İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 304 | ||||
Ders Adı İngilizce | Theory of Structures II | ||||
Ders Adı Türkçe | Yapı Statiği II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
CE 303 - Theory of Structures I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | İzostatik yapıların ve kafes sistemlerinin analizi, yapısal elemanlarda oluşan iç kuvvetler, etki çizgileri ve sehim diyagramları konusunda ön bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Kuvvet ve yer değiştirme yöntemleriyle hiperstatik sistemlerin analizini yapmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste öğrenciler, hiperstatik sistemlerin dış yükler, sıcaklık değişimi ve mesnet çökmeleri etkisinde kuvvet yöntemiyle çözümü. hiperstatik sistemlerde yer değiştirme hesabı, kısaltma teoremi, elastik mesnetli ve elastik birleşimli sistemler, hareketli yüke göre hesap ve tesir çizgileri, yapısal sistemlerinin hesabında yer değiştirme yöntemleri: Açı ve Cross yöntemleri; doğrusal olmayan analize giriş konularında sağlam bir altyapı edineceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Yapısal tasarım süreçlerini tanımlamak; 2) Kuvvet yöntemi kullanarak dış yükler, sıcaklık değişimleri ve mesnet oturmaları etkisi altındaki hiperstatik yapısal sistemlerini analiz etmek; 3) hiperstatik sistemlerde yerdeğiştirmeleri hesaplamak; 4) yerdeğiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizini yapmak; 5) Takım çalışması becerilerini geliştirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | Sunum |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Derse Katılım |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | ÖMER FARUK HALICI , September 2023 |
Ders Koordinatörü | ÖMER FARUK HALICI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. REŞAT ATALAY OYGUÇ |
Hafta | Konu |
1) | Hiperstatik sistemlerin temel tanımları. Yapı türleri, yapısal elemanlar, yükler. Yük yolu. Statik belirginlik. Statik olarak belirli sistemlerin genel bir değerlendirmesi. |
2) | Eksenel kuvvet, kesme kuvveti ve eğilme momentinden kaynaklanan deplasmanlar. Enerji yöntemlerinin prensipleri. İç ve dış iş. Virtüel iş yöntemi kullanarak yer değiştirmelerin hesaplanması. |
3) | Kuvvet yönteminin prensipleri. Esneklik. Süperpozisyon prensibi ve uygunluk denklemleri. Kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi: Kirişler, çerçeveler ve kafes sistemleri. |
4) | Mesnet çökmeleri ve termal etkiler için kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi. Virtüel iş prensibi kullanılarak yer değiştirmelerin hesaplanması. |
5) | Elastik mesnetler ve bağlantılara sahip hiperstatik sistemlerin analizi. Yapısal analiz programı kullanılarak uygulama örnekleri. |
6) | Hareketli yükler altında kuvvet yöntemi ile statik olarak belirsiz yapıların analizi, tesir çizgilerinin şeklinin çizilmesi. |
7) | Hareketli yük düzenlemeleri |
8) | Yer değiştirme yöntemleri ile hiperstatik sistemlerin analizi. |
9) | Açı yöntemi ve süperpozisyon denklemleri. |
10) | Açı yöntemi ile hiperstatik sistemlerin analizi. |
11) | Moment dağılım (cross) yöntemi. |
12) | Moment dağılım yöntemi ile yapı sistemlerinin analizi. |
13) | Yapısal analiz programı kullanarak çerçevelerin analizi. |
14) | Doğrusal olmayan analize giriş. |
15) | Final sınavı/ proje / sunum dönemi |
16) | Final sınavı/ proje / sunum dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | R.C. Hibbeler, Structural Analysis, Ninth Ed. In SI Units, Pearson, 2016 K. Girgin, M. G Aksoylu, K. Darılmaz, Yapı Statiği Hiperstatik Sistemler, Birsen Yayınevi. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme tekniği olarak 'ters yüz sınıf' yöntemi kullanılarak yapılan dersler/iletişim saatleri. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin, sınıf içi ödevler ve ev ödevlerindeki çözümlerini doğrulamak için genel amaçlı bir yapısal analiz yazılımı kullanmaları teşvik edilmektedir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
halicio@mef.edu.tr Öğretim Üyesinin Ofisi: 5. Kat Ofis Saatleri: Açık kapı politikası E-posta Adresi: halicio@mef.edu.tr Devam Kuralları: Final sınavına girebilmek için minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav/quiz için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Uygulama | 5 | 0 | 2 | 10 | |||
Ödevler | 2 | 0 | 2.5 | 5 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |