Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 106 | ||||
Course Title in English | Constitutional Law II | ||||
Course Title in Turkish | Anayasa Hukuku II | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 110 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the general principles of Turkish constitutional law, constitutional institutions and the system of fundamental rights and freedoms. | ||||
Course Description | This course aims to provide students with extended knowledge on Ottoman-Turkish Constitutional developments, secularism, social state, rule of law, equality, rights and freedom system, legislative power, executive power, judicial power and constitutional jurisdiction. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin amacı öğrencilere Osmanlı-Türk anayasal gelişmeleri, laiklik, sosyal devlet, hukuk devleti, eşitlik, hak ve özgürlükler sistemi, yasama erki, yürütme erki, yargı erki ve anayasa yargısı konularında kapsamlı bilgi sunmaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Türk Anayasalarının yapım sürecini karşılaştırır. 2) Devletin temel niteliklerini ayrıntılı olarak kavrar. 3) Temel haklar ve özgürlükler rejimini ve bu alana ilişkin sorunları karşılaştırmalı olarak yorumlar. 4) Yasama, yürütme ve anayasa yargısının işlevlerini ve işleyişini değerlendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | EMİNE KARACAOĞLU , December 2023 |
Course Coordinator | EMİNE KARACAOĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Osmanlı-Türk Anayasal gelişmeleri: 1976, 1921, 1924, 1961 ve 1982 Anayasalarının temel özellikleri |
2) | Anayasa Mahkemesi’nin kuruluşu, görev ve yetkileri |
3) | Anayasa Mahkemesine başvuru yolları, denetimin kapsamı ve sonuçları |
4) | Anayasa’nın başlangıcı ve değeri, eşitlik, Yargı fonksiyonu, temel yargısal ilkeler, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu |
5) | Hukuk devleti ilkesi |
6) | Sosyal devlet, demokratik devlet ve laik devlet |
7) | Temel Hak ve Özgürlükler Rejimi |
8) | TBMM’nin kuruluşu, ara seçim, erken seçim, seçimlerin ertelenmesi |
9) | Yasama sorumsuzluğu, yasama dokunulmazlığı, milletvekilliğinin sona ermesi |
10) | TBMM Başkanlık Divanı, siyasi Parti grupları, meclis komisyonları, görüşme ve oylama usulleri |
11) | Kanunlar, kararlar |
12) | TBMM’nin bilgi edinme ve denetim yolları |
13) | Yürütme oluşumu ve yetkileri, Yürütme fonksiyonu, Yürütme işlemleri |
14) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yay. Ankara, (son baskı) Bülent Tanör/Necmi Yüzbaşıoğlu, 1982 Anayasasına Göre Anayasa Hukuku, Beta Yay. İstanbul, Kasım (son baskı) Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yay., Bursa, (son baskı) | ||||||||||||
Teaching Methods | Watching lecture videos, discussions, lectures, decision readings and practical work | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
karacaoglue@mef.edu.tr 0 212 395 36 24 Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 16 | 1 | 17 | |||
Total Workload | 110 | ||||||
Total Workload/25 | 4.4 | ||||||
ECTS | 4 |