ECON 206 Game TheoryMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 206
Ders Adı İngilizce Game Theory
Ders Adı Türkçe Oyun Teorisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 133 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 103 - Mathematics for Social Sciences I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi MATH 103. Bu ders doğrusal cebir, mantık ve olasılık bilgisi gerektirmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler, tam ve eksik bilgiye sahip statik ve dinamik oyun teorisini inceleyeceklerdir. Dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından, katılımcıların oyun teorisinin temel kavramlarını anlayabilmesi; gerçek yaşamda çıkar çatışması durumlarını bir oyun olarak modelleyebilmesi ve analiz edebilmesi; oyunlarda dengeyi belirlemek için yöntemler uygulayabilmesi; oyun teorisi kavramlarını stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve iş uygulamalarıyla ilişkilendirebilmesi beklenmektedir.
Ders Açıklaması Bu ders Oyun Kuramı’ndaki bazı konuları kapsar. İçerdiği konular tümel ve tikel bilgi altında statik ve dinamik oyunları, Nash, Bayesian, ve Perfect Bayesian Equilibrium şeklindedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Oyun teorisinin temel kavramlarını anlamak
2) Gerçek hayattakine benzer çıkar çatışmalarını bir oyun gibi modellemek ve analiz etmek
3) Oyun dengesini belirleyebilmek için incelenen modelleri uygulamak
4) Oyun teorisi kavramlarını stratejik düşünmeyi içeren olası ekonomik ve iş uygulamalarıyla ilişkilendirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. S Ödev
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. S Ödev
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. N
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). S Ödev
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. N
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Ödev
Hazırlayan ve Tarih FIRAT BİLGEL , April 2023
Ders Koordinatörü FIRAT BİLGEL
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. FIRAT BİLGEL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş: Temel kavramlar
2) Tam Bilgi Oyunları: Normal Form Oyunları ve Nash Dengesi
3) Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge
4) Tam bilgi oyunları: Karışık strateji normal oyunlar ve denge
5) Tam Bilgi Oyunları: Normal Oyunların Diğer Çözüm Kavramları
6) Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları
7) Tam bilgi oyunları: Mükemmel olan bilgi oyunları
8) Tam bilgi oyunları: Mükemmel olmayan bilgi oyunları
9) Tam bilgi oyunları: Tekrarlı oyunlar
10) Eksik Bilgi Oyunları: Normal oyunlar ve Bayes-Nash dengesi
11) Eksik Bilgi Oyunları: Açıklama prensibi ve uygulama
12) Eksik Bilgi Oyunları: Mükemmel Bayezyen denge
13) Eksik Bilgi Oyunları: Sinyal Oyunları
14) Tekrar
15) Final dönemi
16) Final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGibbons, R. A Primer in Game Theory. Prentice Hall, 1992 Spaniel, W. Game Theory 101: The Complete Textbook. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011 Osborne, M.J.; Rubinstein, A. A Course on Game Theory, The MIT Press, 1994 Kockesen, L.; Ok, E.A. An Introduction to Game Theory, 2007 Leyton-Brown, K.; Shoham, Y. Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction, Morgan & Claypool, 2008 Schotter, A. Microeconomics: A Modern Approach (Chapter 7: Game Theory and the Tools of Strategic Business Analysis), Addison Wesley Longman, 2001
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerÖdevler
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerHaftalık ters öğrenme aktiviteleri kapsamında planlanan sekiz quiz
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi bilgelf@mef.edu.tr

Fakültenin onayıyla mazeretiniz nedeniyle kaçırdığınız haftalık Ters Öğrenme Aktiviteleri, ortalamanızın hesaplanmasında dikkate alınmayacaktır. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 5 3 1 126
Ödevler 14 0 0.5 7
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5