HUK 312 Medeni Usul Hukuku IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Hukuk Fakültesi
Ders Kodu HUK 312
Ders Adı İngilizce Law of Civil Procedure II
Ders Adı Türkçe Medeni Usul Hukuku II
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 62 saat
Ders Kredileri 4 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku
Kayıt Kısıtlamaları sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İlk derece mahkemelerinde yargılamanın tüm aşamaları anlatılarak, hükmün maddi ve şekli anlamda kesinleşmesi hakkında bilgi verilmesi
Ders Açıklaması Yargılamanın aşamaları olan dilekçelerin değişimi, ön inceleme, tahkikat, sözlü yargılama ve hüküm aşamaları anlatılarak, hükmün verilmesinden sonra kanun yolların hakkında da bilgi verilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Dilekçelerin değişimi aşamasında tarafların mahkemeye sunabileceği dilekçeler ve içeriklerini bilir.
2) Ön inceleme aşaması ve sonraki aşama olan tahkikat aşamalarında yapılması gerekenleri anlar.
3) Kesin ve takdiri delillerin neler olduğunu bilerek, ispat hukuku kurallarını yorumlar ve tartışır.
4) İlk derece mahkemesinin verdiği hüküm ve bu hükme karşı kanun yollarının neler olduğunu kavrar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. N
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. S Sınav
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. H Sınav
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. H Sınav
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. N
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S Sınav
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Hazırlayan ve Tarih ÇİĞDEM YAZICI , January 2024
Ders Koordinatörü ÇİĞDEM YAZICI
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ÇİĞDEM YAZICI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Cevaba cevap ve ikinci cevap dilekçeleri,İddianın ve Savunmanın Değiştirilmesi ve Genişletilmesi Yasağı,
2) Ön İnceleme
3) Tahkikat - İsticvap – Duruşmalar
4) Ön sorun - Islah - Dava Konusunun Devri
5) İspat [İspatın Konusu; İspatın Gerekli Olmadığı Haller; İspat Yükü; Delil İkame (Gösterme) Yükü; İddia Yükü; Somutlaştırma Yükü; İspat Ölçüsü; İspat Türleri; Senet (Kavram; Senet Çeşitleri; Senetlerin Mahkemeye Verilmesi (İbrazı) Zorunluluğu; Senetle İspat Zorunluluğu]
6) Yemin (Taraf Yemini; Hâkim Teklif Ettiği Yemin) - Bilirkişi (Niteliği; Bilirkişiye Başvurulacak Haller; Bilirkişi Atanması ve Bilirkişilik Yapma; Bilirkişinin Reddi; Bilirkişi İncelemesi ve Rapor; Bilirkişi Raporlarının Delil Olarak Değeri, Bilirkişinin Sorumluluğu; Özel Bilirkişi (ya da Taraf Bilirkişisi Kavramı)
7) Tanık (Tanıklık Yapma Mecburiyeti; Tanıklıktan Çekinme Halleri; Tanık Gösterilmesi; Tanıkların Dinlenmesi; Tanığın İfadesinin Değerlendirilmesi)
8) -Keşif, Hüküm
9) Davaya Son Veren Taraf İşlemleri – Basit Yargılama Usulü Yargılama Giderleri
10) Kanun Yolları (Kanun Yollarının Sınıflandırılması; Kanun Yolundan Feragat; Aleyhe Bozma Yasağı; Kanun Yolunun Konusu)
11) İstinaf (İstinaf Yoluna Başvurulabilen Kararlar, İstinaf Dilekçesi, Ön İnceleme, İnceleme, Karar)
12) Temyiz (Temyiz Edilebilen Kararlar; Temyiz Sebepleri; Temyiz Yoluna Başvurabilecek Olanlar; Temyiz Süresi; Temyiz Talebi; Temyiz İncelemesi ve Sonunda Verilen Karar)
13) Yargılamanın Yenilenmesi (Yargılamanın Yenilenmesi Sebepleri; Yargılamanın Yenilenmesi Usûlü)
14) Geçici Hukuki Koruma Önlemleri (İhtiyati Tedbir, Delil Tespiti ve Diğer Geçici Korumalar)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarHakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammet Özekes, Medeni Usûl Hukuku, Ders Kitabı, On İki Levha Yayınları (son bası)-Zorunlu Hakan Pekcanıtez/Hülya Taş Korkmaz/Nedim Meriç, Hukuk Muhakemeleri Kanunu, On İki Levha Yayınları (son bası). İsteğe bağlı, başka yazarların derlerdiği Hukuk Muhakemeleri Kanunu metni de kullanabilir. Hakan Pekcanıtez/Muhammet Özekes/Mine Akkan, Medeni Usûl Hukuku Pratik Çalışmaları, On İki Levha Yayınları (son bası). İsteğe bağlı
Öğretme TeknikleriSözlü anlatım, pratik çalışmalar, Yargıtay kararlarının değerlendirilmesi.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yazicic@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 12 1 13
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü/25 2.5
AKTS 4