Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | EE 201 | |||||
Course Title in English | Circuit Analysis I | |||||
Course Title in Turkish | Devre Analizi I | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom,Laboratory Work | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 171 hours per semester | |||||
Number of Credits | 7 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
MATH 115 - Calculus I |
|||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the basic components and characteristics of electric circuits and how to analyze electric circuits with mathematical techniques. | |||||
Course Description | This course aims to introduce the sophomore students the basic components and characteristics of electric circuits and the mathematical techniques to analyze electric circuits. The course content covers basic circuit components and their current-voltage characteristics, circuit theorems and equations, DC circuit analysis techniques, RC, RL and RLC circuits, time and frequency domain analyses of AC circuits. The theoretical lectures will be coupled by laboratory work. | |||||
Course Description in Turkish | Bu ders ikinci sınıf öğrencilerini elektrik devrelerinin temel bileşenleri ve özellikleri ile elektrik devrelerini analiz edebilmek için gerekli matematiksel yöntemlerle tanıştırmaktadır. Ders içeriği temel devre bileşenleri ile onların akım-voltaj özelliklerini, devre teorem ve denklemlerini, DC devre analiz tekniklerini, RC, RL ve RLC devrelerini, AC devreleri için zaman ve frekans alanlarındaki analizleri içermektedir. Teorik derslere laboratuvar çalışmaları da eşlik etmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Identify basic circuit components and their characteristics. 2) Analyze electric circuits with mathematical techniques. 3) Design electric circuits to meet given specifications. 4) 5) 6) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EBRU ARISOY SARAÇLAR , November 2018 |
Course Coordinator | EBRU ARISOY SARAÇLAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN |
Hafta | Konu |
1) | Circuit Variables |
2) | Circuit Elements |
3) | Simple Resistive Circuits |
4) | Techniques of Circuit Analysis (Node-Voltage Method) |
5) | Techniques of Circuit Analysis (Mesh-Current Method) |
6) | Techniques of Circuit Analysis (Thevenin and Norton Equivalent Circuits, Superposition) |
7) | Inductance and Capacitance |
8) | Response of First Order RL and RC Circuits (Natural and Step Response of RL and RC Circuits) |
9) | Response of First Order RL and RC Circuits (General Solution for Step and Natural Responses) |
10) | Natural and Step Responses of RLC Circuits |
11) | Natural and Step Responses of RLC Circuits |
12) | Sinusoidal Steady-State Analysis (The phasor, passive circuit elements in the frequency domain) |
13) | Sinusoidal Steady-State Analysis (Circuit analysis in frequency domain) |
14) | Sinusoidal Steady-State Power Calculations |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | Required: James W. Nilsson and S. Riedel Electric Circuits, Pearson, 10th Edition, 2014. Recommended: Richard C. Dorf and James A. Svoboda, Introduction to Electric Circuits, Wiley, 2013 (9th Edition) | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homework questions will be assigned to the students and there will be quizzes containing questions from the homework assignments. There will be also pop quizzes related to lecture content. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | Students will carry out experiments on Ohm’s Law, Voltage Divider, Thevenin Equivalent Circuit, RL and RC Circuits, RLC Circuits and Sinusoidal Steady-State Analysis. | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office and phone number: 5th Floor, (0212) 3953677 office hours: TBA email address: saraclare@mef.edu.tr Rules for attendance: - Late Policy: For lab reports, 10% daily penalty, down to 50%. Missing a quiz: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Taking the final exam: In order to take the final exam, the students have to complete all the lab assignments. There will be only one lab make-up session. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Laboratuvar | 7 | 2 | 2 | 1 | 35 | ||
Proje | 1 | 11 | 3 | 14 | |||
Küçük Sınavlar | 10 | 2 | 0.5 | 25 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | 2 | 32 | |||
Total Workload | 176 | ||||||
Total Workload/25 | 7.0 | ||||||
ECTS | 7 |