İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 101 | ||||
Ders Adı İngilizce | Microeconomics | ||||
Ders Adı Türkçe | Mikroekonomi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mikroekonominin temel kavramlarını ve ekonominin mikro düzeyde nasıl çalıştığına dair fikirleri anlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, mikro-teoriyi ve onun ekonomik analize uygulanmasını tanıtmakta ve mikroekonominin “neoklasik” teorilerini kapsamaktadır. İşlenecek konular arasında uluslararası ticaret, tedarik ve talep, esneklik, verimlilik, piyasa başarısızlıkları, hükümetin piyasalar üzerindeki etkisi, maliyet eğrileri ve firmaların farklı piyasa yapısı altındaki davranışları yer almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mikroekonominin temel kavramlarını ve ekonominin mikro düzeyde nasıl çalıştığına dair fikirleri anlamak 2) Uluslararası ticaretten elde edilen kazançları hesaplamak 3) Talep ve arz yasası ile arz ve talebi değiştiren faktörleri anlamak; farklı esnekliklere sahip piyasalarda dengeyi değerlendirmek. 4) Pazarların verimliliğini ve verimlilikteki başarısızlıkları tanımlamak; hükümet müdahalelerinin piyasalardaki sonuçlarını değerlendirmek 5) Farklı piyasa yapılarındaki firmaların maliyet eğrilerini ve karar verme süreçlerini belirlemek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | S | Derse Katılım |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | S | Derse Katılım |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | S | Derse Katılım |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | H | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sınav |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | N | |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | DİLA ASFUROĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Ekonominin 10 prensibi |
2) | Ekonomist gibi düşünmek |
3) | Karşılıklı Bağımlılık ve Ticaretten Kazanımlar |
4) | Arz Talep |
5) | Esneklik ve Uygulamaları |
6) | Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Etkinliği & Dışsallık |
7) | Ara sınav |
8) | Arz, Talep ve Hükümet Politikaları & Vergilendirme Maliyetleri |
9) | Üretim Maliyetleri |
10) | Rekabetçi Piyasalarda Firmalar |
11) | Tekel |
12) | Tekelci rekabet |
13) | Oyun Teorisi: Giriş |
14) | Oligopol |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Principles of Microeconomics, 7th Edition N. Gregory Mankiw Economics, Mankiw, G. and Taylor M.P. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Ön quiz, ara ve final sınavları | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
asfuroglud@mef.edu.tr Dersle ilgili ofis saatleri gibi daha detaylı bilgileri Blackboard'da bulabilirsiniz. Bu derste yoklama alınmayacaktır. Ara sınavın kaçırılması: Geçerli bir devamsızlık kanıtı sunulmadıkça telafi yapılmaz. Ön sınavların eksik olması: telafisi yok. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 7 | 1 | 0.5 | 0.5 | 14 | ||
Ara Sınavlar | 6 | 2 | 1 | 18 | |||
Final | 7 | 2 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |