CE 407 Water ResourcesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 407
Ders Adı İngilizce Water Resources
Ders Adı Türkçe Su Kaynakları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 131 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Akışkanlar mekaniği ve hidroliğin esasları önbilgi beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Su kaynaklarının geliştirilmesi ve gerekli metodolojileri anlamak, ve su kaynakları problemlerini çözmek için matematik, bilim ve mühendislik bilgisini kullanabilme becerisini kazanmak.
Ders Açıklaması Bu ders su kaynakları kavramları inşaat mühendisliği uygulamalarına yönelik işlenmektedir. Su kaynakları, şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir:Su kaynakları yönetimi, Hidroloji, Barajlar ve baraj gölleri, Dolu savaklar ve enerji kırıcılar, Yeraltı suyu hidrolojisi, Bağlamalar, Hidroelektrik santralları, Su temini ve dağıtımı, ve Atık su ve yağmur suyu toplama ve tasfiyesi.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hidrolojik çevrimle ilgili problemler çözmek;
2) Birim hidrografla ilgili problemler çözmek;
3) Akım verisine dair belirsizliği irdelemek üzere olasılık ve istatistiği uygulamak;
4) Su kaynakları problemlerini tanımlamak ve çözmek;
5) Su kaynakları prensiplerine dayanarak temel su yapılarını tasarlamak;
6) Global, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamda su yapılarının etkilerini anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi S Ödev
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi S Ödev
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Ödev
Hazırlayan ve Tarih EMİNE BEYHAN YEĞEN , September 2023
Ders Koordinatörü EMİNE BEYHAN YEĞEN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemleri
3) Yağış
4) Buharlaşma ve Sızma
5) Yer altı suyu akımı
6) Yüzeysel akım
7) Birim hidrograf
8) İstatistik tekrarı
9) Hazneler
10) Barajlar
11) Dolu savaklar
12) Hidroelektrik tesisler
13) Su temini ve kanalizasyon
14) Su temini ve kanalizasyon
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli Ders Kitapları:
 Yanmaz, A.M., 2013, Applied Water Resources Engineering, 4th Edition, METU Press. Usul, N., 2013, Engineering Hydrology, 3rd Edition, METU Press Önerilen Ders Kitapları: Robertson, J.A., Cassidy, J.J., and Chaudhry, M.H., Hydraulic Engineering, John Wiley& Sons. Mays, Larry W,2010, Water Resources Engineering, John Wiley& Sons. USBR, 1987, Design of Small Dams, Water resources Publications
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerDönem Ödevi ve/veya Ödev ve/veya Deneme ödevi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıMS Office ve benzeri programlar kullanılmalıdır. Öğrencilerin dönem ödevlerini hazırlarken bilgisayar programları kullanmaları tavsiye edilir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 10 % 30
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yegene@mef.edu.tr

Öğretim Üyesinin Ofisi: 5. Kat E-posta Adresi: yegene@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %15'ini oluşturur. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final projesini kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 3 42
Proje 1 20 20
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 10 2 20
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5