İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Rektörlük | ||||
Ders Kodu | HISTR 213 | ||||
Ders Adı İngilizce | Principles of Ataturk and History of the Turkish Republic I | ||||
Ders Adı Türkçe | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 46 saat | ||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
Değerlendirme | Geçti / Kaldı | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri. | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Cumhuriyet dönemindeki reformlar ve Atatürk devriminin temel ilkelerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde başlayan modernleşme sürecini, bu sürecin vardığı Atatürk devrimini ve laik ulus-devletin kuruluşunu inceleyecektir. Osmanlı son dönemindeki aydınlanma hareketinin ve Osmanlı aydınlarının bıraktığı siyasi düşünce mirasının üzerinde durulacak, öğrencilerin modernleşme tarihinin bir bütün olduğunu kavramaları, neden-sonuç ilişkileri kurmaları sağlanmaya çalışılacaktır. Yeni bir devletin, padişah iradesi yerine halk iradesini hakim kılan bir cumhuriyetin kurulma evresi, erken Cumhuriyet dönemindeki reformlar, Atatürk devriminin temel ilkeleri mercek altına alınacaktır.. Dersin amacı öğrencilere Türk siyasi tarihi hakkında sağlam bir temel kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Aydınlanma hareketini ve Osmanlı aydınlarının bıraktığı siyasi düşünce mirasını bilmek 2) Modernleşme tarihinin bir bütün olduğunu kavramak 3) Halk iradesini hakim kılan bir Cumhuriyetin kurulma evresini bilmek 4) Erken Cumhuriyet dönemindeki reformları bilmek 5) Atatürk devletinin temel ilkelerini bilmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | |||||
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | |||||
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | |||||
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | |||||
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | |||||
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | |||||
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | |||||
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | |||||
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | |||||
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | |||||
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | |||||
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | |||||
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | |||||
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | N | |
2) | İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | N | |
3) | İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | N | |
4) | Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | N | |
5) | Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | N | |
6) | Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | N | |
7) | İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | N | |
8) | Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | N | |
9) | Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | N | |
10) | Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
11) | Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | N | |
12) | İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | N | |
13) | Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | N | |
14) | Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. | N |
Hazırlayan ve Tarih | MEHMET FEVZİ ÜNAL , |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Osmanlı son dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler |
2) | Osmanlı modernleşme sürecinin başlangıcı, Tanzimat Dönemi |
3) | Yeni Osmanlılar ve Birinci Meşrutiyet Döneminin başlaması |
4) | İlk anayasa Kanun-i Esasi’nin ilanı ve parlamentonun açılması |
5) | Jön Türkler ve İttihat ve Terakki Cemiyeti |
6) | 1908 devrimine varan süreç.. İkinci Meşrutiyet’in ilanı |
7) | 31 Mart ayaklanması ve İkinci Meşrutiyet Dönemi’ndeki siyasal toplumsal gelişmeler |
8) | İkinci Meşrutiyet Dönemi ideolojik akımları, İttihat Terakki dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler |
9) | Birinci Dünya Savaşı’na doğru imparatorluğun durumu, savaşın patlak vermesi |
10) | Mütareke Dönemi ve Milli Mücadele Dönemi’nin başlangıcı.. Erzurum ve Sivas Kongreleri, bağımsızlık savaşının temel ilkelerinin belirlenmesi, TBMM’nin açılması |
11) | Kurtuluş Savaşı’nda cepheler, İtilaf Devletleri ile yapılan anlaşmalar |
12) | 1921 Anayasası’nın ilanı, saltanatın kaldırılması |
13) | Yeni Türkiye’nin kuruluşu süreci (Kurtuluş Savaşı’nın sonu, ve Lozan Barış Konferansı |
14) | Cumhuriyet’in ilanı |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Jön Türkler ve İttihat ve Terakki, Sina Akşin / İmge Kitabevi Yayıncılık, 1998 Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard Lewis / Türk Tarih Kurumu Yayınları, 1993 Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908, Şerif Mardin / İletişim Yayınları, 2006 Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, Şerif Mardin / İletişim Yayınları, 2003 İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İlber Ortaylı / Alkım Yayınları, 2006 Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Bülent Tanör / Der Yayınları, 1992 Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes / Yapı Kredi Yayınları, 2007 Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken / Ülken Yayınları, 1999 Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Erik Jan Zürcher / İletişim Yayınları, 2001 The Making of Modern Turkey, Feroz Ahmad / Routledge, 1993 Kısa Türkiye Tarihi, Sina Akşin / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları | ||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||
Ödev ve Projeler | |||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Excel (tercihen 2010 veya sonraki versiyonları) | ||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 46 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 1.8 | ||||||
AKTS | 2 |