Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 425 | ||||
Course Title in English | Reading and Research in Cognitive Psychology V | ||||
Course Title in Turkish | Bilişsel Psikolojide Okuma ve Araştırma V | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Select,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 186 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Expected Prior Knowledge | Research Methods in Psychology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | The goal of the course is to provide an advanced, state-of-the-art understanding of memory and its related processes and to deliver the skills for critically evaluating the relevant research. At the end of the course, students will be able to critically evaluate the advanced academic research in cognitive psychology while also conducting research, evaluating the findings, and writing them up in an empirical format. | ||||
Course Description | This course includes advanced readings in cognitive psychology, with a specific focus on episodic memory. It explores the most recent advances in episodic memory and its interactions with other cognitive processes such as emotion, attention, etc. Topics include the role of memories in guiding attention, episodic memory and its interactions with other cognitive systems, and the mechanisms of memories in encoding, storing, and retrieving. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, bilişsel psikoloji alanında ileri düzey okumaları kapsar ve özellikle epizodik hafızaya odaklanır. Epizodik hafıza ve bunun duygular, dikkat gibi diğer bilişsel süreçlerle etkileşimleri üzerine en son gelişmeleri inceler. Konular arasında, anıların dikkati yönlendirmedeki rolü, epizodik hafıza ve diğer bilişsel sistemlerle etkileşimleri ve anıların kodlanması, depolanması ve hatırlanması mekanizmaları yer alır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) bellek çalışmalarının temelini anlamak 2) bilimsel makaleleri araştırma yöntemleri ve teoriler ışığında değerlendirmek 3) istatistiksel bulguları istatistik programları aracılığı ile değerlendirmek 4) alanda deneysel formatta makale yazmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Participation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Lab,Project |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Lab,Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam,Participation,Project |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Project |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Lab,Project |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Exam,Lab,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Exam,Lab,Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Lab,Participation,Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | Project |
Prepared by and Date | BANU FEMİR GÜRTUNA , |
Course Coordinator | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Semester | Select,Fall |
Name of Instructor | BERNA GÜLER |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş & müfredatın gözden geçirilmesi |
2) | Bellek sistemlerine giriş |
3) | Dikkatin ve belleğin nöropsikolojik değerlendirmesi |
4) | Belleğin zamansal oluşumu |
5) | Olay bölümleme alanındaki güncel yönelimler ve yaklaşımlar. |
6) | Bellekle alanında gelişimler |
7) | Yaşlanan ve gelişen bellek |
8) | Kültür ve bellek |
9) | Bellek bozulmaları |
10) | Bellekte klinik perspektif |
11) | Semantik, episodik ve prosedürel bellek |
12) | İşler bellek |
13) | Bellek ve bilişsel süreçlerin uygulamalı kısmı |
14) | Bellek ve duygu |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | |||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
berna.guler@sabanciuniv.edu |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 3 | 84 | ||
Laboratuvar | 14 | 1 | 1 | 2 | 56 | ||
Proje | 1 | 14 | 5 | 19 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 14 | 5 | 19 | |||
Total Workload | 186 | ||||||
Total Workload/25 | 7.4 | ||||||
ECTS | 7.5 |