Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | COMP 421 | |||||
Ders Adı İngilizce | Computer Networks | |||||
Ders Adı Türkçe | Bilgisayar Ağları | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 144 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
COMP 106 - Object-Oriented Programming | COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA) |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Nesneye yönelik programlama, Veri yapıları | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilgisayar ağlarını öğrenmek | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders bilgisayar ağlarına kapsamlı bir giriş dersidir. Bu derste işlenecek temel konular; veri iletişimi konseptleri, katmanlı ağ modelleri, değişik bağlantı teknikleri, ağ sıkışıklığı, ağ topolojileri, IP ve MAC adreslemeleri, çeşitli ağ tipleri ile bunlara ait protokoller olarak sıralanabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Temel bilgisayar ağ teknolojilerini tanımlayın ve veri iletişim sistemlerini açıklar 2) OSI and TCP/IP katmanlarını sıralar 3) Ağdaki farklı ağ cihazlarını ve bunların işlevlerini tanımlar 4) Bilgisayar ağlarının temel protokollerini tanımlayın ve bunların nasıl kullanılabileceğini açıklar 5) Socket programlama kütüphanelerini kullanarak yeni bir ağ programı tasarlayın ve geliştirir 6) Çalışmayı bir izleyici önünde sunar |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | İLKER BEKMEZCİ , January 2021 |
Ders Koordinatörü | İLKER BEKMEZCİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. İLKER BEKMEZCİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Uygulama Katmanı– HTTP, ICMP, DNS |
3) | Taşıma Katmanı 1 – TCP, UDP |
4) | Taşıma Katmanı 2 |
5) | Soket programlama 1 |
6) | Soket programlama 2 |
7) | Ağ Katmanı 1 |
8) | Ağ Katmanı 2 |
9) | Veri Bağı Katmanı 1 |
10) | Veri Bağı Katmanı 2 |
11) | Sunumlar |
12) | Fiziksel Katman 1 |
13) | Veri Bağı Katmanı 2 |
14) | İleri Konular |
15) | Final Examination Period. |
16) | Final Examination Period. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Computer Networking: A Top-Down Approach 6th ed. J.F. Kurose and K.W. Ross | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz öğrenme uygulamaları ,sınıf içi etkinlikler, | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Quiz, dönem projesi | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Packet Tracer ve Wireshark programlarının kullanımı ve proje geliştirme | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | none | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
bekmezcii@mef.edu.tr Eğitmen: Prof. Dr. İlker Bekmezci Devamsızlık Kuralları: Quiz Kaçırma: Uygun belgeler sunulduğu takdirde, kaçırılan her quiz, diğer tüm quizlerin ortalamasına eşit bir not alacaktır. Tekrar sınav yapılmayacaktır. Ara Sınav Kaçırma: Uygun belgeler sunulduğu takdirde, kaçırılan her ara sınav, final sınavı notu ile aynı olacaktır. Tekrar sınav yapılmayacaktır. Final Kaçırma: Fakülte düzenlemelerine tabidir. Sınıf Davranışı Hatırlatması Uygun sınıf davranışına uyulması beklenmektedir; bu YÖK Yönetmeliklerine dayanmaktadır. İntihal Bildirimi İntihal kesinlikle yasaktır; bu YÖK Yönetmeliklerine göre düzenlenmiştir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 6 | 5 | 3 | 2 | 60 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 1 | 14 | ||
Toplam İş Yükü | 144 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |