Elektrik Elektronik Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Rektörlük | ||||
Ders Kodu | HISTR 213 | ||||
Ders Adı İngilizce | Principles of Ataturk and History of the Turkish Republic I | ||||
Ders Adı Türkçe | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 46 saat | ||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | ||||
Değerlendirme | Geçti / Kaldı | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri. | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Cumhuriyet dönemindeki reformlar ve Atatürk devriminin temel ilkelerini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde başlayan modernleşme sürecini, bu sürecin vardığı Atatürk devrimini ve laik ulus-devletin kuruluşunu inceleyecektir. Osmanlı son dönemindeki aydınlanma hareketinin ve Osmanlı aydınlarının bıraktığı siyasi düşünce mirasının üzerinde durulacak, öğrencilerin modernleşme tarihinin bir bütün olduğunu kavramaları, neden-sonuç ilişkileri kurmaları sağlanmaya çalışılacaktır. Yeni bir devletin, padişah iradesi yerine halk iradesini hakim kılan bir cumhuriyetin kurulma evresi, erken Cumhuriyet dönemindeki reformlar, Atatürk devriminin temel ilkeleri mercek altına alınacaktır.. Dersin amacı öğrencilere Türk siyasi tarihi hakkında sağlam bir temel kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Aydınlanma hareketini ve Osmanlı aydınlarının bıraktığı siyasi düşünce mirasını bilmek 2) Modernleşme tarihinin bir bütün olduğunu kavramak 3) Halk iradesini hakim kılan bir Cumhuriyetin kurulma evresini bilmek 4) Erken Cumhuriyet dönemindeki reformları bilmek 5) Atatürk devletinin temel ilkelerini bilmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | H | Sınav |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | MEHMET FEVZİ ÜNAL , |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Osmanlı son dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler |
2) | Osmanlı modernleşme sürecinin başlangıcı, Tanzimat Dönemi |
3) | Yeni Osmanlılar ve Birinci Meşrutiyet Döneminin başlaması |
4) | İlk anayasa Kanun-i Esasi’nin ilanı ve parlamentonun açılması |
5) | Jön Türkler ve İttihat ve Terakki Cemiyeti |
6) | 1908 devrimine varan süreç.. İkinci Meşrutiyet’in ilanı |
7) | 31 Mart ayaklanması ve İkinci Meşrutiyet Dönemi’ndeki siyasal toplumsal gelişmeler |
8) | İkinci Meşrutiyet Dönemi ideolojik akımları, İttihat Terakki dönemi iç ve dış siyasi gelişmeler |
9) | Birinci Dünya Savaşı’na doğru imparatorluğun durumu, savaşın patlak vermesi |
10) | Mütareke Dönemi ve Milli Mücadele Dönemi’nin başlangıcı.. Erzurum ve Sivas Kongreleri, bağımsızlık savaşının temel ilkelerinin belirlenmesi, TBMM’nin açılması |
11) | Kurtuluş Savaşı’nda cepheler, İtilaf Devletleri ile yapılan anlaşmalar |
12) | 1921 Anayasası’nın ilanı, saltanatın kaldırılması |
13) | Yeni Türkiye’nin kuruluşu süreci (Kurtuluş Savaşı’nın sonu, ve Lozan Barış Konferansı |
14) | Cumhuriyet’in ilanı |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Jön Türkler ve İttihat ve Terakki, Sina Akşin / İmge Kitabevi Yayıncılık, 1998 Modern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard Lewis / Türk Tarih Kurumu Yayınları, 1993 Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908, Şerif Mardin / İletişim Yayınları, 2006 Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, Şerif Mardin / İletişim Yayınları, 2003 İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İlber Ortaylı / Alkım Yayınları, 2006 Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Bülent Tanör / Der Yayınları, 1992 Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes / Yapı Kredi Yayınları, 2007 Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken / Ülken Yayınları, 1999 Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Erik Jan Zürcher / İletişim Yayınları, 2001 The Making of Modern Turkey, Feroz Ahmad / Routledge, 1993 Kısa Türkiye Tarihi, Sina Akşin / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları | ||||||
Öğretme Teknikleri | |||||||
Ödev ve Projeler | |||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Excel (tercihen 2010 veya sonraki versiyonları) | ||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 46 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 1.8 | ||||||
AKTS | 2 |