Öğrenme Bilimleri (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 1.5 | Kredi Sayısı: 90 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||||
Ders Kodu | LSC 576 | ||||||
Ders Adı İngilizce | Project Based Education: Learning by Doing, Living, and Producing | ||||||
Ders Adı Türkçe | Proje Temelli Eğitim: Yaparak, Yaşayarak ve Üreterek Öğrenme | ||||||
Öğretim Dili | TR | ||||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | ||||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||||
Dönem | Güz | ||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 130 saat | ||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||||
Genel Eğitim Hedefi | Anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite (K-16) düzeyinde okutulan derslerin proje yapılarak, yaparak, yaşayarak ve üreterek nasıl öğretileceğini öğrenmek. | ||||||
Ders Açıklaması | Anaokulundan üniversiteye kadar her türlü eğitim kurumunda okutulan derslerin yapılandırmacı yöntemlerle, yaparak, yaşayarak ve üreterek öğrenilmesi için ders projelerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Proje Temelli Eğitimin teorik temelleri (yapılandırmacılık, aktif öğrenme, deneyimle öğrenme). Proje Temelli Eğitimin eğitsel ve sosyal gerekçesi. Ders projelerinin temel ögeleri. Başarılı ders projelerinin incelenmesi. Yüksek lisans dersini alan öğrencilerin kendi öğrencileriyle birlikte tasarlayıp uyguladıkları projelerin değerlendirilmesi. Tamamlanan başarılı projelerin sergilenmesi, paylaşılması ve ödüllendirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Proje temelli eğitimin araştırmaya dayalı bilimsel ve pedagojik temellerini tasarladığı projelerde kullanmak. 2) Proje temelli eğitimin akademik başarı ve topluma katkı açısından neden gerekli olduğunu anlamak, proje metninde açıklamak ve birlikte proje tasarladığı kişi ve kurumlarla paylaşmak. 3) Proje temelli eğitimin teorik temellerini oluşturan yapılandırmacılık, aktif öğrenme ve deneysel öğrenme gibi teorileri tasarladığı projelerde kullanmak. 4) Proje temelli eğitimi tasarlamayı, uygulamayı ve değerlendirmeyi öğrencileriyle birlikte gerçek bir ders projesi tasarlayıp uygulayarak, yaparak ve yaşayarak gerçekleştirmek. 5) Proje temelli eğitimin temel ögelerini anlar ve öğrencileriyle birlikte uygulamak için tasarladığı projede bu ögeleri işlevsel olarak tanımlamak. 6) Uygulanan ders projelerinin analizini yapar ve onlardan dersler çıkararak kendi tasaarladığı projelerde kullanmak. 7) Öğrenciler ile birlikte uygulanan ders projelerinin değerlendirme sonuçlarına göre Proje Temelli Eğitimin nasıl tasarlanması ve uygulanması gerektiğine ilişkin öneriler sunmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | |||||||
2) Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | |||||||
3) Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | |||||||
4) K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | |||||||
5) Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | |||||||
7) Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | |||||||
8) Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | |||||||
9) Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Eğitimde yenilikçi fikirleri araştırma, en iyi öğretim uygulamalarını değerlendirme ve tasarlama yeteneği. | H | Ödev |
2) | Eğitim araştırmaları, K-12 çocuklarının psikolojisi ve eğitimde başarıyı etkileyen sosyal konularla ilgili derin bilgi. | H | Ödev |
