Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 201 | ||||
Ders Adı İngilizce | Microeconomic Theory I | ||||
Ders Adı Türkçe | Mikroekonomik Teori I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii ECON 101 - Microeconomics |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Giriş seviyesinde iktisat | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bu ders öğrencilere mikroiktisadi bir düşünme biçimi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ana hedef, tüketici davranışını, üretici kararlarını ve rekabetçi piyasa yapısının temel özelliklerini açıklamaktır | ||||
Ders Açıklaması | Mikroiktisat Teori I dersi iktisadi düşünce biçimini piyasalar ve birey davranışları üzerinden açıklamaktadır. Birey ve firma düzeyinde kararların nasıl alındığı, kısıtlı kaynakların nasıl dağıtıldığı / kullanıldığı ve piyasaların çalışma prensipleri bu dersin içinde açıklanmaktadır. Tüketiciler, işçiler ve kamu kesiminin nasıl davrandığı piyasadaki fiyat mekanizması üzerinden tartışılmaktadır. Ders öğrencilere piyasa mekanizmasının, arz ve talep ilişkilerinin nasıl çalıştığını anlatmakta ve ileriye dönük iktisat eğitimine hazırlık oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mikroiktisadın temel kavramlarını tanımlamak 2) Tüketici teorisi ve fayda maksimizasyonun ile ilgili temel kavramları anlamak. 3) Üretici teorisi ve kar maksimizasyonu ile ilgili temel kavramları anlamak 4) Tüketici ve üreticiler rasyonel karar verme süreçlerini açıklamak 5) Rekabetçi piyasada fiyatlamayı tanımlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | S | Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Sınav |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Sınav |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Sınav |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Sınav |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Sınav |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | BURHAN CAN KARAHASAN , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. BURHAN CAN KARAHASAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş- Temel kavramlar |
2) | Talep - Arz Analizi ve Piyasa Dengesi |
3) | Tüketici Tercihleri |
4) | Tüketici Davranışları: Fayda |
5) | Tüketici Davranışları: Tercih |
6) | Tüketici Davranışları: Talep |
7) | Vize / Belirsizlikler ve riskli varlıklar |
8) | Üretici Teorisi: Teknoloji |
9) | Üretici Teorisi: Üretim Maliyeti |
10) | Kar Maksimizasyonu |
11) | Üretici Teorisi: Firma Arzı |
12) | Üretici Teorisi: Sektör Arzı |
13) | Rekabetçi Piyasaların Analizi |
14) | Rekabetçi Piyasaların Analizi II / Tekrar |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | MICROECONOMICS, Pindyck R.S. and Rubinfeld D.L. (9th Edition, Pearson) MICROECONOMICS, Perfloff (Pearson) INTERMEDIATE MICROECONOMICS, Hal R. Varian (9th Edition, W. W. Norton Company) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters-yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karahasanb@mef.edu.tr Prof. Dr. Burhan Can Karahasan Her hafta 3 saatlik bir ders gerçekleştirilecektir. Ders materyalleri (sunumlar, okumalar ve videolar) ders öncesi dijital olarak dağıtılacaktır. Öğrencilerin ilgili ders materyalleri ile ders öncesi çalışması beklenmektedir. Ders süresince bu materyaller üzerinden aktif sınıf içi tartışmaları gerçekleştirilecektir. Ek ders çalışmaları ve gereklilikleri ders izlencesinde detaylı olarak sunulacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 3 | 7 | 1 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |