School/Faculty/Institute |
Faculty of Law |
Course Code |
LAW 236 |
Course Title in English |
Business and Human Rights |
Course Title in Turkish |
İş Dünyası ve İnsan Hakları |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Spring,Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 2 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
98 hours per semester |
Number of Credits |
4 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
The student is expected to have knowledge of the basic concepts of human rights law, administrative law, law of obligations and international law. |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Yalnızca Lisans Öğrencileri |
Overall Educational Objective |
To gain awareness concerning human rights and the responsibility of business on protecting and promoting human rights. |
Course Description |
This course, “Business and Human Rights,” offers a comprehensive exploration of the intersection between corporate operations and human rights principles. It examines the legal, ethical, and practical implications of how businesses influence human rights, providing students with a robust understanding of international standards and frameworks such as the United Nations Guiding Principles on Business and Human Rights. The curriculum covers essential topics including human rights due diligence, corporate accountability, sector-specific challenges, and the impact of emerging technologies on human rights. Through case studies, practical applications, and strategic analysis, students will learn to integrate human rights considerations into business practices, ensuring responsible and sustainable corporate behavior. This course is designed to equip future leaders with the knowledge and tools needed to promote and uphold human rights within the business context, fostering a more just and equitable global economy. |
Course Description in Turkish |
Bu ders, “İş Dünyası ve İnsan Hakları,” kurumsal süreçler ile insan hakları ilkeleri arasındaki kesişimi kapsamlı bir şekilde incelemekte, iş dünyasının insan haklarını nasıl etkilediğine dair yasal, etik ve pratik sonuçları araştırarak, öğrencilere Birleşmiş Milletler İş Dünyası ve İnsan Hakları Rehber İlkeleri gibi uluslararası standartlar ve çerçeveler hakkında sağlam bir anlayış sunmaktadır. Müfredat, insan hakları durum değerlendirmesi, kurumsal hesap verebilirlik, sektöre özgü zorluklar ve yeni teknolojilerin insan hakları üzerindeki etkisi gibi temel konuları kapsamaktadır. Vaka çalışmaları, pratik uygulamalar ve stratejik analizler aracılığıyla, öğrenciler iş dünyasının uygulamalarına insan hakları anlayışını entegre etmeyi, sorumlu ve sürdürülebilir kurumsal davranışları sağlamayı öğrenirler. Bu ders, gelecekteki liderleri iş dünyasında insan haklarını teşvik etmek ve korumak için gerekli bilgi ve araçlarla donatarak, daha adil ve eşitlikçi bir küresel ekonomi oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Anlama ve Uygulama: İnsan hakları ilkeleri hakkında sağlam bir anlayış kazanır ve bunları iş uygulamalarına uygular.
2) Yasal ve Etik Anlayış: İş dünyası ve insan haklarını düzenleyen temel yasal çerçeveleri ve etik hususları tanımlamak ve analiz eder.
3) Durum Tespiti ve Hesap Verebilirlik: Kapsamlı insan hakları durum tespiti yapar ve kurumsal sorumluluk ve hesap verebilirliği sağlar.
4) Sektöre Özel Bilgi: Çeşitli endüstri sektörlerine özgü insan hakları zorlukları hakkında bilgi edinir ve bunları ele almak için stratejiler geliştirir.
5) Paydaş Katılımı ve İletişim: Paydaşlarla etkili bir şekilde iletişim kurar ve insan hakları konularını ve stratejilerini açık bir şekilde iletir.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
GÖKÇE ÇOBANSOY HIZEL , September 2024 |
Course Coordinator |
GÖKÇE ÇOBANSOY HIZEL |
Semester |
Spring,Fall |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. GÖKÇE ÇOBANSOY HIZEL |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
İnsan Haklarına Giriş |
2) |
İş Dünyası ve İnsan Haklarına Giriş |
3) |
Yasal ve Düzenleyici Çerçeveler |
4) |
İnsan Hakları Alanında Kurumsal Sorumluluklar |
5) |
İnsan Hakları Durum Tespiti |
6) |
Dijital Çağda İnsan Hakları |
7) |
İnsan Hakları ve Çevre |
8) |
Ara Değerlendirme |
9) |
Yerli Hakları ve İş Dünyası |
10) |
İşçi Hakları ve Tedarik Zinciri |
11) |
Toplumsal Cinsiyet ve İnsan Hakları |
12) |
İş Dünyası ve İnsan Haklarının Geleceği |
13) |
Sunumlar |
14) |
Sunumlar |
15) |
Final sınav dönemi |
16) |
Final sınav dönemi |
Required/Recommended Readings | 1. “Business and Human Rights: From Principles to Practice” edited by Dorothée Baumann-Pauly and Justine Nolan
2. “The United Nations Guiding Principles on Business and Human Rights” by John Ruggie
3. “Just Business: Multinational Corporations and Human Rights” by John Gerard Ruggie
4. “Human Rights Transformed: Positive Rights and Positive Duties” by Sandra Fredman
5. “Corporate Social Responsibility: Readings and Cases in a Global Context” edited by Andrew Crane, Dirk Matten, and Laura Spence
6. “The Human Rights Impact of the World Trade Organisation” by James Harrison
7. “Corporate Accountability in the Context of Transitional Justice” edited by Sabine Michalowski
8. “Business and Human Rights: Ethical, Legal, and Managerial Perspectives” by Florian Wettstein
9. “Supply Chain Ethics: Using CSR and Sustainability to Create Competitive Advantage” by John Manners-Bell and Thomas Goldsby
10. “Technology and Human Rights: Global Governance and the Future” edited by Molly K. Land and Jay D. Aronson
|
Teaching Methods | MOOC based flipped learning, lectures, case studies, teamwork, discussions. |
Homework and Projects | |
Laboratory Work | |
Computer Use | |
Other Activities | |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 20 |
Sunum |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 50 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
hizelg@mef.edu.tr
Office Hours: By appointment
Rules of Attendance: The student must join at least 3 case studies out of 5 in order to get a passing grade.
Plagiarism in preparing presentations will not be allowed.
Improper behavior, academic dishonestly and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation
|