HUK 102 Roma Hukuku: Özel HükümlerMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 102
Course Title in English Roman Law: Special Provisions
Course Title in Turkish Roma Hukuku: Özel Hükümler
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 110 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn the basic rules and principles of Roman law of obligations, the institutions of Roman law and their influence on modern law.
Course Description The student will learn about the fundamental rules and principles created in Roman law, Roman legal institutions and their influence on modern institutions. They will also learn about Roman law of obligations, litigation and rights in rem.
Course Description in Turkish Öğrenci, Roma Borçlar Hukukunun ortaya koyduğu temel kural ve prensipler ile Roma Hukuku kurumlarını ve günümüz hukukuna etkisini öğrenecektir. Roma Borçlar hukuku, usul hukuku ve ayni haklara ilişkin kazanımlar elde edecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Roma borçlar hukuku ve eşya hukuku prensiplerini bilir.
2) Borçlar hukukunun tarihsel gelişimini ve günümüz hukuk sistemlerine etkisini görür.
3) Roma hukukundaki mülkiyet, zilyetlik, irtifak ve rehin gibi kavramları tespit eder, değerlendirir. Türk hukukuyla mukayeseli olarak öğrenir.
4) Roma usul hukukunun esaslarını anlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HAVVA KARAGÖZ , January 2024
Course Coordinator HAVVA KARAGÖZ
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Roma Borçlar Hukuku’nun modern hukukları etkileme süreci
2) Borcun unsurları
3) Borçlunun sorumluluğu
4) Zarar ve tazmin edilmesi, alacağın temliki, borcun nakli
5) Borçların sona erme sebepleri
6) Borçların kaynakları
7) Akitten doğan borçlar
8) Akitten doğan borçlar
9) Ara sınav
10) Akitten doğan borçlar
11) Kanundan doğan borçlar
12) Roma Eşya Hukuku
13) Roma Eşya Hukuku
14) Roma Eşya Hukuku
15) Final
16) Final
Required/Recommended ReadingsZiya Umur, Roma Hukuku Ders Notları, İstanbul. Türkan Rado, Roma Hukuku Dersleri, Borçlar Hukuku, İstanbul. Belgin Erdoğmuş, Roma Eşya Hukuku, İstanbul. Özcan Karadeniz Çelebican, Roma Eşya Hukuku, Ankara. Paul Koschaker, Kudret Ayiter, Roma Özel Hukukunun Ana Hatları, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara.
Teaching MethodsLecture & Case Studies
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration karagozh@mef.edu.tr
0212 395 36 04
Midterm: %40 Final: %60 Office Hours: Tuesdays, 10-12 Tel.0.212.395.36.04 karagozh@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 4 1 84
Laboratuvar 14 0 0
Proje 1 0 0
Ara Sınavlar 1 8 1 9
Final 1 16 1 17
Total Workload 110
Total Workload/25 4.4
ECTS 4