış Konferansı
14) Cumhuriyet’in ilanı
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarJön Türkler ve İttihat ve Terakki, Sina Akşin / İmge Kitabevi Yayıncılık, 1998 Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard Lewis / Türk Tarih Kurumu Yayınları, 1993 Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908, Şerif Mardin / İletişim Yayınları, 2006 Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, Şerif Mardin / İletişim Yayınları, 2003 İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İlber Ortaylı / Alkım Yayınları, 2006 Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Bülent Tanör / Der Yayınları, 1992 Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes / Yapı Kredi Yayınları, 2007 Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken / Ülken Yayınları, 1999 Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Erik Jan Zürcher / İletişim Yayınları, 2001 The Making of Modern Turkey, Feroz Ahmad / Routledge, 1993 Kısa Türkiye Tarihi, Sina Akşin / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıMS Excel (tercihen 2010 veya sonraki versiyonları)
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 1 28
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 8 1 9
Toplam İş Yükü 46
Toplam İş Yükü/25 1.8
AKTS 2