HISTR 214 Principles of Ataturk and History of the Turkish Republic IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Elektrik Elektronik MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Elektrik Elektronik Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Rektörlük
Ders Kodu HISTR 214
Ders Adı İngilizce Principles of Ataturk and History of the Turkish Republic II
Ders Adı Türkçe Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Öğretim Dili TR
Ders Türü Saha Çalışması
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 1 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 48 saat
Ders Kredileri 2 AKTS
Değerlendirme Geçti / Kaldı
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Modern Türkiye’nin kuruluşu sürecini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, kurtuluş zaferinin kazanılmasından sonra başlayan modern Türkiye’nin doğuş sürecini incelemektedir. Siyasal, toplumsal ve kültürel alanlarda gerçekleştirilen devrimleri ve Atatürk devriminin temel ilkelerini analiz etmektedir. Öğrencinin yeni Cumhuriyet’in kuruluş sürecini ve yeni oluşturulan kurumları öğrenmesi hedeflenmektedir. Tek partili dönemden çok partili hayata geçiş, Demokrat Parti Dönemi, 27 Mayıs ve 12 Eylül askeri müdahalelerine ışık tutularak yakın Türk siyasi tarihi hakkında bilgi verilmektedir. Bu ders öğrencilere yakın tarihin bu önemli dönemeçleri hakkında yorum yapabilme yetisi kazandırma amacındadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Siyasal, toplumsal ve kültürel alanlarda gerçekleştirilen Atatürk devrimlerini öğrenmek
2) Yeni Cumhuriyet’in kuruluş sürecini ve yeni oluşturulan kurumları bilmek
3) Tek partili dönemden çok partili hayata geçişi ve sonuçlarını bilmek
4) Modern Türkiyenin kruuluş süreci hakkında yorum yapabilmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Sınav,Ödev
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih MEHMET FEVZİ ÜNAL ,
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Yeni Türkiye’de ilk muhalefet partisi: Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası
2) Şeyh Sait Ayaklanması ve Takrir-i Sükun Kanunu
3) Devrim Yasaları
4) Çok partili hayata geçiş denemesi: güdümlü parti Serbest Fırka’nın kuruluşu
5) Serbest Fırka’nın sonu ve Menemen Olayı
6) Halkevleri’nin kurulması ve yeni bir Türk kimliği, yeni bir vatandaş yaratma çabaları
7) Tek parti devletinin temel ilkeleri
8) Atatürk’ün ölümü ve Milli Şef (İsmet İnönü) döneminin başlaması
9) Bir kültür projesi: Köy Enstitüleri
10) İkinci Dünya Savaşı sonrası iç siyasi rejimde gelişmeler, İnönü dönemindeki Müstakil Grup denemesi
11) Çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti’nin kuruluşu
12) CHP-DP arasındaki siyasi rekabet- iktidarın el değiştirmesi (1950 seçimleri)
13) Demokrat Parti Dönemi (demokrasi vaadlerinden çoğunluk diktatörlüğüne)
14) 27 Mayıs 1960 askeri müdahalesi ve 1961 Anayasası; 1961 Anayasası’ndan 1982 Anayasası’na.. (anayasa üzerine tartışmalar, sağcı partilerin eleştirileri, 12 Mart 1971 Muhtırası, ve 12 Eylül 1982 askeri darbesine varan süreç)
15) Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Poje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarModern Türkiye’nin Doğuşu, Bernard Lewis / Türk Tarih Kurumu Yayınları, 1993 Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Bülent Tanör / Der Yayınları, 1992 Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes / Yapı Kredi Yayınları, 2007 Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken / Ülken Yayınları, 1999 Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Erik Jan Zürcher / İletişim Yayınları, 2001 The Making of Modern Turkey, Feroz Ahmad / Routledge, 1993 Kısa Türkiye Tarihi, Sina Akşin / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Feroz Ahmad / Hil Yayınları, 2007 21.Yüzyılda Türkiye, Emre Kongar / Remzi Kitabevi 2007
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar ÇalışmasıBilgisayar laboratuvarı
Bilgisayar KullanımıMS Excel (tercihen 2010 veya sonraki versiyonları)
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
TOPLAM %
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 1 28
Ödevler 1 5 1 6
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 48
Toplam İş Yükü/25 1.9
AKTS 2