İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | CE 407 | |||||
Ders Adı İngilizce | Water Resources | |||||
Ders Adı Türkçe | Su Kaynakları | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 131 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Akışkanlar mekaniği ve hidroliğin esasları önbilgi beklenmektedir. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Su kaynaklarının geliştirilmesi ve gerekli metodolojileri anlamak, ve su kaynakları problemlerini çözmek için matematik, bilim ve mühendislik bilgisini kullanabilme becerisini kazanmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders su kaynakları kavramları inşaat mühendisliği uygulamalarına yönelik işlenmektedir. Su kaynakları, şu konu başlıkları altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir:Su kaynakları yönetimi, Hidroloji, Barajlar ve baraj gölleri, Dolu savaklar ve enerji kırıcılar, Yeraltı suyu hidrolojisi, Bağlamalar, Hidroelektrik santralları, Su temini ve dağıtımı, ve Atık su ve yağmur suyu toplama ve tasfiyesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Hidrolojik çevrimle ilgili problemler çözmek; 2) Birim hidrografla ilgili problemler çözmek; 3) Akım verisine dair belirsizliği irdelemek üzere olasılık ve istatistiği uygulamak; 4) Su kaynakları problemlerini tanımlamak ve çözmek; 5) Su kaynakları prensiplerine dayanarak temel su yapılarını tasarlamak; 6) Global, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamda su yapılarının etkilerini anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | S | Ödev |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Ödev |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EMİNE BEYHAN YEĞEN , September 2023 |
Ders Koordinatörü | EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. EMİNE BEYHAN YEĞEN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemleri |
3) | Yağış |
4) | Buharlaşma ve Sızma |
5) | Yer altı suyu akımı |
6) | Yüzeysel akım |
7) | Birim hidrograf |
8) | İstatistik tekrarı |
9) | Hazneler |
10) | Barajlar |
11) | Dolu savaklar |
12) | Hidroelektrik tesisler |
13) | Su temini ve kanalizasyon |
14) | Su temini ve kanalizasyon |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gerekli Ders Kitapları: Yanmaz, A.M., 2013, Applied Water Resources Engineering, 4th Edition, METU Press. Usul, N., 2013, Engineering Hydrology, 3rd Edition, METU Press Önerilen Ders Kitapları: Robertson, J.A., Cassidy, J.J., and Chaudhry, M.H., Hydraulic Engineering, John Wiley& Sons. Mays, Larry W,2010, Water Resources Engineering, John Wiley& Sons. USBR, 1987, Design of Small Dams, Water resources Publications | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem Ödevi ve/veya Ödev ve/veya Deneme ödevi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | MS Office ve benzeri programlar kullanılmalıdır. Öğrencilerin dönem ödevlerini hazırlarken bilgisayar programları kullanmaları tavsiye edilir. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
yegene@mef.edu.tr Öğretim Üyesinin Ofisi: 5. Kat E-posta Adresi: yegene@mef.edu.tr Devam Kuralları: Minimum %70 devam zorunluluğu vardır. Sınıf içi uygulamalar final notunun %15'ini oluşturur. Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınav notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final projesini kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | ||||
Küçük Sınavlar | 10 | 2 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 131 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.2 | ||||||
AKTS | 5 |