COMP 421 Computer NetworksMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu COMP 421
Ders Adı İngilizce Computer Networks
Ders Adı Türkçe Bilgisayar Ağları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 144 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul COMP 106 - Object-Oriented Programming | COMP 110 - Object-Oriented Programming (JAVA)
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Nesneye yönelik programlama, Veri yapıları
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bilgisayar ağlarını öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders bilgisayar ağlarına kapsamlı bir giriş dersidir. Bu derste işlenecek temel konular; veri iletişimi konseptleri, katmanlı ağ modelleri, değişik bağlantı teknikleri, ağ sıkışıklığı, ağ topolojileri, IP ve MAC adreslemeleri, çeşitli ağ tipleri ile bunlara ait protokoller olarak sıralanabilir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Temel bilgisayar ağ teknolojilerini tanımlayın ve veri iletişim sistemlerini açıklar
2) OSI and TCP/IP katmanlarını sıralar
3) Ağdaki farklı ağ cihazlarını ve bunların işlevlerini tanımlar
4) Bilgisayar ağlarının temel protokollerini tanımlayın ve bunların nasıl kullanılabileceğini açıklar
5) Socket programlama kütüphanelerini kullanarak yeni bir ağ programı tasarlayın ve geliştirir
6) Çalışmayı bir izleyici önünde sunar
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih İLKER BEKMEZCİ , January 2021
Ders Koordinatörü İLKER BEKMEZCİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. İLKER BEKMEZCİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Uygulama Katmanı– HTTP, ICMP, DNS
3) Taşıma Katmanı 1 – TCP, UDP
4) Taşıma Katmanı 2
5) Soket programlama 1
6) Soket programlama 2
7) Ağ Katmanı 1
8) Ağ Katmanı 2
9) Veri Bağı Katmanı 1
10) Veri Bağı Katmanı 2
11) Sunumlar
12) Fiziksel Katman 1
13) Veri Bağı Katmanı 2
14) İleri Konular
15) Final Examination Period.
16) Final Examination Period.
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarComputer Networking: A Top-Down Approach 6th ed. J.F. Kurose and K.W. Ross
Öğretme TeknikleriTersyüz öğrenme uygulamaları ,sınıf içi etkinlikler,
Ödev ve ProjelerQuiz, dönem projesi
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar KullanımıPacket Tracer ve Wireshark programlarının kullanımı ve proje geliştirme
Diğer Aktivitelernone
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 10 % 15
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi bekmezcii@mef.edu.tr

Eğitmen: Prof. Dr. İlker Bekmezci Devamsızlık Kuralları: Quiz Kaçırma: Uygun belgeler sunulduğu takdirde, kaçırılan her quiz, diğer tüm quizlerin ortalamasına eşit bir not alacaktır. Tekrar sınav yapılmayacaktır. Ara Sınav Kaçırma: Uygun belgeler sunulduğu takdirde, kaçırılan her ara sınav, final sınavı notu ile aynı olacaktır. Tekrar sınav yapılmayacaktır. Final Kaçırma: Fakülte düzenlemelerine tabidir. Sınıf Davranışı Hatırlatması Uygun sınıf davranışına uyulması beklenmektedir; bu YÖK Yönetmeliklerine dayanmaktadır. İntihal Bildirimi İntihal kesinlikle yasaktır; bu YÖK Yönetmeliklerine göre düzenlenmiştir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 6 5 3 2 60
Ara Sınavlar 2 4 2 1 14
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6