CE 304 Theory of Structures IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 304
Ders Adı İngilizce Theory of Structures II
Ders Adı Türkçe Yapı Statiği II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul CE 303 - Theory of Structures I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi İzostatik yapıların ve kafes sistemlerinin analizi, yapısal elemanlarda oluşan iç kuvvetler, etki çizgileri ve sehim diyagramları konusunda ön bilgi.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Kuvvet ve yer değiştirme yöntemleriyle hiperstatik sistemlerin analizini yapmak.
Ders Açıklaması Bu derste öğrenciler, hiperstatik sistemlerin dış yükler, sıcaklık değişimi ve mesnet çökmeleri etkisinde kuvvet yöntemiyle çözümü. hiperstatik sistemlerde yer değiştirme hesabı, kısaltma teoremi, elastik mesnetli ve elastik birleşimli sistemler, hareketli yüke göre hesap ve tesir çizgileri, yapısal sistemlerinin hesabında yer değiştirme yöntemleri: Açı ve Cross yöntemleri; doğrusal olmayan analize giriş konularında sağlam bir altyapı edineceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Yapısal tasarım süreçlerini tanımlamak;
2) Kuvvet yöntemi kullanarak dış yükler, sıcaklık değişimleri ve mesnet oturmaları etkisi altındaki hiperstatik yapısal sistemlerini analiz etmek;
3) hiperstatik sistemlerde yerdeğiştirmeleri hesaplamak;
4) yerdeğiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizini yapmak;
5) Takım çalışması becerilerini geliştirmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih ÖMER FARUK HALICI , September 2023
Ders Koordinatörü ÖMER FARUK HALICI
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. REŞAT ATALAY OYGUÇ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Hiperstatik sistemlerin temel tanımları. Yapı türleri, yapısal elemanlar, yükler. Yük yolu. Statik belirginlik. Statik olarak belirli sistemlerin genel bir değerlendirmesi.
2) Eksenel kuvvet, kesme kuvveti ve eğilme momentinden kaynaklanan deplasmanlar. Enerji yöntemlerinin prensipleri. İç ve dış iş. Virtüel iş yöntemi kullanarak yer değiştirmelerin hesaplanması.
3) Kuvvet yönteminin prensipleri. Esneklik. Süperpozisyon prensibi ve uygunluk denklemleri. Kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi: Kirişler, çerçeveler ve kafes sistemleri.
4) Mesnet çökmeleri ve termal etkiler için kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi. Virtüel iş prensibi kullanılarak yer değiştirmelerin hesaplanması.
5) Elastik mesnetler ve bağlantılara sahip hiperstatik sistemlerin analizi. Yapısal analiz programı kullanılarak uygulama örnekleri.
6) Hareketli yükler altında kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi, tesir çizgilerinin şeklinin çizilmesi.
7) Hareketli yük düzenlemeleri
8) Yer değiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizi.
9) Açı yöntemi ve süperpozisyon denklemleri.
10) Açı yöntemi ile hiperstatik sistemlerin analizi.
11) Moment dağılım (cross) yöntemi.
12) Moment dağılım yöntemi ile yapı sistemlerinin analizi.
13) Yapısal analiz programı kullanarak çerçevelerin analizi.
14) Doğrusal olmayan analize giriş.
15) Final sınavı/ proje / sunum dönemi
16) Final sınavı/ proje / sunum dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarR.C. Hibbeler, Structural Analysis, Ninth Ed. In SI Units, Pearson, 2016 K. Girgin, M. G Aksoylu, K. Darılmaz, Yapı Statiği Hiperstatik Sistemler, Birsen Yayınevi.
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme tekniği olarak 'ters yüz sınıf' yöntemi kullanılarak yapılan dersler/iletişim saatleri.
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin, sınıf içi ödevler ve ev ödevlerindeki çözümlerini doğrulamak için genel amaçlı bir yapısal analiz yazılımı kullanmaları teşvik edilmektedir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 10 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi halicio@mef.edu.tr

Öğretim Üyesinin Ofisi: 5. Kat Ofis Saatleri: Açık kapı politikası E-posta Adresi: halicio@mef.edu.tr Devam Kuralları: Final sınavına girebilmek için minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav/quiz için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 4 70
Uygulama 5 0 2 10
Ödevler 2 0 2.5 5
Küçük Sınavlar 2 2 1 6
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 9 2 11
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5