Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 202 | ||||
Ders Adı İngilizce | Construction Materials | ||||
Ders Adı Türkçe | Yapı Malzemeleri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Tipik inşaat malzemelerinin temel özellikleri, gereksinimleri ve ilgili davranış karakteristikleri hakkında temel bir anlayış geliştirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste malzemelerin atomik ve kristal yapısı, gerilme-şekil değiştirme ilişkileri, malzemelerin mekanik özelikleri, kırılma teorileri, çimentolu malzeme karışımları ve bunların taze ve sertleşmiş özelikleri incelenmektedir. Yapı malzemelerinin özelikleri laboratuvar deneyleri ile tayin edilecek ve sonuçlar incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) metallerin temel mekanik özelliklerini değerlendirir ve atomik bağlanmayı, kristal yapılarındaki atomik düzenlemeleri ve kristal kusurlarının etkilerini dikkate alarak gerilme-şekil değiştirme ilişkilerini analiz etmek; 2) farklı göçme modlarının (kırılma, yorulma ve sürünme) mekaniğini tartışmak ve ekip üyeleriyle iş birliği içinde bir vaka çalışması sunmak; 3) beton karışımlarının bileşen malzemelerinin fiziksel özelliklerini ölçer, karışımları hazırlar ve çeşitli test yöntemleri kullanarak taze ve sertleşmiş özellikleri değerlendirmek üzere bir ekip üyesi olarak çalışmak; 4) deneysel sonuçları, analizi ve malzeme özellikleriyle olan ilişkisini belirsizlikleri ele alarak açık bir şekilde ileten laboratuvar raporları hazırlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | GÖRKEM AKYOL , June 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ANIL NİŞ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, Malzeme seçimi süreci. |
2) | Atomik yapı ve atomlar arası bağlanma, Kristal katıların yapısı. |
3) | Katılardaki kusurlar, Difüzyon. |
4) | Metallerin mekanik özellikleri, Mekanik özellikler laboratuvarı. |
5) | Güçlendirme mekanizmaları, Mühendislik malzemelerinin yıkımı. |
6) | Dislokasyonlar, yıkım vaka çalışması. |
7) | Beton mikro yapısı, Test hassasiyeti. |
8) | Portland çimentonun özellikleri, Çimento laboratuvarı. |
9) | Cementatif malzemeler, Aditifler. |
10) | Agregaların özellikleri, Agrega laboratuvarı. |
11) | Betonun taze özellikleri, Cementatif malzemeler laboratuvarı. |
12) | Beton karışım tasarımı, Dayanım değişkenliği. |
13) | Cementatif malzemelerin sertleşmiş özellikleri, Mekanik özellikler laboratuvarı. |
14) | Zamana bağlı beton özellikleri, Yeşil beton. |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi. |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum dönemi. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Peter Damone and John Illston, Construction Materials: Their Nature and Behaviour, Fourth Edition, CRC Press, 2010 | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Deneyler yapılacak ve sonuçlar tartışılacaktır, laboratuvar raporları test verileri kullanılarak hazırlanacaktır. | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Microsoft Office Uygulamaları | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretim Üyesi Ofisi: - Ofis Saatleri: - E-posta Adresi: nisa@mef.edu.tr Araştırma Görevlisi: Görkem Akyol Araştırma Görevlisinin E-posta Adresi: akyolgo@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmelikleri Laboratuvar Oturumunu Kaçırma: Laboratuvar için telafi oturumu yapılmayacaktır. Ara sınav/quiz kaçırılması durumunda: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde telafi sınavı yapılacaktır. Ders İçi Davranış ve Öğrenci Davranış Kuralları Hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile İlgili Açıklama: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Laboratuvar | 7 | 1 | 2 | 1 | 28 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 3 | 13 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 10 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 3 | 33 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |