ECON 102 MacroeconomicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code ECON 102
Course Title in English Macroeconomics
Course Title in Turkish Makroekonomi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 135 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain the basic understanding of the principles of macroeconomics.
Course Description This course offers an introduction to the macroeconomic theory, which studies the aggregate behavior of households, firms and the government. Topics covered involve gross domestic product, national income, economic growth and productivity, unemployment, inflation, aggregate demand and supply.
Course Description in Turkish Bu ders, hanehalkının, firmaların ve hükümetin davranışlarını inceleyerek makroekonomik teoriye bir giriş sunmaktadır. İşlenen konular arasında gayri safi yurtiçi hasıla, milli gelir, ekonomik büyüme ve verimlilik, işsizlik, enflasyon, toplam talep ve arz yer almaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) GSYİH, enflasyon ve işsizlik gibi temel makroekonomik kavramları anlamak ve yorumlamak;
2) Finansal ve parasal sistemin nasıl çalıştığını açıklamak;
3) Açık ekonomi makroekonomi teorisi hakkında temel bir anlayış sergilemek.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Course Coordinator NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Semester Bahar
Name of Instructor Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Bir Ulusun Gelirinin Ölçülmesi
3) Enflasyonun Ölçülmesi
4) Üretim ve Büyüme
5) Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem
6) Ara Sınav Haftası
7) Temel Finans Araçları
8) İşsizlik ve Doğal İşsizlik Oranı
9) Parasal Sistem
10) Para Arzı Artışı ve Enflasyon
11) Ara Sınav Haftası
12) Açık Ekonomi Makroekonomisi: Temel Kavramlar
13) Açık Ekonomi Makroekonomisi (Teorik Model)
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Required/Recommended ReadingsPrinciples of Macroeconomics ISBN: 9781285165912 Edition 7 Author: N. Gregory Mankiw / Harvard University
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and ProjectsAssignments
Laboratory WorkNone
Computer UseLab
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration nazli.karamollaoglu@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found in the blackboard. Attendance is required. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1.5 3 1 77
Ödevler 10 1 1 20
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 135
Total Workload/25 5.4
ECTS 5