CE 305 Reinforced Concrete Structures IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 305
Ders Adı İngilizce Reinforced Concrete Structures I
Ders Adı Türkçe Betonarme Yapılar I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 149 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul STM 203 - Strength of Materials
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Malzemelerin mekanik özellikleri ve deformasyonlu cisimlerin temel kavramları; gerilme, deformasyon ve malzemelerin kırılması konusunda ön bilgi beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Malzeme ve betonarme kesit davranışlarının temellerini öğrenmek, bu bilgiyi tasarım prensipleri ile ilişkilendirmek ve betonarme elemanların tasarımında uygulamak, inşaat detaylarını belirlemek ve hazırlamak.
Ders Açıklaması Bu derste öğrencilere betonarme tasarım ilkeleri hakkında uygulama becerisi kazandırmak için, beton ve betonarme elemanlar hakkında genel bilgiler, eksenel yükler altında elemanların davranışı (kolon), eğilme etkisi altında elemanların davranışı (kiriş), eksenel yükler ve eğilme etkisi altında elemanların davranışı, eğilme ve kesme etkisi altında elemanların davranışı, ulusal standart ve yönetmeliklere göre kolon ve kiriş sistemlerinin tasarlanması konularında bilgiler verilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Malzeme davranışı, güvenlik ve yükler hakkındaki bilgiyi betonarme tasarımına uygular.
2) Güncel yönetmelik ve standartlar doğrultusunda eksenel, eğilme ve birleşik eksenel ile eğilme ve kesme yük etkilerine maruz kalan betonarme elemanları tasarlar.
3) Güncel yönetmelik ve standartlar doğrultusunda betonarme elemanların güvenliğini analiz eder.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih ÖMER FARUK HALICI , September 2023
Ders Koordinatörü GÖRKEM AKYOL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. RIFAT AKBIYIKLI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Betonarme yapıların tanıtımı, tasarım yaklaşımı, yükler ve yük etkileri
2) Beton ve donatı çeliğinin özellikleri
3) Donatılı betonun temel davranışı, Moment-eğrilik ilişkisi, Tasarım Yönetmelikleri
4) Yapısal güvenlik kavramı
5) Eğilme davranışı, Kirişlerin analizi
6) Kirişlerin tasarımı
7) Başlıklı kirişlerin tasarımı
8) Eksenel yüklü kolonların davranışı
9) Eksantrik yüklü kolonlar, Kolon etkileşim diyagramı
10) Kolonların tasarımı
11) Moment büyütme katsayısının belirlenmesi
12) Kolonlar için minimum gereksinimler
13) Diyagonal çekmeye maruz kalan betonarme elemanların davranışı
14) Kesme kuvvetine göre tasarım
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarReinforced Concrete, Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut; ODTÜ Yayınevi, 2013. Reinforced Concrete 2, Uğur Ersoy, Evrim Yayınevi, İstanbul 1996. BETONARME YAPILARIN TASARIM VE YAPIM KURALLARI, TS-500, Türk Standartları Enstitüsü, Ankara, 2000. TÜRKİYE BİNA DEPREM YÖNETMELİĞİ-2018.
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerFinal Projesi, öğrencinin adı ve tarihi gösteren bir kapak sayfası içermelidir. Hesaplamalar mantıklı ve düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Nihai cevaplar açıkça gösterilmeli ve vurgulanmalı veya altı çizilmelidir. Tasarım çizimleri, yerleşim, ölçümler, plan, kesit ve dikey profiller gibi detayları göstermelidir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıDönem projesinin hazırlanmasında bilgisayar yazılımı gereklidir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 10 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi akbiyiklir@mef.edu.tr

Öğretim Üyesi Ofisi: 5. Kat, Oda 506 Ofis Saatleri: E-posta Adresi: akbiyiklir@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmelikleri (%70) Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde yalnızca ara sınav için telafi sınavı yapılacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 4 1 84
Proje 1 10 16 1 27
Küçük Sınavlar 2 8 1 18
Ara Sınavlar 1 18 2 20
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü/25 6.0
AKTS 6