Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 439 |
Ders Adı İngilizce |
Memory in Society |
Ders Adı Türkçe |
Bellek ve Toplum |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: 0 |
Laboratuvar : 0 |
Diğer: 0 |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 160 saat |
Ders Kredileri |
6 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Bu ders, öğrencileri insan belleğinin bilimsel çalışmasıyla tanıştırmayı amaçlamakta olup, özellikle belleğin sosyal bağlamda nasıl işlediğine odaklanmaktadır. |
Ders Açıklaması |
Bu ders, psikoloji metodolojisiyle belleğin sosyal bağlamda nasıl incelendiğini öğrencilere tanıtmaktadır. İlk olarak, öğrenciler insan belleğinin temellerini, yani alt sistemlerini, mekanizmalarını, nörobilimsel temellerini vb. öğreneceklerdir. Daha sonra dersin odak noktası belleğin üzerindeki sosyal etkiler olacaktır. Ders kapsamında iki ana araştırma hattı ele alınacaktır: 1. Çiftlerden toplumlara kadar küçük ve büyük gruplar içinde hatırlamanın insan belleğini nasıl etkilediği, 2. Bireylerin kendi gruplarının geçmişini nasıl hatırladığı. Bu iki araştırma hattındaki temel kavramlar, çalışmalar ve bulgular gözden geçirilecektir. Öğrenciler, yalnızca geçmişi hatırlamayı değil, aynı zamanda hem bireyler hem de topluluklar için geleceği hayal etmeyi de öğreneceklerdir; bu, bellek sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsan belleğinin sosyal bağlamda nasıl işlediğini öğrenmek.
2) Farklı bellek sistemlerini ve bu sistemlerin sosyal dünya ile etkileşimini anlamak.
3) Toplumun insan belleğini nasıl etkilediğini ve yapılandırdığını, aynı zamanda belleğin de toplumu nasıl yapılandırdığını kavramak.
4) Psikoloji içinde bellek konusuna odaklanan çeşitli alanları ve bellek konusunu ele alan diğer sosyal bilim disiplinleriyle olan bağlantıları kurmak.
5) Araştırma makalelerini eleştirel bir şekilde değerlendirmek, temel konuları belirlemek ve ele alınan meseleler hakkında bilgiye dayalı tartışma soruları geliştirmek.
6) Toplumda belleğin işleyişine dair bir konu üzerine bir araştırma projesi önerisini grup olarak hazırlamak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
Hazırlayan ve Tarih |
MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024 |
Ders Koordinatörü |
BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Bellek: Yapı |
2) |
Bellek: Süreçler |
3) |
Kolektif Belleğe Psikolojik Yaklaşımlar
Kültürel Şemalar |
4) |
İşbirlikli Hatırlama |
5) |
Aktarılan Bellek Sistemleri
Müşterek Gerçeklik |
6) |
Sosyal Yayılma
Kolektif Unutma |
7) |
Bellek ve İnternet |
8) |
Vize |
9) |
Tarih ve Dünya Olaylarına Dair Bellek |
10) |
Otobiyografik ve Kolektif Belleğin Kesişimi 1 |
11) |
Otobiyografik ve Kolektif Belleğin Kesişimi 1 |
12) |
Episodik Geleceği Düşünme |
13) |
Kolektif Geleceği Düşünme |
14) |
Dönem Özeti &
Sınıf Sunumları |
15) |
Final Sınavı Dönemi |
16) |
Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | G. A. Randavsky (2021). Human Memory. Routledge
Seçilmiş makaleler. |
Öğretme Teknikleri | Tersyüz Eğitim |
Ödev ve Projeler | Ders öncesi etkinlikler: Makalelerin okunması, Tartışma Sorularının Hazırlanması
Ders içi etkinlikler: Mentimeter Platformu kullanılarak Quizler, Padlet Platformu kullanılarak Grup çalışması, Tartışma sorularının sunumu |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
13 |
% 20 |
Uygulama |
8 |
% 20 |
Projeler |
1 |
% 15 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 20 |
Final |
1 |
% 25 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
topcum@mef.edu.tr
Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır.
Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir.
Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır.
Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |