İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | COMP 113 | ||||
Ders Adı İngilizce | Computer Programming (Python) | ||||
Ders Adı Türkçe | Bilgisayar Programlama (Python) | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Seçiniz | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 151 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bilgisayar programlamanın temellerini, temel mühendislik problemlerini çözmek için Python programlama dilinde bilgisayar algoritmalarını nasıl tasarlayıp uygulayacağını öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, bilgisayar programlamanın kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular işlenmektedir: Bilgisayar programlamanın temelleri, program control, fonksiyonlar, diziler, katarlar, işaretçiler, dosya işleme ve yapılar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak temel bilgisayar bilimi ve temel mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; 2) Belirli şartlar doğrultusunda bilgiye dayalı kararlar sağlarken bilgisayar bilimi ile ilgili etik ve profesyonel sorumlulukları tanır; 3) Gerektiğinde uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bilgisayarlar ve bilgisayar programlama temellerini edinir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | UTKU KOÇ , July 2024 |
Ders Koordinatörü | FUNDA ÖZDEMİR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi FUNDA ÖZDEMİR |
Hafta | Konu |
1) | Bilgisayarlara ve Programlamaya Giriş |
2) | Değişkenler ve Veri Türleri I |
3) | Değişkenler ve Veri Türleri II |
4) | Kontrol Akışı ve Koşullar I |
5) | Kontrol Akışı ve Koşullar II |
6) | Fonksiyonlar |
7) | Fonksiyonlar |
8) | Fonksiyonlar |
9) | Döngüler |
10) | Döngüler |
11) | Metodlar ve Hata Ayıklama |
12) | Metodlar ve Hata Ayıklama |
13) | Tek Boyutlu Diziler |
14) | Çok Boyutlu Diziler |
15) | Final Sınavı/Proje/Tanıtım Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Tanıtım Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | |||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Tersyüz derslik. Öğrnciler ödevler için ferdi olarak çalışacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Laboratuvar çalışması | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Gerekli | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Öğretim üyesi ofisi: 5. Kat Telefon: 0 212 395 37 50 Ofis saatleri: Ders saatlerinden sonra. E-posta: ozdemirf@mef.edu.tr Yoklama kuralları: YÖK Yönetmeliği. Statement on plagiarism: YÖK Yönetmeliği. http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Laboratuvar | 10 | 1 | 2 | 1 | 40 | ||
Ödevler | 5 | 1 | 3 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 20 | 3 | 23 | |||
Toplam İş Yükü | 151 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |