İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 203 | ||||
Ders Adı İngilizce | Macroeconomic Theory I | ||||
Ders Adı Türkçe | Makroekonomik Teori I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 104 - Mathematics for Social Sciences II MATH 102 - Mathematics for Social Sciences Ii ECON 102 - Macroeconomics |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Makroekonomi ve matematik konularında ön bilgi. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrenciler | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Toplam ekonomiyi anlamak için gerekli araçları ve kavramları öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders çeşitli zaman dilimlerini inceleyerek makroekonomiye entegre bir bakış sunmayı amaçlamaktadır.Ders kapsamında kısa vadede, çıktıdaki dalgalanmaları anlamak için mal ve finansal piyasalardaki denge analiz edilmektedir. Orta vadede işgücü piyasasındaki denge incelenerek enflasyon ile işsizlik arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Son olarak, uzun vadede ise, farklı ülkelerdeki çıktının gelişimi incelenmektedir. Dersin bir diğer amacı da teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurarak makroekonomik ilkelerin pratik örneklerle daha derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Varsayımlarını ve farklılıklarını analiz ederek makroekonomik modelleri anlamak; 2) Makroekonomik olayları, IS-LM modeli ve IS-LM-PC modeli dahil olmak üzere makroekonomik çerçevede incelemek; 3) Makroekonomik olayların makroekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz etmek için matematiksel araçlar kullanmak; 4) Teorik kavramlar ile gerçek dünya uygulamaları arasında bağlantı kurmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Makroekonomide Genel Sorunlar ve Kavramlar |
3) | Mal Piyasası |
4) | Finansal Piyasalar |
5) | Mal ve Finansal Piyasalar: IS-LM Modeli |
6) | Finansal Piyasalar II: Genişletilmiş IS-LM Modeli |
7) | Gözden Geçirme ve Ara Sınav |
8) | İşgücü Piyasası |
9) | Phillips Eğrisi, Doğal İşsizlik Oranı ve Enflasyon |
10) | Kısa Dönemden Orta Döneme: IS-LM-PC Modeli |
11) | Büyüme Gerçekleri |
12) | Tasarruf, Sermaye Birikimi ve Üretim |
13) | Teknolojik İlerleme ve Büyüme |
14) | Büyümenin Zorlukları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Macroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev ve quizler | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karamollaoglun@mef.edu.tr Kurs hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 0.5 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |