Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | |||||
Ders Kodu | HUK 204 | |||||
Ders Adı İngilizce | Administrative Law II | |||||
Ders Adı Türkçe | İdare Hukuku II | |||||
Öğretim Dili | TR | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 112 saat | |||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğrencinin hukukun temel kavramlarını bilmesi ve Anayasa Hukuku altyapısına sahip olması beklenmektedir. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler idari işlemler, idari eylemler, idari sözleşmeler, kamu görevlileri, kamu malları ve idarenin mali sorumluluğu konularına hakim olan temel ilkeleri ve kavramları öğreneceklerdir. | |||||
Ders Açıklaması | idarenin faaliyetleri, idari işlemler, idari eylemler, idari sözleşmeler ve idarenin mali sorumluluğu konularına hakim olan temel ilkeler ve kavramlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İdari işlem ve idari eylem kavramlarını tanımlar ve karşılaştırır. 2) İdarenin sözleşmeleriyle idari sözleşme kavramının farklarını açıklar, idari sözleşme türlerini tespit eder. 3) İdarenin sözleşme yapma usulünü açıklar ve bu usule aykırılık durumlarını tespit eder. 4) Kamu görevlilerine ilişkin hukuksal rejimi ve bu rejimin kendine özgü niteliklerini açıklar. 5) Kamu malları teorisini, kamu malları hukuksal rejimini açıklar, kamu mallarını idarenin özel mallarından ayırt eder. 6) İdarenin sorumluluk esaslarını tanımlar ve örnek verir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Sınav |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Sınav |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Sınav |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Sınav |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Sınav |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Sınav |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024 |
Ders Koordinatörü | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | ASLIHAN DENİZ BİLGEHAN |
Hafta | Konu |
1) | Tanışma-Ders Kitapları ve İşlenişi Hakkında Bilgi-Dersin Anlam ve Önemi |
2) | İdari İşlem Teorisi: İdari Eylem-İdari İşlem Ayrımı, İdari İşlem Türleri |
3) | İdari İşlem Teorisi: İdari İşlemin Unsurları ve Hukuka Aykırılık Halleri |
4) | İdari Sözleşmeler: İdarenin Sözleşmeleri-İdari Sözleşme Ayrımı, İdari Sözleşme Ölçütleri |
5) | İdarenin Sözleşme Yapma Usulleri: Kamu İhale Rejimi |
6) | Genel Tekrar – Sınava Hazırlık Pratikleri |
7) | Ara Sınav |
8) | Kamu Görevlileri: Kamu Görevlisi Kavramı, Kamu Görevlisinin Hak ve Yükümlülükleri |
9) | Kamu Görevlileri: Disiplin Hukuku ve Kamu Görevlilerinin Yargılanması |
10) | Kamu Malları: Kamu Malları Kavramı, Kamu Malları Türleri |
11) | Kamu Malları: Kamu Malı Niteliğini Kazanma ve Kaybetme, Koruma Rejimi |
12) | İdarenin Mali Sorumluluğu I: Hukuki Esaslar |
13) | İdarenin Mali Sorumluluğu II: Sorumluluğun Şartları ve Sorumluluğu Kaldıran ve Azaltan Durumlar |
14) | Genel Tekrar-Sınava Hazırlık Pratikleri |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | İdare Hukuku, Turgut TAN, Turhan Kitabevi, Ankara, son bası. İdare Hukuku, Turan YILDIRIM, Okay TEKİNSOY, Nur KAMAN, Melikşah YASİN, Eyüp ÖZDEMİR, 12 Levha Yayınevi, İstanbul, son bası. İdare Hukuku, Kemal Gözler, Gürsel Kaplan, Ekin Basım Yayın, Bursa, son bası. İdare Hukuku, Metin GÜNDAY, İmaj Yayınevi, Ankara, Kasım 2017. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Teorik anlatım, video izleme, önceden hazırlanılıp sınıfta aktif tartışmaya dayanan pratik çalışmalar | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
hacimuratlarz@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 112 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.5 | ||||||
AKTS | 4 |