Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 206 | ||||
Ders Adı İngilizce | Game Theory | ||||
Ders Adı Türkçe | Oyun Teorisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 133 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 103 - Mathematics for Social Sciences I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | MATH 103. Bu ders doğrusal cebir, mantık ve olasılık bilgisi gerektirmektedir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler, tam ve eksik bilgiye sahip statik ve dinamik oyun teorisini inceleyeceklerdir. Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından, katılımcıların oyun teorisinin temel kavramlarını anlayabilmesi; gerçek yaşamda çıkar çatışması durumlarını bir oyun olarak modelleyebilmesi ve analiz edebilmesi; oyunlarda dengeyi belirlemek için yöntemler uygulayabilmesi; oyun teorisi kavramlarını stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve iş uygulamalarıyla ilişkilendirebilmesi beklenmektedir. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders Oyun Kuramı’ndaki bazı konuları kapsar. İçerdiği konular tümel ve tikel bilgi altında statik ve dinamik oyunları, Nash, Bayesian, ve Perfect Bayesian Equilibrium şeklindedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Oyun teorisinin temel kavramlarını anlamak 2) Gerçek hayattakine benzer çıkar çatışmalarını bir oyun gibi modellemek ve analiz etmek 3) Oyun dengesini belirleyebilmek için incelenen modelleri uygulamak 4) Oyun teorisi kavramlarını stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve iş uygulamalarıyla ilişkilendirmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | S | Ödev |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | S | Ödev |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Ödev |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | FIRAT BİLGEL , April 2023 |
Ders Koordinatörü | FIRAT BİLGEL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. FIRAT BİLGEL |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Temel kavramlar |
2) | Tam Bilgi Oyunları: Normal Form Oyunları ve Nash Dengesi |
3) | Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge |
4) | Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge |
5) | Tam Bilgi Oyunları: Normal Oyunların Diğer Çözüm Kavramları |
6) | Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları |
7) | Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları |
8) | Tam bilgi oyunları: Mükemmel olmayan bilgi oyunları |
9) | Tam bilgi oyunları: Tekrarlı oyunlar |
10) | Eksik Bilgi Oyunları: Normal oyunlar ve Bayes-Nash dengesi |
11) | Eksik Bilgi Oyunları: Açıklama prensibi ve uygulama |
12) | Eksik Bilgi Oyunları: Mükemmel Bayezyen denge |
13) | Eksik Bilgi Oyunları: Sinyal Oyunları |
14) | Tekrar |
15) | Final dönemi |
16) | Final dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Gibbons, R. A Primer in Game Theory. Prentice Hall, 1992 Spaniel, W. Game Theory 101: The Complete Textbook. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011 Osborne, M.J.; Rubinstein, A. A Course on Game Theory, The MIT Press, 1994 Kockesen, L.; Ok, E.A. An Introduction to Game Theory, 2007 Leyton-Brown, K.; Shoham, Y. Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction, Morgan & Claypool, 2008 Schotter, A. Microeconomics: A Modern Approach (Chapter 7: Game Theory and the Tools of Strategic Business Analysis), Addison Wesley Longman, 2001 | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödevler | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Haftalık ters öğrenme aktiviteleri kapsamında planlanan sekiz quiz | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
bilgelf@mef.edu.tr Fakültenin onayıyla mazeretiniz nedeniyle kaçırdığınız haftalık Ters Öğrenme Aktiviteleri, ortalamanızın hesaplanmasında dikkate alınmayacaktır. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 1 | 126 | ||
Ödevler | 14 | 0 | 0.5 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 133 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.3 | ||||||
AKTS | 5 |