PSYC 439 Memory in SocietyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji Yandal (PDR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 439
Ders Adı İngilizce Memory in Society
Ders Adı Türkçe Bellek ve Toplum
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 160 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bu ders, öğrencileri insan belleğinin bilimsel çalışmasıyla tanıştırmayı amaçlamakta olup, özellikle belleğin sosyal bağlamda nasıl işlediğine odaklanmaktadır.
Ders Açıklaması Bu ders, psikoloji metodolojisiyle belleğin sosyal bağlamda nasıl incelendiğini öğrencilere tanıtmaktadır. İlk olarak, öğrenciler insan belleğinin temellerini, yani alt sistemlerini, mekanizmalarını, nörobilimsel temellerini vb. öğreneceklerdir. Daha sonra dersin odak noktası belleğin üzerindeki sosyal etkiler olacaktır. Ders kapsamında iki ana araştırma hattı ele alınacaktır: 1. Çiftlerden toplumlara kadar küçük ve büyük gruplar içinde hatırlamanın insan belleğini nasıl etkilediği, 2. Bireylerin kendi gruplarının geçmişini nasıl hatırladığı. Bu iki araştırma hattındaki temel kavramlar, çalışmalar ve bulgular gözden geçirilecektir. Öğrenciler, yalnızca geçmişi hatırlamayı değil, aynı zamanda hem bireyler hem de topluluklar için geleceği hayal etmeyi de öğreneceklerdir; bu, bellek sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsan belleğinin sosyal bağlamda nasıl işlediğini öğrenmek.
2) Farklı bellek sistemlerini ve bu sistemlerin sosyal dünya ile etkileşimini anlamak.
3) Toplumun insan belleğini nasıl etkilediğini ve yapılandırdığını, aynı zamanda belleğin de toplumu nasıl yapılandırdığını kavramak.
4) Psikoloji içinde bellek konusuna odaklanan çeşitli alanları ve bellek konusunu ele alan diğer sosyal bilim disiplinleriyle olan bağlantıları kurmak.
5) Araştırma makalelerini eleştirel bir şekilde değerlendirmek, temel konuları belirlemek ve ele alınan meseleler hakkında bilgiye dayalı tartışma soruları geliştirmek.
6) Toplumda belleğin işleyişine dair bir konu üzerine bir araştırma projesi önerisini grup olarak hazırlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024
Ders Koordinatörü BANU FEMİR GÜRTUNA
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bellek: Yapı
2) Bellek: Süreçler
3) Kolektif Belleğe Psikolojik Yaklaşımlar Kültürel Şemalar
4) İşbirlikli Hatırlama
5) Aktarılan Bellek Sistemleri Müşterek Gerçeklik
6) Sosyal Yayılma Kolektif Unutma
7) Bellek ve İnternet
8) Vize
9) Tarih ve Dünya Olaylarına Dair Bellek
10) Otobiyografik ve Kolektif Belleğin Kesişimi 1
11) Otobiyografik ve Kolektif Belleğin Kesişimi 1
12) Episodik Geleceği Düşünme
13) Kolektif Geleceği Düşünme
14) Dönem Özeti & Sınıf Sunumları
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarG. A. Randavsky (2021). Human Memory. Routledge Seçilmiş makaleler.
Öğretme TeknikleriTersyüz Eğitim
Ödev ve ProjelerDers öncesi etkinlikler: Makalelerin okunması, Tartışma Sorularının Hazırlanması Ders içi etkinlikler: Mentimeter Platformu kullanılarak Quizler, Padlet Platformu kullanılarak Grup çalışması, Tartışma sorularının sunumu
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 13 % 20
Uygulama 8 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi topcum@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 3 3 3 126
Uygulama 1 10 10
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü/25 6.4
AKTS 6