| Ders Açıklaması |
Bu dersin amacı, lisans eğitimlerinde başarılı olabilmeleri için, öğrencilerin gerekli akademik ingilizce becerileri edinmelerine yardımcı olmaktır. Ders, konuşma, dinleme, yazma ve okuma eylemlerine tümleşik bir yaklaşımda bulunmakta ve İngilizcenin akademik bağlamda kullanılmasını teşvik etmektedir. Ders, akademik kapsamdaki çeşitli konulara değinirken, öğrencilerin daha öz güvenli, bağımsız ve deneyimli konuşmacılar ve yazarlar olmasını desteklemektedir. |
| |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
| 1) |
Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. |
N |
|
| 2) |
Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. |
N |
|
| 3) |
Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. |
N |
|
| 4) |
Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. |
N |
|
| 5) |
Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. |
N |
|
| 6) |
İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. |
N |
|
| 7) |
Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. |
N |
|
| 8) |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. |
N |
|
| 9) |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. |
N |
|
| 10) |
Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. |
N |
|
| 11) |
Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. |
N |
|
| 12) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N |
|
| Hafta |
Konu |
| 1) |
Introduction to course // Skimming and scanning |
| 2) |
Dealing with unknown words // Main idea and supporting details |
| 3) |
Recording vocabulary // Making inferences |
| 4) |
Socratic seminar // Reading quiz |
| 5) |
Simple and compound sentences // Complex sentences |
| 6) |
Cohesion // Paraphrasing |
| 7) |
Summarizing I // Summarizing II; longer texts |
| 8) |
Unit 1 Exam // Comparison/Contrast introduction |
| 9) |
Reported speech language and summarizing // Citation--accuracy and attribution |
| 10) |
Structure and outline // Planning and writing |
| 11) |
Body paragraphs and supporting sentences // Body Paragraphs and kinds of support |
| 12) |
Introductions--Hook, Background, and Thesis // Conclusions--restate, giving opinion, recommendation, and hedging language |
| 13) |
Check-in on comparison & contrast paper// Peer Evaluation & Teacher Evaluation |
| 14) |
Peer Evaluation & Teacher Evaluation // Peer Evaluation & Teacher Evaluation |
| 15) |
Final Exam/Project/Presentation Period |
| 16) |
Final Exam/Project/Presentation Period |