Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 316 | ||||
Course Title in English | Law of Property II | ||||
Course Title in Turkish | Eşya Hukuku II | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 84 hours per semester | ||||
Number of Credits | 3 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Students should be able to follow this course with the information they have learnt in the Basic Concepts of Civil Law, Law of Persons and Law of Obligations courses in the previous years. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the basic concepts of Property Law; will have detailed information about the Turkish Property Law system by examining the provisions of legal institutions such as property, limited real rights. | ||||
Course Description | This course aims at providing knowledge on the general concepts of Turkish Property Law. The students will learn general principles and legal regime regarding different types of ownership and limited real rights. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, Türk Eşya Hukuku'nun genel kavramları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, farklı mülkiyet türleri ve sınırlı ayni haklara ilişkin genel ilkeleri ve yasal rejimi öğreneceklerdir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Taşınır eşya mülkiyetine ilişkin kanuni düzenlemeleri kavrar, hakkın içeriğini ve nasıl kazanılıp kaybedilebileceğini öğrenir. 2) Taşınmaz eşya mülkiyetine ilişkin kanuni düzenlemeleri kavrar, hakkın içeriğini ve nasıl kazanılıp kaybedilebileceğini öğrenir. 3) İrtifak haklarını doktrindeki görüşlerini tartışarak öğrenir. 4) Rehin haklarını doktrindeki görüşlerini tartışarak öğrenir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | EKREM KURT , January 2024 |
Course Coordinator | EKREM KURT |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. DORUK GÖNEN |
Hafta | Konu |
1) | Taşınır Mülkiyeti: Taşınır mülkiyetinin kazanılma tarzları, aslen kazanma ve devren kazanma, sona erme halleri |
2) | Taşınmaz Mülkiyetinin Kazanılması: Taşınmaz mülkiyetinin kazanılma tarzları, aslen kazanma ve devren kazanma, tescil yoluyla kazanma |
3) | Taşınmaz Mülkiyetinin Kazanılması - II: Taşınmaz mülkiyetinin tescilsiz kazanılma halleri |
4) | Taşınmaz Mülkiyetinin Kaybı: Taşınmaz mülkiyetinin sona erme halleri |
5) | Taşınmaz Mülkiyetinin Kapsamı: Taşınmaz mülkiyetinin yatay kapsamı, dikey kapsamı ve madde itibariyle kapsamı |
6) | Taşınmaz Mülkiyetinin Kısıtlamaları: Taşınmaz mülkiyetinin kamu hukukundan ve özel hukuktan kaynaklanan kısıtlamaları, özellikle taşınmaz mülkiyetinin hukuki işlemler yoluyla kısıtlanması ve kısıtlamaların tapu kütüğüne şerh verilmesi |
7) | Taşınmaz Malikinin Sorumluluğu: Taşınmaz malikinin sorumluluğunun şartları |
8) | Sınırlı Ayni Haklara Giriş: Sınırlı ayni hakların genel kuramı, tipleri, sınırlı ayni hakların sırası |
9) | İrtifaklar ve İntifa Hakkı: Eşyaya bağlı irtifaklar ve kişiye bağlı irtifaklar, intifa hakkı, özellikleri, kurulması, hukuki etkileri ve sona ermesi |
10) | Üst Hakkı: Üst hakkı, özellikleri, üst hakkı kurma sözleşmesi, üst hakkının sona ermesi |
11) | Taşınmaz Rehnine İlişkin İlkeler: Belirlilik ilkesi, sebebe bağlılık ilkesi ve sabit derece ilkesi çerçevesinde taşınmaz rehni kavramı |
12) | İpotek: İpoteğin kurulması, özellikleri, sabit dereceler sistemi, boş dereceye ilerleme sözleşmeleri, yabancı para ipoteği |
13) | İpotek-II: İpotek hakkının sona ermesi |
14) | Taşınır Rehni: Taşınır rehni çeşitleri, hakim olan prensipler, teslime bağlı taşınır rehni |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | - Akipek, Jale / Akıntürk, Turgut / Ateş, Derya, Eşya Hukuku, Beta Basım. - Ayan, Mehmet, Eşya Hukuku I, Zilyetlik ve Tapu Sicili, Seçkin. - Ayan, Mehmet, Eşya Hukuku II, Mülkiyet, Seçkin. - Eren, Fikret, Mülkiyet Hukuku, Yetkin. - Esener, Turhan / Güven Kudret, Eşya Hukuku, Yetkin. - Nomer, Halûk Nami / Ergüne, Mehmet Serkan, Eşya Hukuku, On İki Levha. - Oğuzman, Kemal / Seliçi, Özer / Oktay-Özdemir, Saibe, Eşya Hukuku Kısaltılmış Ders Kitabı, Filiz. - Oğuzman, Kemal / Seliçi, Özer / Oktay-Özdemir, Saibe, Eşya Hukuku, Filiz Kitabevi. - Serozan, Rona, Eşya Hukuku I, Filiz. - Sirmen, Lale, Eşya Hukuku, Yetkin. Tekinay, Selahattin Sulhi / Akman, Sermet / Burcuoğlu, Halûk / Altop, Atilla, Tekinay Eşya Hukuku C. I-II,İstanbul, 1989. - Dural, Mustafa / Kurt, Ekrem, Açıklamalı Türk Medeni Kanunu ve Türk Borçlar Kanunu, Filiz Kitabevi. | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lecture and then judicial readings and case studies on the subject | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kurte@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | 2 | 16 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 84 | ||||||
Total Workload/25 | 3.4 | ||||||
ECTS | 3 |