Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 439 | |||||
Course Title in English | Memory in Society | |||||
Course Title in Turkish | Bellek ve Toplum | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 157 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | This course aims to introduce students to the scientific study of human memory with a focus on its operation in the social context. | |||||
Course Description | This course introduces the study of memory in the social context with a psychological methodology. Students will first learn about the basics of human memory, i.e., its subsystems, its mechanisms, its neuroscientific basis etc. Later, the focus of the course will shift to the social influences on memory. There will be two main lines of research that the course will cover: 1. How remembering within groups that are as small as couples and as big as societies affect human memory, 2. How individuals remember the past of their groups. The main concepts, studies, and findings in these two lines of research will be reviewed. Students will not only learn about remembering the past but also imagining the future for both individuals and collectives, which is an integral aspect of the memory system. | |||||
Course Description in Turkish | Bu ders, psikoloji metodolojisiyle belleğin sosyal bağlamda nasıl incelendiğini öğrencilere tanıtmaktadır. İlk olarak, öğrenciler insan belleğinin temellerini, yani alt sistemlerini, mekanizmalarını, nörobilimsel temellerini vb. öğreneceklerdir. Daha sonra dersin odak noktası belleğin üzerindeki sosyal etkiler olacaktır. Ders kapsamında iki ana araştırma hattı ele alınacaktır: 1. Çiftlerden toplumlara kadar küçük ve büyük gruplar içinde hatırlamanın insan belleğini nasıl etkilediği, 2. Bireylerin kendi gruplarının geçmişini nasıl hatırladığı. Bu iki araştırma hattındaki temel kavramlar, çalışmalar ve bulgular gözden geçirilecektir. Öğrenciler, yalnızca geçmişi hatırlamayı değil, aynı zamanda hem bireyler hem de topluluklar için geleceği hayal etmeyi de öğreneceklerdir; bu, bellek sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnsan belleğinin sosyal bağlamda nasıl işlediğini öğrenmek. 2) Farklı bellek sistemlerini ve bu sistemlerin sosyal dünya ile etkileşimini anlamak. 3) Toplumun insan belleğini nasıl etkilediğini ve yapılandırdığını, aynı zamanda belleğin de toplumu nasıl yapılandırdığını kavramak. 4) Psikoloji içinde bellek konusuna odaklanan çeşitli alanları ve bellek konusunu ele alan diğer sosyal bilim disiplinleriyle olan bağlantıları kurmak. 5) Araştırma makalelerini eleştirel bir şekilde değerlendirmek, temel konuları belirlemek ve ele alınan meseleler hakkında bilgiye dayalı tartışma soruları geliştirmek. 6) Toplumda belleğin işleyişine dair bir konu üzerine bir araştırma projesi önerisini grup olarak hazırlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Participation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Presentation,Project |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | HW,Participation,Presentation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Participation,Presentation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Project |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Exam,HW,Participation,Presentation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | HW,Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Exam,Presentation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | HW,Presentation,Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Exam,HW,Presentation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | HW,Presentation,Project |
Prepared by and Date | MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024 |
Course Coordinator | MEYMUNE NUR TOPÇU |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU |
Hafta | Konu |
1) | Bellek: Yapı |
2) | Bellek: Süreçler |
3) | Kolektif Belleğe Psikolojik Yaklaşımlar Kültürel Şemalar |
4) | İşbirlikli Hatırlama |
5) | Aktarılan Bellek Sistemleri Müşterek Gerçeklik |
6) | Sosyal Yayılma Kolektif Unutma |
7) | Bellek ve İnternet |
8) | Vize |
9) | Tarih ve Dünya Olaylarına Dair Bellek |
10) | Otobiyografik ve Kolektif Belleğin Kesişimi 1 |
11) | Otobiyografik ve Kolektif Belleğin Kesişimi 1 |
12) | Episodik Geleceği Düşünme |
13) | Kolektif Geleceği Düşünme |
14) | Dönem Özeti & Sınıf Sunumları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | G. A. Randavsky (2021). Human Memory. Routledge Selected Articles. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Pre-class activities: Reading articles, Preparing Discussion Questions In-class Activities: Quizzes using the Mentimeter Platform, Group work using the Padlet Platform, Presentation of discussion questions | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
topcum@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 3 | 126 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 | ||||
Ödevler | 7 | 2 | 14 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Total Workload | 157 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 6 |