ECON 203 Macroeconomic Theory IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 203
Ders Adı İngilizce Macroeconomic Theory I
Ders Adı Türkçe Makroekonomik Teori I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II
MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii
ECON 102 - Macroeconomics
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Makroekonomi ve matematik konularında ön bilgi.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrenciler
Genel Eğitim Hedefi Toplam ekonomiyi anlamak için gerekli araçları ve kavramları öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders çeşitli zaman dilimlerini inceleyerek makroekonomiye entegre bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.Ders kapsamında kısa vadede, çıktıdaki dalgalanmaları anlamak için mal ve finansal piyasalardaki denge analiz edilmektedir. Orta vadede işgücü piyasasındaki denge incelenerek enflasyon ile işsizlik arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Son olarak, uzun vadede ise, farklı ülkelerdeki çıktının gelişimi incelenmektedir. Dersin bir diğer amacı da teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurarak makroekonomik ilkelerin pratik örneklerle daha derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Varsayımlarını ve farklılıklarını analiz ederek makroekonomik modelleri anlamak;
2) Makroekonomik olayları, IS-LM modeli ve IS-LM-PC modeli dahil olmak üzere makroekonomik çerçevede incelemek;
3) Makroekonomik olayların makroekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz etmek için matematiksel araçlar kullanmak;
4) Teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Ders Koordinatörü NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Makroekonomide Genel Sorunlar ve Kavramlar
3) Mal Piyasası
4) Finansal Piyasalar
5) Mal ve Finansal Piyasalar: IS-LM Modeli
6) Finansal Piyasalar II: Genişletilmiş IS-LM Modeli
7) Gözden Geçirme ve Ara Sınav
8) İşgücü Piyasası
9) Phillips Eğrisi, Doğal İşsizlik Oranı ve Enflasyon
10) Kısa Dönemden Orta Döneme: IS-LM-PC Modeli
11) Büyüme Gerçekleri
12) Tasarruf, Sermaye Birikimi ve Üretim
13) Teknolojik İlerleme ve Büyüme
14) Büyümenin Zorlukları
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMacroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerÖdev ve quizler
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 4 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karamollaoglun@mef.edu.tr

Kurs hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1.5 3 2 91
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 4 1 0.5 6
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5