3) | Eğitim konularında karar almada etkili olacak Psikoloji, Mühendislik ve Eğitim disiplinlerinin disiplinlerarası bakış açılarının değerlendirilmesi. | S | Ödev |
4) | K-12 öğrencilerinin yararına olacak ve kalıcı olacak eğitim programları tasarlama ve uygulama yeteneği. | H | Ödev |
5) | Eğitim ortamlarını ve dersleri tasarlamak için teknolojik araçları kullanma yeteneği. | H | Ödev |
6) | Yaşam boyu öğrenen olmanın öneminin farkında olmak. | H | Ödev |
7) | Eğitim ortamlarını planlarken kendilerini ‘öğrenen’ konumunda konumlandırma yeteneği. | N | |
8) | Eğitim araştırma makalelerini değerlendirme yeterliliği. | H | Ödev |
9) | Akademik, yazılı ve sözlü iletişim kurabilme yeteneği. | H | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | MUSTAFA ÖZCAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCAN |
Hafta | Konu |
1) | EĞİTİM NASIL OLMALI? EĞİTİMİ YENİDEN DÜŞÜNMEK. EĞİTİMDE İÇERİK VE YÖNTEM SORUNU. |
2) | İNSAN NASIL ÖĞRENİR? EN SAĞLIKLI ÖĞRENME NASIL GERÇEKLEŞİR? EĞİTİM BİLİM VE SANATINA İLİŞKİN TEORİLER NELERDİR. |
3) | UYGULANACAK PROJE TEMELLİ EĞİTİM KILAVUZLARININ HAZIRLANMASI, SINIFTA SUNULMASI VE GERİ BİLDİRİMLERİN ALINMASI |
4) | BAŞARILI PROJE TEMELLİ EĞİTİM ÖRNEKLERİNİN ANALİZİ-1: GÖLDE BİYOLOJİ, FEN BİLGİSİ DERSİNDE ORGANİK TARIM |
5) | BAŞARILI PROJE TEMELLİ EĞİTİM ÖRNEKLERİNİN ANALİZİ-1I: SENİN İÇİN SAHNEDEYİM, MATEMATİK DERSİNDE KURUŞ KAMPANYASI |
6) | ARA SUNUM-1: ÖĞRENCİLERİN KENDİ ÖĞRENCİLERİYLE BİRLİKTE HAZIRLADIĞI PROJELERİN SUNULMASI VE SINIFTAN GERİ BİLDİRİMLERIN ALINMASI |
7) | ARA SUNUM-I DEVAM: ÖĞRENCİLERİN KENDİ ÖĞRENCİLERİYLE BİRLİKTE HAZIRLADIĞI PROJELERİN SUNULMASI VE SINIFTAN GERİ BİLDİRİMLERIN ALINMASI |
8) | PROJE TEMELLİ EĞİTİMİN TEORİK TEMELLERİ-1: (A) YAPILANDIRMACILIK, (B) YAPARAK, YAŞAYARAK VE ÜRETEREK ÖĞRENME |
9) | PROJE TEMELLİ EĞİTİMİN TEORİK TEMELLERİ-II: (A) AKTİF ÖĞRENME, (B) DENEYSEL ÖĞRENME, (C) ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME |
10) | DERSİ ALAN ÖĞRENCİLERİN PROJE UYGULAMA ALANLARINDA GÖZLEM |
11) | GÖZLEMLENEN PROJELERİN ANALİZİ |
12) | PROJELERİN AKADEMİK BAŞARIYA KATKISI |
13) | PROJELERİN TOPLUMA YAPTIĞI KARŞILIKSIZ KATKI |
14) | TAMAMLANAN PROJELERİN HERKESE AÇIK SUNUMLARI |
15) | DÖNEM SONU PROJE SERGİLERİ |
16) | DÖNEM SONU PROJE SERGİLERİ |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Özcan, M. (2013). Okulda üniversite: Türkiye’de öğretmen eğitimini yeniden yapılandırmak için bir model önerisi. TÜSİAD Yayını. (Sayfa 92-100). | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu derste Yapılandırmacı/ Constructivist, Öğrenci Merkezli (Student Centered) ve Tersyüz Öğrenme/Flipped Learning yöntemleri uygulanır. Dersin haftalık konularını derse gelmeden araştırmak, okumak ve öğrenmek öğrencinin sorumluluğudur. Her türlü ders etkinliğinde yaparak, yaşayarak ve üreterek öğrenme imkanı sağlayan, deneyimlerden ders alarak (reflective) gelişmeye ve yaratıcılığa yol açan yöntemler uygulanır. Öğrenciler bir Öğrenme Topluluğu/Learning Community oluşturur. Öğrenme topluluğunda herkes fikirlerini herhangi bir endişe duymadan grupla paylaşır. Gurup öğrenmenin sadece bireysel bir deneyim değil, aynı zamanda sosyal bir süreç olduğunun bilincindedir (Learning is social). Her türlü öğretim ve öğrenim aktivitesine öğrencilerin aktif katılımı ve öğrenciler arasında etkileşim esastır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | - | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozcanm@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü | 130 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |